Το μένουμε στο σπίτι δεν ισχύει για τους εκπαιδευτικούς;
Του Βασίλη Παπαχρήστου*

Ήδη πέρασαν έξι (6) μέρες από την Τετάρτη 11 Μαρτίου που με την υπ’ αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 16838 Κοινή Υπουργική Απόφαση επιβλήθηκε το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων, σχολικών μονάδων, ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, κέντρων ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων, δημοσίων και ιδιωτικών, κάθε τύπου και βαθμού της χώρας για το χρονικό διάστημα από 11.3.2020 έως και 24.3.2020.

 

Η τελευταία παράγραφος της παραπάνω ΚΥΑ αναφέρει:

«

…Από την ως άνω προσωρινή απαγόρευση εξαιρούνται: α) οι διοικητικές λειτουργίες και υπηρεσίες…»

 

Την Τρίτη 10 Μαρτίου 2020 ανέφερε χαρακτηριστικά η Νίκη Κεραμέως στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 για την απόφαση να κλείσουν τα σχολεία της χώρας:

 «Σήμερα δράσαμε προληπτικά για να προστατεύσουμε τα παιδιά μας, τις οικογένειες μας, όλη την κοινωνία. Στόχος ήταν να περιορίσουμε δραστικά την εξάπλωση του ιού»

Προφανώς κα υπουργέ στην κοινωνία εντάσσονται και οι εκπαιδευτικοί; Πιστεύω ότι συμφωνείτε.

και μιλώντας στον ΣΚΑΪ, η υπουργός Παιδείας τόνισε πως

«η απόφαση ελήφθη για καθαρά προληπτικούς λόγους, με στόχο την προστασία όχι μόνο των μαθητών αλλά και των ευπαθών ομάδων.»

Ευπαθείς ομάδες κα υπουργέ νομίζω ότι είστε ενήμερη υπάρχουν και στην εκπαιδευτική κοινότητα μιας και ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών έχει ανέλθει σημαντικά και υπάρχουν συνάδελφοι με προβλήματα υγείας και για το λόγο αυτό κάποιοι εξ αυτών με απόφαση της αθμιας υγειονομικής επιτροπής ασκούν διοικητικό έργο.

Καμία επίσημη ανακοίνωση ή διευκρινιστική εγκύκλιος εκ μέρους του υπουργείου που να αποτυπώνει με σαφήνεια  για το ποιοι θα πρέπει να παρευρίσκονται στις σχολικές  μονάδες.

Βεβαίως το υπουργείο διευκρινιστική εγκύκλιο δεν ανακοίνωσε επίσημα, για να μην κατηγορηθεί, όμως κινήθηκε αφανώς όπως αυτό αναδεικνύεται από:

 

Το mail που κυκλοφόρησε σε όλη την Ελληνική Επικράτεια είτε από τους Διευθυντές Διευθύνσεων είτε από τους Περιφερειακούς ανέφερε, με παραλλαγές, τα εξής:

«…

τα όργανα Διοίκησης των Σχολικών μονάδων (Διευθυντές, Υποδιευθυντές και Γραμματείς, όπου υπάρχουν) παραμένουν στη θέση τους.»

«…

Για το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα  από ΤΕΤΑΡΤΗ 11 Μαρτίου 2020  έως και την ΤΡΙΤΗ 24 Μαρτίου 2020,  στα σχολεία θα βρίσκονται μόνο, οι Διευθυντές/ντριες, οι Υποδιευθυντές, το Διοικητικό και Βοηθητικό Προσωπικό….»

 

Τον υπερσύνδεσμο

http://dipe-v-ath.att.sch.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7988:7988&catid=2&Itemid=101

του επίσημου ιστότοπου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών αναφέρονται τα εξής:

Ενημέρωση σχετικά με την λειτουργία των σχολικών και διοικητικών μονάδων

  Δημοσιεύθηκε : Τετάρτη, 11 Μάρτιος 2020

http://dipe-v-ath.att.sch.gr/images/basika-eikonidia/neo.gif Μετά την σημερνή ενημέρωση από την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Αττικής σας ανακοινώνουμε τα ακόλουθα:

Οι διευθυντές  των Δημοτικών σχολείων και οι προιστάμενοι-ες των νηπιαγωγείων παραμένουν στο σχολείο τους παρέχοντας κάθε σχετική ενημέρωση στους γονείς και είναι σε επικοινωνία με τις Δημοτικές αρχές για κάθε σχετικό θέμα.

Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διατεθεί στα σχολεία για διοικητικό έργο, παρουσιάζονται κανονικά στο σχολείο τους.

Οι ασκούντες διδακτικό έργο (μόνιμοι κ αναπληρωτές εκπαιδευτικοί) δεν προσέρχονται στο σχολείο.

Οι υπηρεσίες ΔΠΕ, ΔΔΕ, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΠΕ λειτουργούν κανονικά.

 

Σε άλλη διεύθυνση εκπαίδευσης ανακοινώθηκε δημόσια :

              Μετά την αποψινή ενημέρωση από την Περιφ/κη Δ/νση Εκπαίδευσης Κεντρ. Μακεδονίας:
1. ΔΠΕ, ΔΔΕ, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΠΕ λειτουργούν κανονικά.
2. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διατεθεί στα σχολεία για διοικητικό έργο, παρουσιάζονται κανονικά στο σχολείο τους.
3. Οι ασκούντες διδακτικό έργο (μόνιμοι κ αναπληρωτές εκπ/κοι) δεν προσέρχονται στο σχολείο.
Οι διευθυντές κ προϊστάμενοι των σχολείων παραμένουν στο σχολείο τους παρέχοντας κάθε σχετική ενημέρωση στους γονείς και είναι σε επικοινωνία με τις Δημοτικές αρχές για κάθε σχετικό θέμα.

Δηλαδή το υπουργείο Παιδείας ανάγκασε και τους συναδέλφους που διατέθηκαν για διοικητικό έργο είτε για το σύνολο του ωραρίου τους είτε για μέρος αυτού, σύμφωνα με άρθρο 25, παρ. 1, υποπαράγραφος 6, του Ν. 4203/2016, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 33, παρ.5, του Ν.4386/2016 και συμπληρώθηκε με το άρθρο 46 του Ν. 4415/2016, να παραβρίσκονται ως διοικητικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες,

τους χαρακτήρισε διοικητικό προσωπικό ευρισκόμενο σε πλήρη αντίθεση με αυτό που αναγράφουν οι ανωτέρω νόμοι:

«Η κατά τα προηγούμενα εδάφια απασχόληση θεωρείται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου, με όλες τις απορρέουσες από αυτό συνέπειες.»

Να καταρτίσουν καθημερινό πρόγραμμα παρουσίας των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες.

Μάλλον η παρουσία τους κρίθηκε απαραίτητη για να στηρίζουν τους τοίχους των σχολείων για να μη μετακινηθούν από τη θέση τους.

Το βράδυ της Τετάρτης 11 Μαρτίου 2020 η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας με μήνυμα που εστάλη στα τηλεφωνικά νούμερα των κινητών ενημέρωνε:

«Οδηγίες για κορωνοϊό: Ευπαθείς ομάδες: Μείνετε σπίτι όσο γίνεται περισσότερο. Γενικός πληθυμός: Μείνετε σπίτι με το παραμικρό σύμπτωμα ίασης. Αν έχετε συμπτώματα, μιλήστε με γιατρό πριν πάτε νοσοκομείο. Τηρείτε κανόνες υγιεινής. Μην βάζετε εσάς και άλλους σε κίνδυνο».

Την Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020 η ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή της αναδεικνύει την αυθαιρεσία των ΔΔΕ για το ποιοι υποχρεούνται να παραβρίσκονται στις σχολικές μονάδες και ταυτόχρονα  την πλήρη αδιαφορία για ουσιαστική και σαφή και έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση του υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς άρα την απαξίωσή τους.

Επίσημη ανακοίνωση υπό μορφή διευκρινιστικής εγκυκλίου από το υπουργείο Παιδείας ή έστω σε ανάρτηση σε επίσημη ιστοσελίδα ή σε fb δεν έχει υπάρξει ακόμη και σήμερα Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020.

Έτσι κάποιοι σκέπτονται και θεωρούν τη δημοκρατία και την ενημέρωση.

Την Τρίτη ανακοινώθηκε το μέτρο να κλείσουν τα σχολεία και ήδη το πρωί της Τετάρτης 11 Μαρτίου 2020 ενορχηστρωμένα ο κλάδος των εκπαιδευτικών δέχθηκε μία άνευ προηγουμένου επίθεση από μεμονωμένους δημοσιογράφους και δημοσιογραφικούς ομίλους με αιχμή την μη παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Εδώ συμβαίνει το εξής παράλογο:

Αυτοί που απαξιώνουν για μια ακόμη φορά τον εκπαιδευτικό κόσμο είναι οι ίδιοι που έκπληκτοι εγκωμίαζαν τη στάση της εκπαιδευτικού έναντι της άθλιας συμπεριφοράς μαθητή σε ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης.

 Είναι αυτοί και οι συγγενείς τους και οι φίλοι τους και τα παιδιά τους που έλαβαν από τους εκπαιδευτικούς, που στην πρώτη ευκαιρία συστηματικά απαξιώνουν, τα απαραίτητα εφόδια για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σπουδές τους αλλά και να σταδιοδρομήσουν ως επιστήμονες, επαγγελματίες και ως άτομα στην Ελληνική κοινωνία.

Είμαστε οι εκπαιδευτικοί που με τα όποια λάθη μας και τις αβλεψίες μας μπορούμε και συμβιώνουμε, επικοινωνούμε, στηρίζουμε τους μαθητές μας στην καθημερινότητα του σχολείου μας. Ναι είναι οι ίδιοι μαθητές που δεν υπάκουσαν στα κελεύσματα της πολιτείας την πρώτη μέρα του μέτρου. Για σκεφτείτε όλοι εσείς που μας απαξιώνετε πόσες φορές είμαστε υποχρεωμένοι ως εκπαιδευτικοί να επιβάλλουμε πλαίσια, συμπεριφοράς στους μαθητές μας, όπως ορίζει η νομοθεσία και το επιτυγχάνουμε χωρίς να το διατυμπανίζουμε και να το δημοσιεύουμε;

Βλέπετε τη διαφορά; Όμως εκεί στο να λιώσετε την εκπαιδευτική κοινότητα.

Δεν πειράζει όμως εμείς είμαστε εκεί για να προσφέρουμε και προσφέρουμε συνεχώς ασταμάτητα, διότι αγαπάμε αυτό που κάνουμε. Πόσοι άραγε από τους λοιδωρούντες θα μπορούσαν να ασκήσουν το λειτούργημα του δασκάλου; Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν.

Στις 14 Μαρτίου 2020 η νομικός και υπουργός μας, ανέφερε σε συνέντευξη για το ποιος είναι άραγε ο λόγος της παρουσίας των διευθυντών και υποδιευθυντών στα σχολεία σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως;

"Πρέπει το σχολείο  να έχει μια διοικητική υπηρεσία. Για παράδειγμα: Για τις  άδειες ειδικού σκοπού  υπάρχουν γονείς που θέλουν να πάρουν τη βεβαίωση ότι έχουν παιδί στο σχολείο. Ποιος θα δώσει αυτή την  βεβαίωση, εάν  δεν υπάρχει Διευθυντής στο σχολείο; Στην κατάρτιση των Προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  ο Διευθυντής θα έχει τον βασικό λόγο .

Αρα οι Διευθυντές οφείλουν να πηγαίνουν  στο σχολείο, αλλά και  οι εκπαιδευτικοί δεν είναι σε διακοπές. Έχουμε απλά κάποιες ιδιαίτερες συνθήκες και οφείλουμε όλοι να κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να ομαλοποιηθεί η  κατάστασ稔.

Τι ακριβώς είπε δηλαδή: Ότι δεν μπορεί εξ αποστάσεως να δοθεί βεβαίωση σε αιτούντα γονέα; Μα τότε η ίδια αυτοαναιρείται όταν μιλά για εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Τη ψηφιακή υπογραφή η κα Κεραμέως τι γνωρίζει; Το ότι όλες αυτές οι βεβαιώσεις μπορούν να εκδοθούν χωρίς τη φυσική παρουσία του διευθυντή και του υποδιευθυντή στη σχολική μονάδα αλλά μέσω του Myschool το γνωρίζει; Αν δε τα γνωρίζει υπάρχει πρόβλημα. Αν τα γνωρίζει και αδιαφορεί δείχνει εμπάθεια για τους εκπαιδευτικούς.

Ενώ σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου προηγείται τηλεφωνική επικοινωνία για να οριστεί η ώρα που θα έρθει ο ενδιαφερόμενος να παραλάβει το έγγραφο που έχει αιτηθεί.

Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά; Τόσο πολύ μας σέβεται η προϊσταμένη αρχή μας;

 Εάν θέλετε κα υπουργέ να μας πείτε ότι δεν θέλετε το κλείσιμο των σχολείων για τους εκπαιδευτικούς και δη εκείνους της βθμιας εκπαίδευσης δεν είναι κακό πείτε το ξεκάθαρα.

 Όπως όλοι οι Έλληνες πολίτες και επαγγελματίες και επιστήμονες προτάσσουν το συμφέρον της πατρίδας μας έτσι και οι εκπαιδευτικοί. Κανείς δεν είναι περισσότερο συνεπής έναντι του άλλου. Κανείς δε θεωρεί ότι έχουμε αργία κυρία υπουργέ. Αλλά να ξέρετε ότι εμείς αγωνιούμε για να είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας αναφορικά με τη διδαχθείσα ύλη των μαθημάτων που εξετάζονται Πανελλαδικώς. Εμείς διακατεχόμεθα από υψηλό αίσθημα ευθύνης για να διδάξουμε στους μαθητές μας. Δε χρειαζόμαστε μαθήματα για το πότε έχουμε αργία ούτε βεβαίως σας δίνουμε το δικαίωμα να μας θεωρείτε ως μη έχοντες γνώση της κατάστασης. Εμείς είμαστε που βάζουμε πλάτη πάντοτε για να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα η διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων. Εμείς είμαστε που βάζουμε πλάτη όταν οι υπηρεσίες του υπουργείου που διοικείτε αδιαφορώντας για τα χρονικά περιθώρια ζητούν πλήθος ενεργειών σε ελάχιστα χρονικά διαστήματα.

Καλά είναι να ρωτήσετε και να μάθετε τι σημαίνει οργάνωση Πανελλαδικών Εξετάσεων. Θα σας επισημάνω μόνον ότι η αλλαγή των μηχανημάτων του τρόπου μετάδοσης των θεμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων εμφανίζει σημαντικά προβλήματα. Και ότι η υποβολή των αιτήσεων για τη συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις δεν έχει αρχίσει κάτι που συνήθως λαμβάνει χώρα εντός του μηνός Φεβρουαρίου.

Τέλος το μένουμε στο σπίτι δεν ισχύει για τους εκπαιδευτικούς; Είμαστε υπεράνω της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας;

 

* Χημικός MEd, Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανεπιστήμιο Πατρών
Πανεπιστήμιο Πατρών: Μηδενίζει το «κοντέρ» για τους «αιώνιους» φοιτητές - Πάνω από 20.000 διαγραφές
Πανεπιστήμιο Πατρών: Η διαδικασία εφαρμογής και το χρονοδιάγραμμα για τις διαγραφές φοιτητών
Πανεπιστήμιο Πατρών: Μηδενίζει το «κοντέρ» για τους «αιώνιους» φοιτητές - Πάνω από 20.000 διαγραφές
foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας