Πρόταση για τη λειτουργία των σχολείων μετά την επανεκκίνησή τους
Του Μανώλη Αιβαλιώτη*

                     ΑΝΟΙΚΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΝΟΙΚΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δυστυχώς, οι συνθήκες ανάγκασαν τα σχολεία να είναι κλειστά, αλλά με τους εκπαιδευτικούς ενεργούς διαδικτυακά, ανταποκρινόμενοι στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες, με την βοήθεια της εξ αποστάσεως (ασύγχρονη και σύγχρονη) εκπαίδευση. Μαθητές και γονείς ανταποκρίθηκαν εξίσου, με μεγάλη συμμετοχή και αποδοχή.

Όμως υπάρχει και η επόμενη ημέρα, με ερωτηματικά για το ΠΟΤΕ ,ΠΩΣ και για ΠΟΣΟ θα λειτουργήσουν τα σχολεία μας. Μια πρακτική πρόταση, η οποία βεβαίως επιδέχεται κριτικής, διόρθωσης, καλυτέρευσης, αλλά προέρχεται από αγωνία για την επόμενη ημέρα, μπορεί να είναι η εξής:

- Τα σχολεία να λειτουργούν σε δύο ΤΕΤΡΑΩΡΕΣ ζώνες διδασκαλίας, με σαραντάλεπτες διδακτικές ώρες και δεκάλεπτα διαλείμματα , ξεκινώντας στις 8:15-11:15 η πρώτη, και 11:30-14:35 η δεύτερη. Με αυτόν τον τρόπο τα τμήματα αντί να λειτουργούν με 25-28 μαθητές, θα χωρίζονται στην μέση και θα λειτουργούν με 12-14 μαθητές. Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει 20 ώρες αντί για 32, έτσι ώστε να διασφαλίζεται στο μέτρο του δυνατού η απόσταση μεταξύ των μαθητών μέσα στην αίθουσα.

Σε αυτή την πρωτόγνωρη εκπαιδευτική συνθήκη, με το δεδομένο ότι δεν μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν με όλα τα παιδιά παρόντα σε κάθε τμήμα, θα υπάρξουν δυσκολίες εφαρμογής οποιουδήποτε συστήματος εφαρμοστεί, θα υπάρξουν πιέσεις, αδικίες, παραπάνω κούραση, όμως η εκπαιδευτική κοινότητα έχει σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα συνεχίσει να το κάνει.

Στον παρακάτω πίνακα δίνεται ένα παράδειγμα προσαρμογής του προγράμματος του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.

 

 

Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΡΟΤΑΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΡΟΤΑΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΠΡΟΤΑΣΗ

ΓΛΩΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

3

2

2

1

2

1

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

2

1

2

1

2

1

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

2

1

2

1

2

1

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

2

1

2

1

2

1

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

4

2

4

2

4

2

ΦΥΣΙΚΗ

1

2

2

1

2

1

ΧΗΜΕΙΑ

 

1

ΕΝΑΛΛΑΞ 1

1

ΕΝΑΛΛΑΞ 1

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

1

1

1

ΓΕΩΛΟΓΙΑ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

1

2

1

  

ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

2

1

    

ΙΣΤΟΡΙΑ

2

1

2

1

2

1

Κ.Π.Α.

    

2

1

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

2

1

2

1

2

1

ΑΓΓΛΙΚΑ

2

1

2

1

2

1

ΓΑΛΙΚΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

2

1

2

1

2

1

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

2

1

2

1

2

1

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

1

ΕΝΑΛΛΑΞ 1

1

ΕΝΑΛΛΑΞ 1

1

ΕΝΑΛΛΑΞ 1

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

1

1

1

ΜΟΥΣΙΚΗ

1

ΕΝΑΛΛΑΞ 1

1

ΕΝΑΛΛΑΞ 1

1

ΕΝΑΛΛΑΞ 1

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ

1

1

1

ΕΥΕΛΙΚΗ ΩΡΑ

 

3

 

4

 

4

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

32

20

32

20

32

20

 

* ΠΡΩΝ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΜΕΤΕ ΤΗΣ ΟΛΜΕ, ΠΡΩΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ Κ.Φ.Α.

ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Τ.Ο. ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

 
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.