Κρ. Αρσένης: Αποκλείονται οι μαθητές με αναπηρία από την εξ αποστάσεως διδασκαλία
Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜΕΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη σχετικά με τον αποκλεισμό των αναπήρων μαθητών ή/και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

«Αποκλεισμός των αναπήρων μαθητών ή/και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση»

Καμία πρόβλεψη δεν έχει γίνει από το Υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές και τις μαθήτριες με αναπηρία στην εξ' αποστάσεως εκπαίδευση, σημειώνει σε ερώτηση του προς την Υπουργό Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, ο Βουλευτής Δυτικής Αθήνας του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης. Ειδική μνεία έγινε, από πλευράς του, στην επιλογή μη προσβάσιμου από τα ανάπηρα άτομα λογισμικού.
 
«Η σχετική για την εκπαίδευση των αναπήρων Εγκύκλιος του Υπουργείου είναι ένα ανεπαρκές έγγραφο, το οποίο μεταφέρει την ευθύνη για τον σχεδιασμό και την οργάνωση σε περιφερειακές δομές του Υπουργείου. Δομές που δεν έχουν την κατάλληλη καθοδήγηση για τον σχεδιασμό πολιτικών συμπερίληψης, και αναπαράγουν τον αποκλεισμό των αναπήρων μαθητών/τριών, παρά τις λίγες φωτεινές εξαιρέσεις. Το γεγονός, δε, ότι οι επιμορφώσεις γίνονται με τη μορφή των διαλέξεων, χωρίς τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης, δεν επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής να θέσουν τα πραγματικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν κατά την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» σημειώνει χαρακτηριστικά ο βουλευτής.
 
Ο Βουλευτής Δυτικής Αθήνας του ΜέΡΑ25 επισημαίνει ακόμα πως το λογισμικό τηλεδιάσκεψης που χρησιμοποιείται δεν φαίνεται να πληροί τις προδιαγραφές προσβασιμότητας για τους έντυπο-ανάπηρους και κωφούς μαθητές/τριες, καθώς και ότι, ούτε οι αρμόδια Γραμματεία Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, ούτε το τεχνικό τμήμα του Help Desk για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση γνώριζαν περισσότερα για τις προδιαγραφές προσβασιμότητας που πρέπει να πληρούνται στις εφαρμογές τηλέ-εκπαίδευσης. 
 
«Οφείλω να ενημερώσω, λοιπόν, την κ. Υπουργό, ότι η εφαρμογή τηλεδιασκέψεων, που έχει επιλέξει για τα ηλεκτρονικά μαθήματα, είναι προσβάσιμη μόνο σε όσους και όσες έχουν ένα συγκεκριμένο, και μάλιστα ακριβό, εμπορικό πρόγραμμα. Σε έλεγχο προσβασιμότητας που πραγματοποιήσαμε, χρησιμοποιώντας ένα δημοφιλές δωρεάν πρόγραμμα, δεν καταφέραμε ποτέ να συνδεθούμε» σημειώνει ο Βουλευτής και συνεχίζει. 
 
«Η τυφλή μαθήτρια δεν θα παρακολουθήσει το μάθημα, χωρίς τη βοήθεια κάποιου βλέποντος ατόμου. Αλλά και στην περίπτωση του κωφού ή βαρήκοου μαθητή, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για υποτιτλισμό ή διερμηνεία.  Το πεδίο δεν διαφοροποιείται ούτε στην επιλογή της πλατφόρμας όπου οι εκπαιδευτικοί ανεβάζουν τις ασκήσεις για τα παιδιά. Ακόμη κι αν καταφέρει να ανοίξει την εφαρμογή ο ανάπηρος μαθητής, δεν θα βρει αναρτημένο προσβάσιμο περιεχόμενο, αφού καμία κατευθυντήρια οδηγία ως προς την παραγωγή του δεν έχει δοθεί στους/στις εκπαιδευτικούς» λέει χαρακτηριστικά ο Κρίτωνας Αρσένης.
 
Ως αποτέλεσμα του ουσιαστικού αποκλεισμού από το Υπουργείο Παιδείας των αναπήρων μαθητών/τριών, τυφλή μαθήτρια με τυφλούς γονείς λαμβάνει σε email σκαναρισμένες φωτοτυπίες για τα μαθήματά της, ενώ εάν λάμβανε αρχεία κειμένου θα ήταν προσβάσιμα. Εντωμεταξύ, μαθητής που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού, παιδί μονογονεϊκής οικογένειας, με τη μητέρα νοσηλεύτρια σε νοσοκομείο αναφοράς, καλείται μόνος του να συνδεθεί συγχρονισμένα ή ασύγχρονα σε πλατφόρμες τηλε-εκπαίδευσης, επισήμανε ο βουλευτής. 
 
Η απουσία μιας συντεταγμένης εκπαιδευτικής πολιτικής, για την ενταξιακή εκπαίδευση των ανάπηρων μαθητών/ριών, που αντιμετωπίζονται ως μαθητές/ριες δεύτερης κατηγορίας και «παράπλευρες απώλειες», διαφαίνεται και στο εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καταλήγει στο κείμενο του ο Κρίτων Αρσένης και ρωτά την Υπουργό τι σκοπεύει να πράξει γι’ αυτό και σε πόσο χρόνο. 
 
Διαβάστε την ερώτηση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»