Η εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία με τη μέθοδο των Εργαστήριων Δεξιοτήτων που εισάγονται πιλοτικά με νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-2021) ήταν το θέμα που συγκέντρωσε τις περισσότερες αντιδράσεις στη δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας "Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις", που ολοκληρώθηκε σήμερα το πρωί.
Η διαβούλευση έσπασε ρεκορ σχολίων από πολίτες, συγκεντρώνοντας 11635 σχόλια τη στιγμή ποιυ τα συνολικά σχόλια όλων των διαβουλεύσεων είναι 72234! Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ανάρτησε την εξής δήλωση με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της διαβούλευσης:
Την Τετάρτη, 6 Μαΐου 2020 ολοκληρώθηκε με επιτυχία η δημόσια διαβούλευση σχετικά με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ευχαριστεί θερμά τους πολίτες για τη συμμετοχή τους. Οι απόψεις και οι παρατηρήσεις που μας υπέβαλαν, βρίσκονται ήδη υπό μελέτη και επεξεργασία με σκοπό να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου νόμου.
Με εκτίμηση,
Νίκη Κεραμέως
Οπως προαναφέρθηκε, τα περισσότερα σχόλια από τα 98 άρθρα του νομοσχεδίου συγκέντρωσε το πρώτο, που εισάγει τα εργαστήρια δεξιοτήτων (1.690 σχόλια) και πάρα πολλοί πολίτες επικεντρώθηκαν στην αμφισβήτιση είτε στην επικρότηση της εισαγωγής της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Για παράδειγμα, το Πολύχρωμο Σχολείο, πρότεινε:
"Στο περιεχόμενο των θεματικών κύκλων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων προτείνουμε να εισάγονται κοινωνικά ζητήματα με σαφή και ρητό τρόπο, και ειδικά τα ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα. Η αναπαραγωγή του κοινωνικού στιγματισμού, των διακρίσεων και η έλλειψη ορατότητας ενισχύονται από την αποσιώπηση τέτοιων ζητημάτων και δυστυχώς αυτός είναι μέχρι τώρα ο κανόνας.
Μεταξύ αυτών των θεματικών κύκλων προτείνουμε να περιλαμβάνεται σε όλες τις τάξεις η Σεξουαλική Αγωγή με μορφή συμπεριληπτική (Comprehensive Sexuality Education), που δε θα εξαντλείται στη μελέτη της ανθρώπινης σεξουαλικότητας παραθέτοντας μόνο βιολογικά δεδομένα για την αναπαραγωγική διαδικασία. Αντίθετα, θα περιλαμβάνει την διάσταση του κοινωνικού φύλου, τις γνωστικές, κοινωνικές, συναισθηματικές, σχεσιακές και σωματικές πτυχές της και θα επεκτείνεται σε ζητήματα συναισθημάτων, αισθήσεων, έλξεων, σχέσεων, συναίνεσης, ορίων, χωρισμού, απώλειας, δέσμευσης, επιθυμίας, εικόνας σώματος, ανθρώπινης ποικιλομορφίας (αναπηρία η άλλη σωματοτυπική κατάσταση), αυτοπεποίθησης-αυταξίας καθώς και να γίνεται σπειροειδής προσέγγιση σε ζητήματα έμφυλης βίας, σεξουαλικής παρενόχλησης / κακοποίησης, ομοφοβικού, τρανσφοβικού και ιντερφοβικού εκφοβισμού, διαδικτυακού εκφοβισμού, πορνογραφίας, κ.α"
Οι εντελώς αντίθετες απόψεις όμως ήταν πολλές, ιδίως από γονείς. Ενδεικτικά:
"Διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής ήδη από τις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Κι αυτό γιατί:
Α. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένας αντικειμενικός βιολογικός λόγος για να γίνει κάτι τέτοιο
Β. Είναι μια θεματική που αναφέρεται στην ίδια την υπόσταση του ανθρώπου, δεν είναι απλά μια δεξιότητα. Άρα είναι ευθύνη καθαρά των γονέων η «διδασκαλία» της.
Γ. Οι όποιοι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να το διδάξουν, εκτός από γνώση και σχετική εκπαίδευση, θα πρέπει να έχουν και ήθος. Και αυτό δεν το εξασφαλίζει κανένα πτυχίο ούτε μπορεί να το εγγυηθεί κανένας νόμος.
Δ. Τα διάφορα προγράμματα που έχουν ήδη καταρτιστεί και εγκριθεί από το Υπουργείο ως προαιρετικά (πχ «Φρίξος») είναι κατ’ εμέ απαράδεκτα και πολύ επικίνδυνα. Αυτό δείχνει ότι οι σχετικές επιτροπές του Υπουργείου δεν είναι κατάλληλες για τον έλεγχο και την έγκριση των προγραμμάτων που σχεδιάζεται να εισαχθούν επισήμως πια"
Και: "Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένα θέμα πολύ λεπτό. Θέλω να εκφράσω ως μητέρα τις ανησυχίες μου για το περιεχόμενο, τον τρόπο και κυρίως την καταλληλότητα του ατόμου που θα αναλάβει το υπεύθυνο αυτό έργο ώστε να μην αποβεί επιζήμιο για τον ψυχισμό των παιδιών μας. Αν δεν μπορεί να εξασφαλισθεί η λεπτότητα και η διάκριση στο χειρισμό των θεμάτων αυτών είμαι αντίθετη στη θεσμοθέτηση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγισης στο σχολείο"
Εκτός από την αντιπαράθεση για το θέμα αυτό, τα επόμενα τρία άρθρα του νομοσχεδίου που συνάντησαν μεγάλες αντιδράσεις και έγινε διάλογος, αφορούσαν:
* Την Επιλογή μαθητών στα πρότυπα-πειραματικά ,με 1.638 σχόλια. Το ντιμπειτ αφορούσε κυρίως την πρόβλεψη για εξετάσεις.
* Η νέα διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Λυκείου που ανάμεσα σε άλλα αντικαθιστά την Κοινωνιολογία με τα Λατινικά. Συγκέντρωσε 1.291 σχόλια και μεγάλο πλήθος διαφορετικών απόψεων για τα μαθήματα, όπου παρα πολλοί σχολιαστές αντιδρούν στην αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας
* Το άρθρο που περιορίζει τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ επιβάλλοντας περιορισμό των 17 ετών, έλαβε 1.214 κυρίως αρνητικά σχόλια.
Τέλος, σε περίπου 10 άρθρα του νομοσχεδίου που αφορούσαν κυρίως στα πανεπιστήμια (πχ παραίτηση πρύτανη, μετακινήσεις διδακτικού προσωπικού, μονάδα υποστηριξης αλλοδαπών φοιτητών, κλπ) δεν επιτράπηκε σχολιασμός.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη