Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Πραγματοποιήθηκε στις 24/2 Ολομέλεια Προέδρων της ΔΟΕ αφού είχαν προηγηθεί έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών. Οι Γενικές Συνελεύσεις πραγματοποιήθηκαν λίγο πριν την απεργιακή κινητοποίηση για τον αντιασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου – Βρούτση. Οι χιλιάδες απεργοί εκπαιδευτικοί που αψήφησαν την κυβερνητική προπαγάνδα περί αυξήσεων και καλυτέρευσης του ασφαλιστικού συστήματος, οι δεκάδες Σύλλογοι που οργάνωσαν εκδηλώσεις με σκοπό να δυναμώσει το απεργιακό κλίμα, οι συνάδελφοι που συνέβαλαν με τις περιοδείες και ανέδειξαν πως το ασφαλιστικό δεν είναι μόνο η σύνταξη άλλα αφορά ολόκληρη τη ζωή των εργαζομένων, αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη για τη συνέχεια! Δεν είναι τυχαίο πως στους Συλλόγους εκείνους που η δράση τους είχε τα παραπάνω χαρακτηριστικά όλο το προηγούμενο διάστημα, τα ποσοστά της απεργίας ήταν αυξημένα. Αποδείχτηκε και στην πράξη πως η κυβέρνηση της ΝΔ δεν εξασφάλισε τη συναίνεση των εργαζομένων στο νέο αντιασφαλιστικό έκτρωμα.
Στον αντίποδα, η ΔΟΕ ουσιαστικά ήταν απούσα από την οργάνωση της απεργίας! Με ευθύνη της πλειοψηφίας του ΔΣ (ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ –ΕΡΑ –ΑΕΕΚΕ) δεν μπήκε στον κόπο να βγάλει ούτε μια απεργιακή ανακοίνωση! Στο δε κείμενο – «εισήγηση» προς τους Συλλόγους δεν υπήρχε ούτε ένα επιχείρημα που να εξηγεί στους συναδέλφους την ανάγκη να απεργήσουν! Και σα να μην έφτανε αυτό, με περίσσιο θράσος η παραπάνω πλειοψηφία προσήλθε στην Ολομέλεια χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα γιατί κατά τα λεγόμενά της «η απεργία δεν είχε τα αναμενόμενα ποσοστά»!
Οι πρόεδροι των Συλλόγων που στο τιμόνι βρίσκεται η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών έφεραν στη συζήτηση την πλούσια πείρα τους όλο αυτό το διάστημα από την προσπάθεια να οργανωθεί η απεργιακή απάντηση στο νόμο Κατρούγκαλου – Βρούτση, όχι με ευχολόγια και ανέξοδους λεονταρισμούς αλλά με σχέδιο και επιμονή, σχολείο – σχολείο, συνάδελφο το συνάδελφο. Και σε αυτούς τους Συλλόγους η απεργία ήταν πετυχημένη! Τα ποσοστά κυμάνθηκαν από 25-30% με πολλά μεγάλα σχολεία να κλείνουν.
Επιπλέον οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ προκάλεσαν συζήτηση και απαίτησαν η ΔΟΕ να στηρίξει το ψήφισμα της ΑΔΕΔΥ σχετικά με το συνέδριο – παρωδία της ΓΣΕΕ στις 25/2. Ένα συνέδριο στο οποίο αντί για σύνεδρους-εργάτες, θα παραβρίσκονταν η κυβέρνηση, οι Εισαγγελείς και τα ΜΑΤ! Γιατί το κύριο σε αυτό το Συνέδριο της ΓΣΕΕ είναι αν θα μπορούν οι εργαζόμενοι να έχουν Σωματεία και να κάνουν τα Συνέδριά τους με βάση τα καταστατικά, χωρίς την εργοδοσία, το κράτος και τις δυνάμεις καταστολής. Η ΔΑΚΕ κράτησε την τακτική των ίσων αποστάσεων, εξισώνοντας με αυτό τον τρόπο την ηγεσία της ΓΣΕΕ δηλαδή τους «εργατοπατέρες» και τους εργοδότες με τους απλούς εργάτες, εκπροσώπους Σωματείων. Η ΔΗΣΥ τάχτηκε ως αδερφή παράταξη της ΠΑΣΚΕ χωρίς περιστροφές στο πλευρό του Παναγόπουλου και της ηγεσίας της ΓΣΕΕ! Δυστυχώς οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΟΕ (ΕΡΑ – ΑΕΕΚΕ) αν και στην ΑΔΕΔΥ στήριξαν το παραπάνω ψήφισμα, δεν κράτησαν την ίδια στάση στη ΔΟΕ. Πρέπει να προβληματίσει κάθε συνάδελφο η στάση «και με το χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ» που επέλεξαν οι παραπάνω δυνάμεις και ευθύνονται που η ΔΟΕ, η μεγαλύτερη Ομοσπονδία του Δημοσίου «κωφεύει» απέναντι στα εκφυλιστικά φαινόμενα που συμβαίνουν στη ΓΣΕΕ.
Για τα ιδιαίτερα εκπαιδευτικά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο η πλειοψηφία της ΔΟΕ προσπάθησε να «βαφτίσει το ψάρι κρέας». Εμφάνισε για μια ακόμα φορά ως μεγάλη κατάκτηση την υλοποίηση της 2χρονης Προσχολικής Αγωγής χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο που έχει οδηγήσει στο στρίμωγμα των νηπίων σε πλήθος ακατάλληλων αιθουσών, σε υπόγεια και σε κοντέινερ, με απουσία χρηματοδότησης για υλικοτεχνική υποδομή αλλά και του απαραίτητου προσωπικού! Αρνήθηκε για μια ακόμη φορά να υλοποιήσει την απόφαση των πάνω από 77 εκπαιδευτικών σωματείων για Απεργία – Αποχή από την Αξιολόγηση και ας υψώνει στεντόρεια φωνή το Υπουργείο ότι θα ξεκινήσει η Αξιολόγηση! Η πλειοψηφία, εξαπέλυσε μάλιστα «πυρά» προς τα Σωματεία γιατί δεν εναρμονίζονται με την Ομοσπονδία.
Στο ζήτημα της μόνιμης και σταθερής δουλειάς αλλά και στα δικαιώματα των αναπληρωτών απουσίαζε κάθε σχέδιο οργάνωσης και διεκδίκησης ώστε να μονιμοποιηθούν εδώ και τώρα όλοι όσοι δουλεύουν ως συμβασιούχοι (αναπληρωτές) και τόσα χρόνια καλύπτουν τα στοιχειώδη κενά στην εκπαίδευση. Είναι πραγματικά τραγικό η όλη «ενεργητικότητα» της πλειοψηφίας του ΔΣ να εξαντλείται γύρω από την περίφημη προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε μηχανισμούς δηλαδή που έχουν Ευαγγέλιο την ελαστική απασχόληση!
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, η συζήτηση που έγινε στην Ολομέλεια Προέδρων επιβεβαίωσε για μια ακόμη φορά πως η πλειοψηφία της ΔΟΕ βρίσκεται σε άλλο μήκος κύματος από τη μεγάλη μάζα του κλάδου! Τόσο η στάση αναμονής όσο και η άρνηση να οργανώσει την πάλη ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και αυτής της κυβέρνησης αποδεικνύει πως είναι μέρος του προβλήματος.
Καλούμε κάθε συνάδελφο, κάθε σωματείο, να δυναμώσει την πάλη για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, για τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων. Να κάνει στροφή από το δρόμο της μοιρολατρίας, στο δρόμο του αγώνα! Εκεί βρίσκεται η ελπίδα, στην προσπάθεια οργάνωσης και διεκδίκησης τόσο των απωλειών μας που είχαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια, όσο και των σύγχρονων αναγκών μας.
Καλούμε τους συναδέλφους και τα Σωματεία :
Την Παρασκευή, 6/3 στις 13.30 μμ με συγκέντρωση στο Υπουργείο Εργασίας για την αγωνιστική διεκδίκηση των δικαιωμάτων της γυναίκας εκπαιδευτικού και κυρίως της αναπληρώτριας
Την Κυριακή 8/3 στις 11.00 πμ στο Σύνταγμα τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα της Εργαζόμενης Γυναίκας
Προετοιμάζουμε την αγωνιστική απάντηση στο επικείμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που θα αφορά τη δομή, το περιεχόμενο του σχολείου και την αξιολόγηση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη