gallia sxoleio
«Όμως το υπουργείο μέσα στην πανδημία επέλεξε, αντί να εκπονήσει ένα σχέδιο ολοκληρωμένο,να φέρει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Παιδεία, ένα νομοσχέδιο που μας γυρνά χρόνια πίσω»

Αγαπητοί γονείς

Στην αρχή της καραντίνας κληθήκαμε να δουλέψουμε σε ένα καινούργιο περιβάλλον, χρησιμοποιώντας άγνωστα εργαλεία (πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης κ.λ.π.), με ελάχιστη προετοιμασία και αντίξοες συνθήκες (servers που δεν μπορούσαν να σηκώσουν τόσους χρήστες, ηλεκτρονικά μέσα που μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού …).

Πολλοί συνάδελφοι κάλυψαν με δικά τους έξοδα τις ανεπάρκειες, αγοράζοντας εξοπλισμό και πολλοί περισσότεροι, σχεδόν όλοι, αφιέρωσαν χιλιάδες ώρες, ώστε να προετοιμαστούν και να παρουσιάσουν το υλικό τους στους μαθητές.

Γιατί βάλαμε πλάτη; Γιατί είμαστε δάσκαλοι, γιατί πονάμε το δημόσιο σχολείο, γιατί αγαπάμε και νοιαζόμαστε τους μαθητές μας και θέλουμε να είμαστε κοντά τους, να τους στηρίζουμε.

Πάμε τώρα στην επόμενη μέρα όπως αυτή διαγράφεται μπροστά μας.

Γυρνάμε στο σχολείο με :

  • Ισότητα στις ευκαιρίες; Μα παιδιά που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες δε μπορούν να γυρίσουν. Όσοι μαθητές έχουν (ή θέλουν να επικαλεστούν πως έχουν) ευπαθή άτομα στο περιβάλλον τους, καλύπτονται με απλή υπεύθυνη δήλωση του γονέα.

  • Προετοιμασία; Αυξήθηκαν τάχα τα τετραγωνικά μέτρα στις αίθουσες ( 12 μαθητές θέλουν αίθουσα με μήκος 10 μέτρα); Παραλάβαμε εξοπλισμό; Εξασφαλίστηκε η διάθεση καθαριστριών;

  • Τηλεδιάσκεψη για αυτούς που μένουν σπίτι; Αλήθεια πόσα σχολεία διαθέτουν ίντερνετ σε κάθε τάξη, κάμερες, και τον απαραίτητο αριθμό laptops για την πραγματοποίησή της; Και το κυριότερο που πήγε η προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών;

  • Καθηγητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή δικαιούνται άδεια ειδικού σκοπού πως θα αναπληρωθούν; Δεν υπάρχει ούτε καν εικόνα για τον αριθμό τους.

  • Γυρνάμε σε ένα κλειστό σχολείο, δεκαπέντε ημέρες νωρίτερα και σε αυτό θυσιάζουμε δεκαπέντε ημέρες από την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Τα λόγια και οι ασκήσεις επί χάρτου, από την προστατευμένη θέση του υπουργείου, είναι πολύ ωραία. Στην πραγματική ζωή όμως ποιος θα βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά; Η ατομική ευθύνη καθηγητών, γονιών και μαθητών δε φτάνει. Εδώ χρειάζεται γενναιότητα στις αποφάσεις και όχι πειράματα για να προετοιμαστούμε για το Σεπτέμβρη.

Στους δύο μήνες της καραντίνας, μπορούσε να εκπονηθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τον εξοπλισμό και την προετοιμασία των σχολείων, ώστε η επιστροφή να γίνει συντεταγμένα, ολοκληρωμένα με σαφείς οδηγίες και κανόνες.

Όπως:

• Σαφής εικόνα για τη δυνατότητα των σχολικών κτιρίων να δεχτούν πίσω μαθητές και καθηγητές με στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας

• Γενναία χρηματοδότηση για εξοπλισμό με φορητές και σταθερές ηλεκτρονικές συσκευές, εγκατάσταση ενσύρματου δικτύου ίντερνετ σε κάθε σχολική αίθουσα, αναβάθμιση των δικτύων κ.λ.π. με στόχο η εξ αποστάσεως διδασκαλία όποτε χρειάζεται, να γίνεται άμεσα και οργανωμένα.

• Έρευνα, με ευαισθησία και διακριτικότητα, για τον αριθμό των μαθητών και των οικογενειών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, ώστε να υπάρχει πραγματική εικόνα των αναγκών και εκτίμηση της κατάστασης που θα έχουμε με το άνοιγμα των σχολείων.

• Καταγραφή των συναδέλφων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή θα χρησιμοποιήσουν άδεια ειδικού σκοπού, και άμεση αντιμετώπιση των κενών.

• Σχέδιο για διάθεση καθαριστριών ,σε όλη τη διάρκεια ημερήσιας λειτουργίας του σχολείου και επάρκεια ειδών ατομικής προστασίας, αντισηπτικών κ.λ.π. Εδώ θέλω να τονίσω, πως η διάθεση υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες, στα σχολεία, πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή γιατί έχουμε να κάνουμε με παιδιά.

• Σχέδιο για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση τυχόν ύποπτου κρούσματος στο σχολείο.

Και πολλά άλλα που θα μπορούσε κάποιος να συμπληρώσει αν έπαιρνε υπόψη του τις θέσεις του κλάδου μας και άκουγε τις ανησυχίες μας.

Όμως το υπουργείο μέσα στην πανδημία επέλεξε, αντί να εκπονήσει ένα σχέδιο ολοκληρωμένο,να φέρει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Παιδεία, ένα νομοσχέδιο που μας γυρνά χρόνια πίσω.

Θεωρώ αδιανόητο να γυρίσουμε μαθητές και καθηγητές ,σε ένα σχολείο όπου θα επικρατεί η αβεβαιότητα, η καχυποψία και ο φόβος. Η προστασία της υγείας ψυχικής και σωματικής όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, δεν μπορεί να στηρίζεται και πολύ περισσότερο να μετατίθεται στην ατομική ευθύνη και την προσφορά των καθηγητών και των μαθητών.

Περιμένω από το ΥΠΑΙΘ να πράξει τα αυτονόητα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία