Γνωρίζαμε αρκετό καιρό την επιδημία του κορονοϊού πριν «εισβάλλει» στη χώρα μας. Ωστόσο, το Υπουργείο Παιδείας δεν διαμόρφωσε κανένα σχέδιο για την περίπτωση που θα έκλειναν τα σχολεία – εξέλιξη που ήταν απόλυτα προβλέψιμη.
Αλλά και όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα της επιδημίας, δεν διαμόρφωσε κανένα σχέδιο για την εκπαίδευση. Η ηγεσία του επιδόθηκε σε επικοινωνιακά καθημερινά παιχνίδια αναφέροντας ξανά και ξανά τα ίδια μέτρα, που θα εφαρμοστούν όταν ανοίξουν τα σχολεία.
Πρόκειται για μέτρα (μείωση της διδακτέας ύλης, επέκταση της σχολικής χρονιάς, μείωση της διδακτικής ώρας, κατάργηση περιπάτων και εκδρομών κλπ), που ήδη προβλέπονται στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για όλες τις καταστάσεις διακοπής των μαθημάτων και που έχουν εφαρμοστεί στο παρελθόν (π.χ. πολυήμερες καταλήψεις των σχολείων).
Το νέο στοιχείο που τέθηκε είναι η διδασκαλία από απόσταση. Αλλά και πάλι δεν χρησιμοποιήθηκε έγκαιρα το ψηφιακό σχολείο, για να αποτελέσει συντελεστή μιας τέτοιας διδασκαλίας. Έχει σημασία να τονιστεί ότι 10 χρόνια πριν κοροϊδεύαμε τον Γιώργο Παπανδρέου και λοιδορούσαμε το «κακό ΠΑΣΟΚ».
Σήμερα «είμαστε έτοιμοι» και πανηγυρίζουμε το ψηφιακό σχολείο, ενώ ο φράχτης Παπουτσή στον Έβρο αποδεικνύεται καταλυτικής σημασίας για την διαφύλαξη των συνόρων μας.
Το ψηφιακό σχολείο είναι «έτοιμο» εδώ και δέκα χρόνια. Το θέμα είναι ότι αυτό το «έτοιμοι», που εγκαινιάζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση της ΝΔ σήμερα, δεν στήνεται σε μια βδομάδα ή σε ένα μήνα με προχειρότητες. Το ζητούμενο δεν είναι το επικοινωνιακό τρικ για πολιτικούς σκοπούς, δυο βίντεο ή μια πρόχειρη διδασκαλία εξ αποστάσεως.
Χρειάζεται ουσιαστική και ποιοτική αξιοποίηση των μέσων τεχνολογίας, με το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, τη σωστή οργάνωση και μεθοδολογία, τη συμβολή των ενεργών εκπαιδευτικών και τη σωστή εκπαίδευση /επιμόρφωση αυτών, ώστε το ψηφιακό σχολείο να υπηρετήσει πραγματικά τον σκοπό για τον οποίο φτιάχτηκε. Αυτό απαιτεί έγκαιρο σχεδιασμό, πολλή δουλειά και προετοιμασία πολλών μηνών.
Απαιτείται καθολική εφαρμογή σε όλα τα σχολεία, για όλους τους μαθητές – και κάτι τέτοιο είναι έξω από το σχεδιασμό του Υπουργείου.
Σε κάθε περίπτωση, έστω και πρόχειρα και υπό τις αντιξοότητες που μας καλούν να αξιοποιήσουμε το έργο αυτό του ΠΑΣΟΚ, θα δώσει μια πρόχειρη λύση για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών διδασκαλίας, στην κυβέρνηση της ΝΔ. Άλλη μια απόδειξη ότι το ΠΑΣΟΚ κυβερνούσε για το μέλλον.
* Η Σοφία Πουλοπούλου είναι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός στη Σύρο, Αντιπρόεδρος ΔΣ Σύρου Τήνου Μυκόνου, Υπ. Βουλευτής Α’ Αθήνας με το ΚΙΝΑΛ, Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, Μέλος Πανελλαδικού Συμβουλίου Δη.Συ. και υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη