Στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα αναφέρθηκε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, σε τηλεοπτική της εμφάνιση στην ΕΡΤ1, το απόγευμα της Τετάρτης.
Ερωτώμενη σχετικά απάντησε:
«Για μένα η μεγαλύτερη αξία είναι η σχέση μεταξύ του εκπαιδευτικού και των παιδιών. Πιστεύω στον εκπαιδευτικό, πιστεύω στις δυνατότητες, πιστεύω και σε όλο αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη. Άρα δεν είναι μόνο ο αριθμός, είναι προφανώς και αυτός, αλλά είναι και η κατάσταση των σχολικών μονάδων και βέβαια το ανθρώπινο δυναμικό, το αποτύπωμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας».
Η υφυπουργός συνέχισε:
«25 παιδιά ήταν και είναι. 25 παιδιά αυτή τη στιγμή έχει η Β, η Γ, η Δ, η Ε και η ΣΤ τάξη του δημοτικού. Μόνο στην Α δημοτικού και στο νηπιαγωγείο υπήρχε η μείωση στα 22 παιδιά για έναν χρόνο. Άρα ουσιαστικά ομογενοποιείται αυτό το οποίο υπήρχε σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και στο σύνολο το ανώτερο που μπορεί να είναι 25. Θα δείτε λοιπόν χιλιάδες τμήματα στην Ελλάδα και ένα ποσοστό εξ αυτών είναι κι αυτή τη στιγμή 25 και ένα ποσοστό εξ αυτών πρέπει να σάς πω μπορεί να ξεπεράσουν τα 23 ή τα 24 παιδιά.
Άρα, σημαντικότατο είναι το εκπαιδευτικό έργο που γίνεται μέσα στην τάξη, προφανώς στόχος είναι να παρέχουμε τις καλύτερες συνθήκες στα παιδιά, αλλά η ουσία είναι αυτό που γίνεται μέσα (στην τάξη) το μάθημα».
Αναφορικά με τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, η κ. Ζαχαράκη, αφού επεσήμανε ότι όποιες εκπαιδευτικές πολιτικές εφαρμόζονται στην Ελλάδα αυτήν τη στιγμή, – «προφανώς και με την πολιτική βούληση του υπουργείου» όπως τόνισε – γίνονται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που είναι ο «επιστημονικός συνεργάτης και εκτελεστικός βραχίονας» του υπουργείου Παιδείας, τόνισε ότι δεν πρόκειται για διδασκαλία αλλά για εκμάθηση.
«Σημαίνει να αγγίζεις την γλωσσομάθεια με έναν τρόπο παιγνιώδη, που δεν θα ενέπλεκε ποτέ κομμάτι ανάγνωσης ή γραφής, με έναν τρόπο που θα έχει τη σύμπραξη της εκπαιδευτικού των αγγλικών και βέβαια την παρουσία της νηπιαγωγού στην τάξη. Δεν πρόκειται λοιπόν για διδασκαλία, αλλά για μια δραστηριότητα που γίνεται στην μορφή της απασχόλησης έτσι όπως είναι και η διαφορετική προσέγγιση που υπάρχει στο νηπιαγωγείο», υπογράμμισε η κ. Ζαχαράκη και πρόσθεσε ότι « αυτό συνάδει πλήρως με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ό,τι έχει να κάνει με την γλωσσομάθεια».
Απαντώντας σε ερώτηση για τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής η υφυπουργός Παιδείας διευκρίνισε ότι ο Σύμβουλος αυτός είναι εκπαιδευτικός του σχολείου και ορίζεται μέσα από διαδικασία του Συλλόγου Διδασκόντων με τη σύμφωνη γνώμη του συντονιστή που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου.
«Είναι άλλη η δουλειά του ψυχολόγου-κοινωνικού λειτουργού και σίγουρα ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ειδική υποστήριξη τους», κατέληξε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη