Νίκη Κεραμέως Νίκος Φίλης
Εσωτερική αυτο- αξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση στα σχολεία - Επιμορφωτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Στο ζήτημα της αξιολόγησης αναφέρθηκε στην ομιλία της στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων η υπουργός Παιδείας, Νίκης Κεραμέως. Όπως τόνισε, «εντός του 2020 εκκινεί η διαδικασία για το πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών», την ώρα που προβλέπεται «αφενός, εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, αφετέρου εξωτερική αξιολόγηση» στις σχολικές μονάδες.

Η υπουργός τόνισε ότι από το ερχόμενο σχολικό έτος θεσμοθετείται «ένα νέο συνεκτικό πλαίσιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, που συνδυάζεται με το σχεδιασμό συλλογικών και επιμορφωτικών δράσεων για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας»

Συγκεκριμένα επεσήμανε:

Ως προς την αξιολόγηση ακούστηκαν πολλές και διαφορετικές απόψεις.

Είναι αυτονόητο ότι, για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το εκπαιδευτικό έργο, πρέπει να έχουμε ένα σύστημα αξιολόγησης.

Θεσμοθετείται από το ερχόμενο σχολικό έτος (2020-21) ένα νέο συνεκτικό πλαίσιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, που συνδυάζεται με το σχεδιασμό συλλογικών και επιμορφωτικών δράσεων για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Αφενός, εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, αφετέρου εξωτερική αξιολόγηση. Και εκκινεί επίσης εντός του 2020 η διαδικασία για το πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών.

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας έχει αναγνωριστεί ως κινητήριος μοχλός για την αναβάθμιση και συνεχή βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ακόμα και χώρες όπως η Ιρλανδία, που είχαν αντιδράσει έντονα στις πολιτικές αξιολόγησης του Ηνωμένου Βασιλείου τη δεκαετία του 1990, έχουν υιοθετήσει την υποχρεωτική αυτοαξιολόγηση από το 2012, θέτοντάς τη σε θετική βάση. Αυτό επιχειρούμε και εμείς: επιδιώκουμε την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του κάθε σχολείου. Στόχος, είναι η βελτίωση εκ των έσω και όχι να τιμωρήσουμε.

Η αυτοαξιολόγηση είναι μια μορφή διασφάλισης της ποιότητας που συνάδει με τη γενικότερη φιλοσοφία μας: είναι μια διαδικασία από κάτω προς τα πάνω, καθώς καθοδηγείται από τα σχολεία τα ίδια. Η εξωτερική αξιολόγηση έρχεται να συμπληρώσει την εσωτερική. Πρόκειται για μια ευκαιρία να αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί συγκριτικά στοιχεία από τις μελέτες των ΠΕΚΕΣ, του ΙΕΠ και της ΑΔΙΠΠΔΕ προς όφελός τους. Η δημοσίευση (όπως γίνεται, π.χ., στη Γαλλία, την Αγγλία, και άλλες χώρες), επιτελεί και αυτή αυτόν τον ρόλο. Το κίνητρο για βελτίωση.

Στόχος του Υπουργείου Παιδείας είναι η αναβάθμιση του σχολείου και η εξασφάλιση ενός σταθερά ποιοτικού συστήματος δημόσιας εκπαίδευσης. Χωρίς την παρακολούθηση της ποιότητας, δεν είναι δυνατή η ενίσχυσή της, γιατί πολύ απλά δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τι λειτουργεί και τι όχι.  Μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές αξιολογούνται σε κάθε στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το οφείλουμε σε αυτούς να αξιολογείται και ο θεσμός ο οποίος τους εκπαιδεύει. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KILKIS
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
Κιλκίς: Σχολή επαγγελματικής κατάρτισης θα λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο του 2025
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος