Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό του ΠΑΔΑ: Πολυνομοσχέδιο χωρίς διάλογο με αποσπασματικές ρυθμίσεις
Ενστάσεις για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας εκφράζει το Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό του ΠΑΔΑ ζητώντας την απόσυρση του άρθρου 62 αλλά και την ισότιμη ψήφο όλου του προσωπικού των ΑΕΙ, σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες.

Ανακοίνωση του Σύλλογου Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής:

Εν μέσω πανδημίας και γενικού lock down, χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με την ακαδημαϊκή κοινότητα και χωρίς να υπάρχει κανένας χαρακτήρας «επείγοντος», η κυβέρνηση αποφάσισε ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να νομοθετήσει:

• Για την ίδρυση ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών και τη διοργάνωση θερινών σχολείων.

• Για τις μεταγραφές στα ΑΕΙ.

• Για την αλλαγή του εκλογικού σώματος για την ανάδειξη πρύτανη και αντιπρυτάνεων και την ηλεκτρονική ψηφοφορία. Το νομοσχέδιο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», που είδε το φως της δημοσιότητας, χαρακτηρίζεται από:

• Αποσπασματική διαχείριση επιμέρους πτυχών της λειτουργίας των Πανεπιστημίων.

• Ασαφή και μη ολοκληρωμένη προσέγγιση στο ζήτημα των ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών και των θερινών σχολείων, δύο κατά τα άλλα αξιόλογων, σημαντικών και αναγκαίων δράσεων για την ανάπτυξη και διεθνοποίηση των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

• Τη «μικροδιαχείριση» του στρεβλού και αναχρονιστικού καθεστώτος των μετεγγραφών και την αποφυγή θέσπισης καινοτόμων και αποτελεσματικών ρυθμίσεων, για πραγματική στήριξη των φοιτητών σε ό,τι αφορά στη στέγαση και στη σίτισή τους. Το νομοσχέδιο υποβαθμίζει τον κλάδο του Εργαστηριακού ΔΙδακτικού Προσωπικού, γιατί με το άρθρο 62, το εξαιρεί μαζί με το ΕΕΠ, το ΕΤΕΠ και τους Διοικητικούς υπαλλήλους, από το εκλεκτορικό σώμα για την εκλογή πρύτανη και αντιπρυτάνεων.

Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι:

• Αντιδημοκρατική και άδικη: Υποτιμά και υποβαθμίζει το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού των Πανεπιστημίων, στερώντας τους το δικαίωμα της συμμετοχής στην εκλογή του φυσικού τους προϊσταμένου.

• Αναίτια και αδικαιολόγητη: Η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, δεν παρέχει καμία σχετικά αιτιολόγηση για το άρθρο 62.

• Αντιπαραγωγική: Σε συνθήκες παρατεταμένης κρίσης της χώρας μας, κατά την οποία αναγνωρίζεται από όλους ότι η λύση είναι η οικονομία της γνώσης, το νομοσχέδιο ναρκοθετεί την ενότητα των εργαζομένων στα Πανεπιστήμια . Είναι απορίας άξιο το πώς σε ένα χώρο «θύλακα» της ελεύθερης διακίνησης ιδεών και της δημοκρατίας, «φιμώνεται» η ύψιστη εκδήλωση ελευθερίας του ατόμου: η ψήφος του.

Συνάμα, το νομοσχέδιο αυτό, είναι εναντίον του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, γιατί δεν επιλύει κανένα από τα προβλήματα που ειδικά το αφορούν:

• Δεν επιλύει την εκκρεμότητα αναγνώρισης των 5ετών πτυχίων της Σχολής Μηχανικών.

• Δεν αναιρεί την αναστολή λειτουργίας του τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας. • Δεν επιλύει το θέμα με τα πτυχία των παλαιών αποφοίτων Τ.Ε.Ι..

• Ναρκοθετεί το κλίμα συνεργασίας μεταξύ όλων των κλάδων του προσωπικού στο ΠαΔΑ, το οποίο παρά τις δυσκολίες του, αποτελεί το βασικό παράγοντα που έχει αναδείξει το Ίδρυμά μας, στο υψηλό επίπεδο ακαδημαϊκής και διοικητικής λειτουργίας που παρέχει. Το νομοσχέδιο αυτό, θα αποδειχθεί στην πράξη αναποτελεσματικό, αφού δεν επιλύει ριζικά τα προβλήματα που πραγματεύεται και δεν έχει την υποστήριξη του εκπαιδευτικού κόσμου και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Με τον παρόν, ζητούμε :

• Την απόσυρση του άρθρου 62 και την ισότιμη ψήφο όλου του προσωπικού των ΑΕΙ, σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες.

• Την έναρξη διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων της ακαδημαϊκής κοινότητας, για ένα ολοκληρωμένο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο του 21ου αιώνα, με βάση τις αξίες της ισότητας, της δικαιοσύνης και της δημοκρατίας, στη χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία και τον όρο του Πολίτη.

• Την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν ειδικά το ΠαΔΑ, όπως την άμεση άρση της αναστολής λειτουργίας του τμήματος Πολιτικών Υγείας, και την άμεση αναγνώριση των πτυχίων 5ετους διάρκειας της Σχολής Μηχανικών . Συντασσόμαστε στο πλευρό των Ομοσπονδιών ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ και Διοικητικών Υπαλλήλων των Πανεπιστημίων σε κοινό αγώνα.

Είμαστε ενωμένοι, και σε αυτόν τον αγώνα, για δημοκρατία και πρόοδο στα Ελληνικά Πανεπιστήμια.

Το ΔΣ του ΣΕΔΙΠ ΠΑΔΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

krio_1.jpg
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
Τσουχτερό κρύο θα επικρατήσει σήμερα Κυριακή, με την ψυχρή εισβολή να επηρεάζει ήδη τον καιρό της χώρας μας, καθώς η πτώση της θερμοκρασίας είναι...
Καιρός: Χειμωνιάτικη εισβολή και «βουτιά» του υδράργυρου κατά δέκα βαθμούς
sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία