Διοικητικοί Πανεπιστημίων: Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο για την Παιδεία
Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΔΠΤΕ)

Η κυβέρνηση της ΝΔ ανακοίνωσε το περιεχόμενο του νομοσχεδίου για την Παιδεία, το οποίο έθεσε άμεσα σε διαβούλευση, με κλειστά τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, με ενεργούς όλους τους περιορισμούς που τίθενται στη δυνατότητα οργανωμένης αντίδρασης. Επιδιώκουν να περάσουν εν κρυπτώ και μέσα στη δίνη της πανδημίας το νομοσχέδιο που σαρώνει και τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ακολουθεί τη γνωστή πεπατημένη. Υπενθυμίζουμε ότι και ο νόμος Γαβρόγλου ψηφίστηκε μέσα στο Πάσχα, ενώ η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου πέρασε μέσα στο κατακαλόκαιρο.

Το νέο νομοσχέδιο βρίσκεται πολύ μακριά από τις ανάγκες των μαθητών, των φοιτητών και των οικογενειών τους, δεν έρχεται να επιλύσει κανένα από τα εκρηκτικά προβλήματα των σχολείων και των σχολών, που γιγαντώθηκαν αυτή την περίοδο. Αντίθετα, αποδυναμώνει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τον καθιστά περισσότερο ταξικό και τον προορίζει στην ουσία για την εξυπηρέτηση των ιδιωτικών επιχειρηματικών συμφερόντων, ξένων προς τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των νέων και τις απαιτήσεις του λαού μας.

Η κυβέρνηση της ΝΔ προχωρά, όλο και πιο αποφασιστικά, τις αναδιαρθρώσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση στον δρόμο που χάραξαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Υλοποιεί την πολιτική της παραπέρα παράδοσης των ΑΕΙ στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, η οποία προωθείται όλα τα προηγούμενα χρόνια και εμπλουτίζεται διαρκώς με ολοένα και αντιδραστικότερες παρεμβάσεις. Αυτόν τον στόχο είχαν και οι πρόσφατες ρυθμίσεις σχετικά με την εξίσωση των κολεγίων με τα πανεπιστήμια, την σύνδεση της αξιολόγησης των πανεπιστημίων με την χρηματοδότηση, την διαρκώς κλιμακούμενη θέσπιση διδάκτρων, την διείσδυση ιδιωτικών συμφερόντων στις εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και μια σειρά άλλες αποσπασματικές διατάξεις μέσα από άσχετα νομοσχέδια.

Στο νέο νομοσχέδιο γίνεται ευθεία επίθεση σε βάρος των εργασιακών μας δικαιωμάτων και κατακτήσεων! Οραματίζονται ένα πανεπιστήμιο που δεν μπορεί παρά να διευθύνεται από διοικήσεις κατάλληλα προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις της αγοράς, όπως αυτές που θα αναδεικνύονται και με την εφαρμογή των ρυθμίσεων για την ανάδειξη των πρυτανικών αρχών. Αυτό διασφαλίζουν κι οι διατάξεις, σύμφωνα με τις οποίες η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των πρυτανικών αρχών διεξάγεται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, ενώ δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο τα Μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ. Οι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ - Διοικητικοί υπάλληλοι, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ - και οι φοιτητές εξαφανίζονται από τα πλάνα του Υπουργείου! Ο αποκλεισμός του διοικητικού προσωπικού από το εκλεκτορικό σώμα επιφέρει πλήγμα σε αυτή καθ’ αυτή την δημοκρατική λειτουργία των ιδρυμάτων. Πως ένα Πανεπιστήμιο θα μπορεί να αιτιολογήσει τον αποκλεισμό κατηγοριών εργαζομένων και των φοιτητών από το εκλεκτορικό του σώμα όταν οι βασικές αρχές που διέπουν την λειτουργία του δεν επιτρέπουν αποκλεισμούς; Αγνοώντας μάλιστα την ουσιαστική συμβολή όλων των παραπάνω στη λειτουργία του ΑΕΙ. Πρόκειται για μια αντιδραστική και μονομερής απόφαση, η οποία μας βρίσκει κάθετα αντίθετους! Με αυτόν τον τρόπο ενισχύονται όλες οι προσπάθειες που γίνονται στην κατεύθυνση περιορισμού ή και πλήρους κατάργησης των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Αντίθετους μας βρίσκει επίσης και η καθιέρωση ενός ηλεκτρονικού συστήματος ψηφοφορίας ξένου προς τη δημοκρατική παράδοση του χώρου που επιβάλλεται για να γίνουν οι εκλογές χωρίς… φασαρίες, χωρίς κινητοποιήσεις των φοιτητών, των διδασκόντων και γενικώς των εργαζομένων στα Ιδρύματα.

Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δεν απεμπολούμε τα δικαιώματα μας στην οργάνωση, την συμμετοχή και τις διεκδικήσεις! Διεκδικούμε δικαίωμα ισότιμης ψήφου σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες! Είναι αυτόδηλο δικαίωμά μας και δεν το διαπραγματευόμαστε!

Επιπλέον, στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο:

  • Με την Τράπεζα Θεμάτων, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από την Α' Λυκείου ως τη Γ' Λυκείου, το σχολείο μεταμορφώνεται σε εξεταστικό κέντρο. Έτσι, η γενική μόρφωση στο Λύκειο οδηγείται σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση, με το κυνήγι της βαθμολογίας για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ήδη από την Α’ Λυκείου. Ενώ και η εισαγωγή «δεξιοτήτων» καθιστά το νέο σχολείο κέντρο αποσπασματικής γνώσης. Επιπρόσθετα, οι ρυθμίσεις για την αξιολόγηση που προωθούνται, θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.

  • Σε συνέχεια των αντίστοιχων ρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ και με το πρόσχημα των ξενόγλωσσων φοιτητών, η κυβέρνηση ενισχύει την αγορά προγραμμάτων και τίτλων σπουδών. Έχουν ήδη ξεκινήσει προγράμματα με δίδακτρα – όπως στην Σχολή της Φιλοσοφικής του ΕΚΠΑ, τα οποία θα επεκταθούν. Θα προωθηθούν συμπράξεις με πανεπιστήμια του εξωτερικού, θερινά προγράμματα κ.α. Αυτό, δηλαδή, που ετοιμάζεται είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων του πανεπιστημίου-επιχείρηση, που θα εμπορεύεται προγράμματα σπουδών και άλλα «προϊόντα» και «υπηρεσίες». Θα αξιοποιούνται οι ελλιπείς υποδομές των Ιδρυμάτων για τον «ακαδημαϊκό τουρισμό», υποβαθμίζοντας στην πραγματικότητα την ποιότητα των σπουδών. Η απελευθέρωση της αγοράς πιστοποιητικών, τίτλων και δεξιοτήτων στα Πανεπιστήμια αλλά και η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία μετατρέπει το πτυχίο σε «κουρελόχαρτο», ενισχύει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους αποφοίτους και τη λογική της διαρκούς συγκέντρωσης «προσόντων» επί πληρωμή. Την ίδια στιγμή, ανοίγει ο δρόμος για να εφαρμοστούν και να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά.

  • Οι ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές προσθέτουν καινούρια εμπόδια στην προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά και οι γονείς τους για να σπουδάσουν, εισάγοντας και βαθμολογικά κριτήρια. Προφανώς και δεν καθιστούν το σύστημα μετεγγραφών «δικαιότερο». Ίσα-ίσα, έρχονται και προστίθενται στην πλήρη απαξίωση της φοιτητικής μέριμνας, την οποία πληρώνουν οι οικογένειες των φοιτητών με υπέρογκα ποσά για να ολοκληρώσουν τα παιδιά τις σπουδές τους μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Επιπλέον, οι ρυθμίσεις αυτές σε συνδυασμό με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που προηγήθηκαν όπως η εξίσωση των πτυχίων των κολλεγίων με αυτά των ΑΕΙ, η δήθεν Ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που ψήφισαν και προώθησαν όλοι μαζί τα τελευταία χρόνια (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) διαμορφώνουν Ιδρύματα, αποφοίτους και πτυχία α και β κατηγορίας. Ιδρύματα «αριστείας» για τους λίγους και Ιδρύματα για την πλειοψηφία των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.

Το δήθεν «σύγχρονο» πανεπιστήμιο και σχολείο που χτίζουν οι κυβερνήσεις δεν ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες του λαού μας και της επιστήμης, δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της λαϊκής οικογένειας, των παιδιών της και των δασκάλων τους σε σχολεία και πανεπιστήμια.

Γι’ αυτό πρέπει τώρα να διεκδικήσουμε μαζί με τους φοιτητές, τους γονείς τους, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς:

  • Να πάρουν πίσω το απαράδεκτο νομοσχέδιο που έχει καταδικαστεί από τους φορείς της εκπαίδευσης και να ικανοποιήσουν τώρα τα αιτήματα εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και φοιτητών.

  • Τώρα έκτακτο κονδύλι χρηματοδότησης για την Εκπαίδευση, χωρίς κριτήρια, «αριστείες» και επίτευξη στόχων που γεννούν ανισότητες και ταξικούς φραγμούς.

  • Πλήρης κάλυψη των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό με την άμεση προκήρυξη όλων των απαιτούμενων θέσεων ΔΕΠ, εργαστηριακού, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού.

  • Μονιμοποίηση συμβασιούχων – Ενιαία μόνιμη σχέση εργασίας.

  • Αναβάθμιση των υποδομών ώστε με το άνοιγμα των Πανεπιστημίων να μπορούν να καλυφθούν οι νέες ανάγκες που θα έχουν προκύψει.

  • Να φτάσουν τα συγγράμματα στους φοιτητές και να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μη χαθεί το εξάμηνο, κανένα μάθημα ή πρακτική άσκηση.

  • Να δοθεί στις οικογένειες των φοιτητών που πληρώνουν νοίκι άμεσα επίδομα.

  • Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις στα σχολεία και η μονιμοποίηση των αναπληρωτών.

  • Να λύσουν τα προβλήματα που έχουν προκύψει με την τηλεκπαίδευση εξασφαλίζοντας πρόσβαση όλων των φοιτητών και μαθητών με τον κατάλληλο εξοπλισμό.

Να διεκδικήσουμε ένα Πανεπιστήμιο που θα δίνει όλη την αναγκαία γνώση μέσα στο πτυχίο, χωρίς το άγχος και το κυνήγι των προσόντων, κατοχυρώνοντας ότι το πτυχίο αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την ανεμπόδιστη πρόσβαση στο επάγγελμα. Που θα δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις για την ανεμπόδιστη φοίτηση των νέων σε αυτό, με σύγχρονες κρατικές υποδομές στέγασης, σίτισης, παρακολούθησης νέων επιστημονικών εξελίξεων, με σύγχρονα εργαστήρια.

Δε μένουμε σιωπηλοί! Δυναμώνουμε τη διεκδίκηση! Οργανώνουμε την αλληλεγγύη!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
syntaksiouxoi.jpg
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο
Οι μόνοι που δεν θα δουν αύξηση στον τραπεζικό λογαριασμό τους είναι οι συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ, οι οποίοι θα...
Συντάξεις 2025: Oι αυξήσεις ανά κατηγορία, κλιμάκιο και Ταμείο