camera videoskopisi
Της Αντιγόνης Σδρόλια, εκπαιδευτικού Β/θμιας εκπ/σης

Και να που μπαίνουν και οι κάμερες στην τάξη, τη σχολική τάξη που λίγους μήνες πριν απαγόρευε ρητά τη χρήση κινητών. Και γιατί να μη γίνεται ψηφοφορία για υποψήφιους προς αποχώρηση; Ή μήπως να γυρίζουν οι καρέκλες; Και οι καλύτεροι να περνούν στην επόμενη φάση. Και οι καθηγητές της κατεύθυνσης να πηγαίνουν στα battle.

Κάποιοι καλοθελητές βγήκαν να κατηγορήσουν τους καθηγητές ότι τάχα θέλουν να κρύψουν την ανεπάρκειά τους.

Αφήνω στην άκρη τα θέματα ιδιωτικότητας και διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων. Θα μιλήσω με λόγια της καρδιάς.

Κλείνω την πόρτα της τάξης πίσω μου σημαίνει επικοινωνώ με τους μαθητές μου με δικούς μας όρους και κανόνες.  Με το δικό μας λεξιλόγιο. Με κάθε τμήμα είναι διαφορετική η σχέση. Διαφορετική η χημεία. Αν έχω πολλές ώρες με ένα τμήμα, αν το έχω συνοδεύσει σε εκδρομές, αν έχω στήσει γιορτές και εκδηλώσεις με τους μαθητές μου ή τους έχω συμμέτοχους σε πολιτιστικά προγράμματα, αναπόφευκτα έχω μαζί τους ένα άλλου είδους δέσιμο, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να το αντιληφτεί και πιθανότατα θα το παρεξηγήσει ο παρατηρητής, ειδικά ο κακοπροαίρετος.

Κλείνω την πόρτα πίσω μου σημαίνει ανοίγω τις ψυχές των μαθητών μου. Αφουγκράζομαι κι ακούω τα παράπονα, τους φόβους, τις γκρίνιες τους. Γίνομαι κοινωνός. Τα μεταφέρω όπου δει, χτυπάω «καμπανάκια» στους γονείς, που συχνά ενδιαφέρονται μόνο για τις ακαδημαϊκές επιδόσεις. «Ξέρετε, η κόρη σας μου φαίνεται θλιμμένη τον τελευταίο καιρό». Το παρατηρώ. Έχω κριτήριο σχεδόν αλάνθαστο, γιατί βλέπω 100 τουλάχιστον παιδιά κάθε χρόνο και μπορώ να κρίνω και να συγκρίνω.

Μπροστά στην κάμερα δεν ανοίγουν οι ψυχές.    

Κλείνω την πόρτα πίσω μου σημαίνει εμπιστεύομαι και με εμπιστεύονται. Δομώ σχέση οικειότητας – και, αν μπορέσω κι είμαι τυχερή, σχέση αγαπητική – με τους μαθητές μου, για να νιώσουν ότι υπάρχει ένας σημαντικός Άλλος, όπου θα μπορέσουν να στραφούν, όταν και αν νιώσουν την ανάγκη.

Μπροστά στην κάμερα δεν γίνονται εξομολογήσεις.    

Κλείνω την πόρτα πίσω μου σημαίνει προστατεύω από τα αδιάκριτα βλέμματα. Προστατεύω τον μαθητή που δεν μπορεί να μείνει ακίνητος στην καρέκλα, αυτόν που κομπιάζει στην ανάγνωση, αυτόν που τραυλίζει, αυτόν που ακόμη και στην εφηβεία δείχνει τη σειρά με το δάχτυλο. Αυτόν που κοιμάται στο τελευταίο θρανίο, γιατί ξενύχτησε στο διάβασμα χθες. Αυτόν που ονειροπολεί, γιατί ερωτεύτηκε προχθές. Αυτόν που έχει τα νεύρα του, γιατί δεν τον καταλαβαίνουν οι δικοί του. Τον προστατεύω, γιατί με εμπιστεύτηκε.  

Η κάμερα είναι αδηφάγος κι ανθρωποφαγική.

Κλείνω την πόρτα πίσω μου, γιατί τους δικούς μας κώδικες επικοινωνίας, το δικό μας χιούμορ, τον αυθορμητισμό μας, τις εξομολογήσεις μας δεν τις προδίδουμε σε άλλους. Μέσα στην τάξη κάποια παιδιά μοιράζονται όσα οι ίδιοι οι γονείς τους δεν ξέρουν ή δεν κάθισαν να ακούσουν. Κάποιος πρέπει να τους ακούσει. Off the record.

Κλείνω την πόρτα πίσω μου, γιατί «τα εν οικω μη εν δήμω». Γιατί η σχολική τάξη είναι οικογένεια.

Αρνούμαι τη βιντεοσκόπηση του μαθήματός μου, όχι γιατί φοβάμαι μήπως κριθώ ανεπαρκής. Αρνούμαι τη βιντεοσκόπηση για να μην εκθέσω τους μαθητές μου, εμένα και τη διαπροσωπική μας σχέση, για να διαφυλάξω την αξιοπρέπεια όλων μας και για να προασπιστώ το αναφαίρετο δικαίωμα της ελεύθερης σκέψης και άποψης, που τίθεται και αυτό υπό διαπραγμάτευση σήμερα.

Αρνούμαι τη βιντεοσκόπηση του μαθήματός μου για να προστατεύσω τον αδιάβαστο, τον δυσλεξικό, τον υπερκινητικό, αυτόν που «πετιέται» και κάνει επίδειξη, τον «σπασίκλα», το «φυτό», τον σιωπηλό, τον ντροπαλό, τον «κλόουν» της τάξης. Γιατί όλα τα έχει ο μπαχτσές. Και γι’ αυτό η τάξη είναι μπαχτσές ανθισμένος.

Κι όσοι καλοπροαίρετοι ή κακοπροαίρετοι θελήσουν να κρυφοκοιτάξουν από την κλειδαρότρυπα, ίσως παραξενευτούν από πράγματα που αγνοούσαν: την αγένεια του κανακάρη τους, την εκφοβιστική συμπεριφορά του στους αδύναμους,  την κακή επίδοσή του, την άγνοια ή την προκλητική αδιαφορία του…  Α ξέχασα, για όλα φταίει ο δάσκαλος…

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
δάσκαλοι
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις
Μπορούν όλοι οι αναπληρωτές να δουν την εκκαθαρισμένη τους θέση και να υπολογίζουν τόσο μελλοντικό διορισμό όσο και μελλοντικές προσλήψεις
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις