Ν. Κορδής: Ανοίγουν τα σχολεία χωρίς μαζικά τεστ - Να επαναλειτουργήσει μόνο η Γ΄Λυκείου
«Αλήθεια, τι θα συμβεί στην οικονομία, τη σωτηρία της οποίας επικαλούνται οι αρμόδιοι, αν υπάρξει νέα έξαρση της πανδημίας» σημειώνει ο αιρετός ΚΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής

Ο Νεκτάριος Κορδής, Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου του Υπουργείου Παιδείας, μίλησε στο newsique για το άνοιγμα των σχολείων, εκφράζοντας την άποψη πως θα έπρεπε να επαναλειτουργήσει αποκλειστικά η Γ΄Λυκείου, ενώ χαρακτηρίζει ως ελλιπές το σχέδιο για την επαναφορά των μαθητών των μικρότερων τάξεων.

Αναλυτικά η συνέντευξη στον Α.Μ.

Ποια είναι η άποψη σας σχετικά με το σχέδιο της ΝΔ σε περίπτωση που εμφανιστεί κρούσμα στα σχολεία, το οποίο δεν προβλέπει νέο λουκέτο παρά μόνο αν υπάρξει μεγάλη εξάπλωση;

Το σχέδιο της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της πανδημίας ξεκίνησε με το «Μένουμε Σπίτι» και το «Είμαστε σε πόλεμο» για να φτάσουμε ξαφνικά στο «Η Οικονομία πρέπει να επαναλειτουργήσει (το ίδιο και τα σχολεία)». Η απόφαση αυτή μάλιστα ενδύθηκε το ένδυμα «νέων επιστημονικών δεδομένων»! Είναι προφανές ότι το άνοιγμα των σχολείων εντάσσεται σε ένα ιδιότυπο success story επιστροφής στην κανονικότητα και την επανεκκίνηση της οικονομίας και της κοινωνίας με επαχθέστερους όρους! Φαίνεται πως στην εκπαιδευτική κοινότητα συνολικά, θα δοκιμαστεί η λογική της ανοσίας της αγέλης με πολύ επικίνδυνα αποτελέσματα! Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να διακυβεύεται η υγεία και η ζωή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών! Το υπέρτατο αγαθό της ζωής είναι πολύ μεγαλύτερο από κάποιες χαμένες ώρες διδασκαλίας!

Τι είναι αυτό που έκανε την Άνγκελα Μέρκελ να αλλάξει στάση με τα σχολεία ή την Ιταλία να ανακοινώσει πως η επιστροφή στα θρανία θα γίνει το Σεπτέμβριο και το οποίο όπως φαίνεται δεν «φοβόμαστε» στη χώρα μας;

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων συνεχίζεται, ενώ σε όσες έχει αποφασιστεί η επαναλειτουργία των σχολείων, αυτή συνδυάζεται με δεκάδες χιλιάδες τεστ ημερησίως, κάτι που στη χώρα μας δεν προβλέπεται. Άλλωστε τους μήνες της πανδημίας έχουν πραγματοποιηθεί μόνο 72.000 τεστ στη χώρα μας καθιστώντας την ουραγό σε ολόκληρη την Ευρώπη. Θα υπάρξει άμεσα συνολικός προληπτικός διαγνωστικός έλεγχος για μαθητές και εκπαιδευτικούς για την αποφυγή μιας μαζικής διασποράς του COVID 19; Η απάντηση είναι αρνητική…

Οι αρμόδιοι στην Γερμανία και την Ιταλία συνειδητοποίησαν το μέγεθος του προβλήματος που θα μπορούσε να προκαλέσει το πρόωρο άνοιγμα των σχολείων! Τα παιδιά δεν κινδυνεύουν να νοσήσουν βαριά, καθώς είναι, κατά κανόνα, ασυμπτωματικοί φορείς της νόσου. Αυτό όμως το γνωρίζαμε από το Φλεβάρη! Τα σχολεία δεν έκλεισαν για να προστατευθούν οι μαθητές, αλλά η κοινότητα, κοινώς η αγέλη, καθώς ως ασυμπτωματικοί φορείς θα ήταν πολύ εύκολο να μεταδώσουν τον ιό στις οικογένειες και σε όλη τη κοινωνία. Στην Ελλάδα οι υπεύθυνοι της απόφασης έχουν συνειδητοποιήσει ότι το σύνολο των μαθητών και των εκπαιδευτικών αγγίζει το 1,5 εκατομμύριο και συνυπολογίζοντας τα μέλη των οικογενειών τους η απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την υγειονομική ασφάλεια του συνόλου της χώρας;

Ποιοι είναι οι φόβοι των δασκάλων οι οποίοι κινδυνεύουν προφανώς περισσότερο από τα παιδιά;

Αρχικά να τονίσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί μέσα στην πανδημία προτάσσοντας το αίσθημα της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας σταθήκαμε δίπλα σε κάθε μαθητή και μαθήτρια μας, που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει μόρφωση και εφόδια για τη ζωή.

Ωστόσο στη σημερινή συγκυρία έχουμε σοβαρές ενστάσεις για το άνοιγμα των σχολείων συνολικά -με εξαίρεση φυσικά τη Γ Λυκείου- γιατί:

1) Δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για έλεγχο πιθανών κρουσμάτων μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών ούτε προβλέπεται η διενέργεια και προληπτικών διαγνωστικών τεστ.
2) Δεν μπορεί με το υπάρχον προσωπικό να διασφαλιστεί η καθαριότητα που επιβάλλεται από όλα τα πρωτόκολλα για την πρόληψη και την αποφυγή της μόλυνσης από τον ιό. Οι υπάρχουσες καθαρίστριες των δημόσιων σχολείων δεν επαρκούν, αν δε γίνουν άμεσα προσλήψεις, για τον καθαρισμό τόσων χώρων, δεδομένου ότι θα πρέπει να γίνονται πλέον με μεγαλύτερη συχνότητα ημερησίως και όχι μόνο μετά τη λήξη των μαθημάτων. Παράλληλα θεωρούμε αυτονόητη υποχρέωση του ΥΠΑΙΘ τη δωρεάν χορήγηση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς όλων των απαραίτητων μέσων προστασίας!
3) Λόγω της χρόνιας αδιοριστίας οι εκπαιδευτικοί είναι πολύ επιβαρημένοι ηλικιακά. Το 47% των Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών είναι από 56-65 ετών. Το 73% των μονίμων εκπαιδευτικών είναι πάνω από 50 ετών. Πολλοί/ες εκπαιδευτικοί ή μέλη της οικογένειάς τους αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας και υποκείμενα νοσήματα. Τι θα γίνει με αυτούς; Θα επιστρέψουν στο σχολείο, όπου η χρήση μάσκας θα είναι προαιρετική, ρισκάροντας τη ζωή των ίδιων και των οικογενειών τους;
4) Οι μαθητές των Καλλιτεχνικών και Μουσικών σχολείων μετακινούνται μαζικά με σχολικά λεωφορεία. Πως θα εξασφαλιστούν οι απαραίτητες αποστάσεις και τα μέτρα υγειονομικής προστασίας κατά τη μετακίνησής τους, εφόσον η κα Κεραμέως απεφάνθη ότι η χρήση μάσκας στα σχολικά λεωφορεία είναι προαιρετική; Στις περισσότερες επαρχιακές περιοχές οι μαθητές μετακινούνται από και προς τα σχολεία τους με λεωφορεία των ΚΤΕΛ, στα οποία εισέρχεται και πλήθος πολιτών. Πως θα εξασφαλιστεί η προστασία τους;
5) Δεν μπορεί να θεωρείται προαιρετική η χρήση μάσκας στο σχολείο, όπου ο συνωστισμός είναι αναπόφευκτος ακόμη και στα διαλείμματα (Παρακάμπτουμε, ως αστείο, την πρόταση για διαφορετικό χρόνο διαλείμματος) ούτε να απαιτείται οι οικογένειες και οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν μια τόσο μεγάλη, όπως κατάληξε να είναι, δαπάνη.
6) Τα γραφεία των καθηγητών (τα οποία δεν αναφέρει κανείς από τους κυβερνώντες) είναι στην πλειοψηφία τους ακατάλληλα να φιλοξενήσουν τους εκπαιδευτικούς και ταυτόχρονα να τηρηθούν οι αναγκαίες αποστάσεις.
7) Με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο δεν καλύπτονται οι αναπληρωτές με την άδεια ειδικού σκοπού. Παράλληλα πολλοί εκπαιδευτικοί αλλά και συγγενικά τους πρόσωπα με υποκείμενα νοσήματα δεν περιλαμβάνονται στη λίστα ειδικών νοσημάτων και συνεπώς μένουν ακάλυπτοι!
8) Είναι αδύνατη στην πλειονότητα των σχολείων η τήρηση του 1,5 μέτρου απόστασης ασφαλείας, ακόμα και με τον χωρισμό των τμημάτων στα δύο, ώστε να γίνει το εκ περιτροπής μάθημα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις δεν μπορούν να τηρηθούν ούτε οι στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής! Γνωρίζει η πολιτική ηγεσία ότι πολλά σχολεία στις μεγάλες πόλεις στεγάζονται κυριολεκτικά σε πολυκατοικίες, χωρίς προαύλιο και τα διαλλείματα γίνονται στους διαδρόμους, όπου είναι αδύνατο να κρατηθούν αποστάσεις;
9) Διακυβεύεται η ομαλή διεξαγωγή των πανελλαδικών με τη συμμετοχή όλων των υποψηφίων, καθώς η επιστροφή όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας στο σχολείο αυξάνει τις πιθανότητες αναζωπύρωσης των κρουσμάτων στον σχολικό πληθυσμό.
10) Δεν υπάρχει σοβαρό εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό επίδικο (εκτός της Γ΄ Λυκείου), αφού θα γίνουν μαθήματα μόνο δέκα ημερών δηλαδή οι μαθητές/τριες θα διδαχθούν ελάχιστες διδακτικές ώρες;

Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι η κυβέρνηση προτιμά να πάρει ένα τέτοιο ρίσκο από τη στιγμή που σε λίγο καιρό τα σχολεία σταματούν έτσι κι αλλιώς για καλοκαίρι;.

Η απόφαση της Κυβέρνησης για επιστροφή όλων των τάξεων του Λυκείου και των Γυμνασίων, και ενώ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες αναστέλλεται η λειτουργία των σχολείων μέχρι τη νέα σχολική χρονιά, βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την πολιτική την οποία ως τώρα ακολούθησε και η οποία προβλήθηκε ως επιλογή της σε συμμόρφωση προς τις υποδείξεις των επιστημόνων. Η απόφαση επαναλειτουργίας των σχολείων -υποτίθεται με τη συγκατάθεση της επιστημονικής επιτροπής (μερικοί από αυτούς γράφουν ιστορία με την παροιμιώδη πλέον ευκολία τους να μεταβάλουν την άποψή τους)- στοχεύει μόνο στον εντυπωσιασμό αφελών τηλεθεατών, εξαπατά την κοινωνία και δείχνει πως η Κυβέρνηση δεν έχει ως πρώτη προτεραιότητα την υγεία των πολιτών και την εκπαίδευση των μαθητών. Παράλληλα, η επάνοδος στα σχολεία συνοδεύεται από προχειρότητα στη λήψη των μέτρων και την οργάνωσή της.

Πώς αντιμετωπίζουν οι δάσκαλοι την αλλαγή της εκτίμησης για τα παιδιά, τα οποία αρχικά θεωρούνταν υγειονομικές βόμβες και μέσα σε λίγο καιρό η επιστροφή τους στα σχολεία είναι σύμφωνα με την κυβέρνηση ασφαλής;

Η απόφαση για το κλείσιμο των σχολείων στηρίχθηκε σε επιστημονικά δεδομένα σύμφωνα με τα οποία:
α) τα παιδιά κρατούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, που φτάνει και ίσως ξεπερνά τις 14 ημέρες, μεγάλο ιικό φορτίο στον οργανισμό τους ακόμα κι αν είναι εντελώς ασυμπτωματικά.
β) καταγράφεται υψηλή μεταδοτικότητα του ιού από άτομα με ήπια ή καθόλου συμπτώματα.

Έτσι, τα παιδιά, διατηρώντας υψηλό ιικό φορτίο για πολλές μέρες, θα μπορούσαν, παρότι τα ίδια δεν νοσούν βαριά ή και καθόλου, να διασπείρουν τον ιό, θέτοντας σε κίνδυνο τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Με το σκεπτικό αυτό η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων ήταν από τα πρώτα μέτρα που ελήφθησαν. Ο καθηγητής Τσιόδρας μας ενημέρωσε στις 29.4.20 για νέα επιστημονικά δεδομένα σύμφωνα με τα οποία η μετάδοση από παιδιά σε ενηλίκους είναι ασυνήθιστη, καταλήγοντας όμως στη φράση «κανείς δε μπορεί να αποκλείσει ότι ένα παιδί μπορεί να κολλήσει κάποιον» και χωρίς να αναφέρει ότι δεν ισχύει τελικά η μεταφορά υψηλού ιικού φορτίου από τα παιδιά. Ο κ. Χαρδαλιάς στην ίδια συνέντευξη είπε: «ο ιός παραμένει εδώ και δεν υπάρχει ούτε εμβόλιο, ούτε αποτελεσματική θεραπεία… και κρούσματα θα έχουμε και νοσηλείες και άνθρωποι θα χάσουν τη ζωή τους». Είναι γνωστό ότι δε συμφωνούν όλοι οι επιστήμονες στο άνοιγμα των σχολείων. Είναι επίσης γνωστό ότι τα διεθνή πρωτόκολλα αναφέρουν ότι «όποιες δομές κλείνουν πρώτες, ανοίγουν τελευταίες». Μήπως συνεπώς ασκούνται αφόρητες πιέσεις στους επιστήμονες από κυβέρνηση και μεγάλα οικονομικά συμφέροντα να εγκρίνουν την άρση της καραντίνας, πηγαίνοντας κόντρα στην επιστημονική τους άποψη σύμφωνα με την κυβέρνηση ασφαλής;

Ποια είναι η εκτίμηση σας σχετικά με την κατάληξη που θα έχει η επιστροφή των μαθητών στα θρανία; Θα υπάρξει νέα έξαρση; Κι αν υπάρξει, θα οφείλεται κυρίως σε αυτό ή θα είναι απλά ένας μικρός παράγοντας;

Η επιστροφή στα σχολεία είναι κάτι που όλοι οι εκπαιδευτικοί λαχταρούμε. Ο τρόπος όμως με τον οποίο γίνεται και κινδύνους εγκυμονεί, αλλά και προβλήματα προκαλεί, ακόμα και αν τελικά δεν έχουμε ραγδαία εξάπλωση της νόσου. Πράγμα που ευχόμαστε και για το οποίο θα προσπαθήσουμε στις – περιορισμένες πλέον – δυνατότητες που έχουμε!

Δυστυχώς η ελλιπής γνώση και ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας για τη σχολική πραγματικότητα, ειλικρινά μας φοβίζει! Το άνοιγμα των σχολείων επηρεάζει την υγειονομική ασφάλεια του συνόλου της χώρας!
Αλήθεια, τι θα συμβεί στην οικονομία, τη σωτηρία της οποίας επικαλούνται οι αρμόδιοι, αν υπάρξει νέα έξαρση της πανδημίας, με πολλαπλάσια κρούσματα αυτήν την φορά; Θα είναι θέμα ατομικής ευθύνης της εκπαιδευτικής κοινότητας;

Απαιτούμε άμεσα έμπρακτη διαβεβαίωση ότι δε θα κινδυνεύσει κανείς από τους εμπλεκόμενους στη εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο, οι καταγγελίες για τις τραγικές ελλείψεις ατομικών μέτρων προστασίας ακόμα στο υγειονομικό προσωπικό, δεν μπορούν παρά να ανησυχούν την εκπαιδευτική κοινότητα!
Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι θα προστατέψουμε με κάθε μέσο τους συναδέλφους, τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Επιμένουμε στην επαναλειτουργία μόνο της Γ Λυκείου και αυτή σταδιακά, αρχικά για όσα σχολεία δεν έχουν καλύψει την ύλη και στη συνέχεια για τα υπόλοιπα, ώστε να γίνουν επαναλήψεις.
Δεδομένου ότι όπως ανακοινώθηκε το επόμενο σχολικό έτος θα αρχίσει νωρίτερα, η κυβέρνηση πρέπει να επισπεύσει τις διαδικασίες και να υλοποιήσει επιτέλους τους μόνιμους διορισμούς που απαιτούνται και να προσλάβει εγκαίρως όσους αναπληρωτές χρειάζονται επιπλέον, διαφορετικά θα είναι ανώφελη η έναρξη των σχολείων από 1η Σεπτεμβρίου.

Επιπλέον, απαιτούμε να ικανοποιηθεί το πάγιο αίτημα της ΟΛΜΕ για μείωση μαθητών ανά τμήμα σε όλες τις τάξεις, καθώς τώρα επιβάλλεται περισσότερο από ποτέ από τις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKAV.jpg
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα
Η άτυχη γυναίκα υποβλήθηκε σε επέμβαση στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών όπου διακομίσθηκε μετά το σοβαρό τροχαίο
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα
κοζαν
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»
Ανακοίνωση των φοιτητικών συλλόγων Κοζάνης για το γεγονός πως ενώ ήθελαν να του εκφράσουν τα αιτήματα τους εκείνος τους «υποδέχτηκε με μπράβους»
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»
ploia-apergia.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια