Κεραμέως στη Βουλή: Έρχεται και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Το πολυνομοσχέδιο που ψηφίζεται αύριο είναι μόνο η αρχή, καθώς θα ακολουθήσει νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ ενώ πλησιάζει και η εξωτερική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μετά από την αυτοαξιολόγηση, όπως ανέφερε πριν από λίγο η υπουργός Παιδείας μιλώντας στην Oλομέλεια της Βουλής

Η κ.Κεραμέως επέλεξε να παρουσιάσει για μια ακόμα φορά το νομοσχέδιό της προσφεύγοντας σε υψηλούς τόνους εναντίον της αντιπολίτευσης που το αμφισβητεί. 

Κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για "θεωρίες συνομωσίας" σε σχέση με τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο και για "εξισωτισμό προς τα κάτω" σε σχέση με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ενώ αναφέρθηκε προσωπικά και στην κ.Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου λέγοντας ότι διετέλεσε κυβερνητικό στέλεχος όταν η κ.Αννα Διαμαντοπούλου ως υπουργός Παιδείας κατέθετε ένα άλλο σημαντικό νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο τότε το κόμμα της ψήφισε ενώ τώρα η ίδια απορρίπτει.

Και σημείωσε με έμφαση ότι βασικός πυλώνας του νομοσχεδίου της είναι η αξιολόγηση: "Αξιολογηση σημαίνει προγραμματισμός, αυτοαξιολόγηση (εσωτερική αξιολόγηση) και εξωτερική αξιολόγηση. Δυτυχως η διαδικασία έχει δυσφημιστεί. Η συστηματικη αξιολογηση ειναι απαραίτητη προϋποθεση για τον εντοπισμό αναγκών και αδυναμιών που δυσχεραίνουν τη λειτουργία  των σχολείων αλλά και για να αναδειχθούν οι δυνατότητες και τα επιτεύγματα. Είναι μοναδική ευκαιρία για την εμπέδωση αλληλεγγύης και εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο", είπε και υπογράμμισε ότι θα ακολουθήσει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μετά απο διαβούλευση με ολους τους φορείς.

Η υπουργός Παιδείας υπερασπίστηκε όλες τις επιλογές του νομοσχεδίου της, το οποίο έχει στόχο όπως είπε να παρέχουμε καλυτερα εφόδια στους μαθητές. "Μαζί με τις υπουργικές αποφάσεις και τα επομενα νομοιθετήματα όπως η Επαγγελματική Εκπαίδευση, έχουν στοχο ενα σχολείο με πιο σφαιριική μόρφωση και διαρκή αυτοβελτίωση, εγρήγορση και επίτευξη μαθησιακών στόχων, καλύτερο και ασφαλέστερο περιβάλλον  με βελτίωση ποιοτητας εκπαιδευσης, ίσες ευκαιρίες χωρίς αποκλεισμους", είπε, σημειώνοντας ότι οι αλλαγες αρχίζουν απο κάτω  προς τα πάνω, από το νηπιαγωγείο ως το πανεπιστήμιο

Επανέλαβε ότι οι νέες θεματικες σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία περιλαμβάνουν θεματικούς κύκλους με θέματα όπως η σεξουαλική αγωγή και το περιβάλλον, αλλά και η επιχειρηματικότητα και ο επαγγελματικός προσανατολισμός, ενώ η  θεματική εβδομαδα πλέον γίνεται μεθοδική με συνεκτικη λογική. Υπερασπίστηκε τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο λέγοντας ότι  απόκτηση δευτερης γλωσσας αυξάνει τις δεξιοτητες και στη μητρική, ενώ όπως είπε σήμερα σε 14 χωρες εισάγεται σε πρώιμη ηλικία η ξένη γλώσσα. Διευκρίνισε πάντως ότι δεν πρόκειται για διδασκαλία αλλα για εξοικείωση μέσω δραστηριοτήτων τις οποίες  ο εκπαιδευτικός αγγλικων θα  υλοποιεί παντα παρουσία του νηπιαγωγού.

Μίλησε ακόμα για ενίσχυση Πληροφορικής και Ξένων Γλωσσών, υπαρασπίστηκε το λεγόμενο "κόντα μάθημα" (Ιστορία και Μαθηματικά) στη Γ Λυκείου που στοχεύει στην  ενίσχυση της ευρύτερης παιδείας, όπως είπε, αλλά και την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων μαζί με την αυξηση της βάσης για να περάσεις την τάξη, αλλά απέφυγε να αναφερθεί στο καυτό ζήτημα της επαναφοράς αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια.

Αλγεινή εντύπωση, έκανε στην κ.Κεραμέως όπως τόνισε, ότι η αντιπολίτευση που το 2015 έλεγε οτι "η αριστεία ειναι ρετσινιά",  τωρα χαρακτηρίζει "καρκίνωμα στην εκπαίδευση" τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. "Δυστυχώς αποστρέφεστε τα εξαιρετικά αυτά δημόσια σχολεία, πρεσβεύετε τον εξισωτισμο προς τα κάτω, δε θελετε να ξεχωρίζει κανεις, τους θελετε ολους ίσους αλλά προς τα κατω", είπε και κατέληξε μικλώντας για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως τα ξενόγλωσσα μαθήματα με αυτόνομη απόφαση κάθε ιδρύματος.

Ανέφερε τέλος ότι τις επόμενες ημέρες αναμένεται τηλεδιάσκεψη μκε εκπροσώπους κορυφαίων ξένων πανεπιστημίων, προκειμένου να ενημερωθούν για τις νέες δυνατότητες συνεργασιών με τα ελληνικά ιδρύματα.

Αναλυτικά η ομιλία της υπουργού:

Αναφερόμενη στο νομοσχέδιο η κα Κεραμέως τόνισε: «Αλλάζουμε προγράμματα, θεσμοθετούμε νέες διαδικασίες, διαφοροποιούμε σταδιακά τα εκπαιδευτικά πρότυπα, ώστε να παρέχουμε στους μαθητές μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το παρόν και το μέλλον».
Όπως υπογράμμισε η Υπουργός«Επενδύοντας στο σύγχρονο σχολείο του σήμερα, παρέχουμε στα παιδιά μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια για το αύριο. Και οικοδομούμε μαζί μια κοινωνία πιο δυναμική, πιο συμπεριληπτική, με ισότητα ευκαιριών και χωρίς αποκλεισμούς. Γιατί η παιδεία είναι ο πιο σημαντικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας».

Ενώ, περιγράφοντας ορισμένες παθογένειες του σχολείου, όπως τις χαμηλές επιδόσεις στο διεθνή διαγωνισμό της PISA και φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού, ανέδειξε την ανάγκη για γρήγορες αλλαγές, με σχέδιο και αποφασιστικότητα: «Είναι προφανές ότι πρέπει να γίνουν πολλά στα σχολεία μας, ώστε να αλλάξουμε σταδιακά εκπαιδευτικό παράδειγμα. Να χτίσουμε το σχολείο της κριτικής σκέψης, το σχολείο της εγρήγορσης. Το σχολείο της διαρκούς αυτοβελτίωσης. Το σχολείο που διδάσκει γνώση, παράλληλα και ήθος, το σχολείο που διαπλάθει ελεύθερους παράλληλα και υπεύθυνους πολίτες».

Η κα Κεραμέως παρέθεσε τους 6 άξονες της νομοθετικής πρωτοβουλίας, τονίζοντας: «Η γενική προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι «από κάτω προς τα πάνω», με αλλαγές που αρχίζουν από το νηπιαγωγείο, όπως η εισαγωγή νέων θεματικών και φθάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Εξειδικεύοντας τον πρώτο άξονα και τα νέα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, η Υπουργός αναφέρθηκε στους 4 βασικούς θεματικούς κύκλους, και τις επιμέρους θεματικές τους:

α) το Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή, β) το Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές, γ) την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού καθώς και αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, και δ) τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν σε τεχνολογίες αιχμής, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Επικαλούμενη τις καλές πρακτικές άλλων χωρών και την διεθνή εμπειρία, η κα Κεραμέως ανέφερε: «Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί με τρόπο πιο συνεκτικό, πιο συστηματικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα, η προσαρμοστικότητα, εξοικειώνοντας παράλληλα τους εκπαιδευτικούς μας σε πιο βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας. Με το βλέμμα στραμμένο στις ανάγκες της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, εστιάζουμε περισσότερο στη διαδικασία της μάθησης και όχι μόνο στο περιεχόμενο».

Ενώ απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, η Υπουργός διευκρίνισε: «Ακούσαμε ως κριτική από την Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι αυτό το σκοπό εξυπηρετούσε, τάχα, η θεματική εβδομάδα. Ο θεσμός των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων δεν έχει, προφανώς, καμία σχέση με τη θεματική εβδομάδα. Αφορά στη σχολική ζωή: Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο. Κάθε εβδομάδα. Όχι μόνο μία εβδομάδα. Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα. Με επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε μεθοδολογίες εργαστηριακής (μη τυπικής) προσέγγισης της διδασκαλίας. Δεν είναι προαιρετικός και δεν αφορά μόνο το Γυμνάσιο. Η θεματική εβδομάδα δεν είχε πρόγραμμα, δεν προέβλεπε ουσιαστική επιμόρφωση ούτε κατάρτιση ούτε ουσιαστική καλλιέργεια δεξιοτήτων. Ήταν ΜΟΝΟ για μια εβδομάδα, ΜΟΝΟ προαιρετικά, ΜΟΝΟ στο Γυμνάσιο, αποσπασματικά και πρόχειρα, χωρίς μεθοδικότητα και χωρίς βεβαίως υποκείμενη συνεκτική λογική».

Εν συνεχεία, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε σε καινοτομίες που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο όπως:
- Η πιλοτική εισαγωγή στο νηπιαγωγείο της ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
- Η ενίσχυση της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων όπως η πληροφορική, τα κλασσικά γράμματα, η φυσική αγωγή και οι ξένες γλώσσες.
- Η διεύρυνση των μεθόδων αποτίμησης προόδου των μαθητών μέσω ερευνητικών εργασιών και αύξησης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
- Η θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο με άμεση εφαρμογή στην Α’ Λυκείου από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21).
- Η εισαγωγή του «κόντρα» μαθήματος στην Γ’ Λυκείου με στόχο την ευρύτερη καλλιέργεια των μαθητών και την ενίσχυση της γενικής παιδείας.
- Ο εξορθολογισμός της διαδικασίας προαγωγής και απόλυσης μαθητών. Στο Γυμνάσιο ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας απόδοσης τουλάχιστον 10, ή γενικό μέσο όρο 13.

Αναλύοντας τον δεύτερο άξονα του νομοσχεδίου, η Υπουργός ανέφερε: «Όπως είχαμε δεσμευθεί, προχωρούμε με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, βασισμένη στο τρίπτυχο «Προγραμματισμός - Αυτοαξιολόγηση - Εξωτερική Αξιολόγηση». Στη χώρα μας, η αξιολόγηση έχει πολεμηθεί όσο λίγες μεταρρυθμίσεις και, δυστυχώς, δυσφημίζεται ως έννοια ακόμη και σήμερα. Η συστηματική αξιολόγηση όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι, ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για τη βελτίωση κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον εντοπισμό αναγκών και αδυναμιών που δυσχεραίνουν τη λειτουργία και την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του ίδιου του σχολείου, αλλά και ευκαιρία για την ανάδειξη των δυνατοτήτων και των επιτευγμάτων του. Γιατί υπάρχουν πολλές δυνατότητες, πολλά φωτεινά παραδείγματα σχολείων, άοκνες προσπάθειες φωτισμένων εκπαιδευτικών, με μεράκι, με όραμα, που η ανάδειξή τους μπορεί να συμβάλλει στην αλλαγή παραδείγματος στη δημόσια εκπαίδευση.»

Ως προς τον τρίτο άξονα μεταρρυθμίσεων, η Υπουργός τόνισε την πιο αποτελεσματική στελέχωση των σχολικών μονάδων λέγοντας: «Λαμβάνονται ειδικά μέτρα για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, με τη διόρθωση χρόνιων παθογενειών. Δίνουμε κίνητρα διπλής μοριοδότησης για δυσπρόσιτες περιοχές και ταχύτερη προσμέτρηση προσόντων και προϋπηρεσίας, και βάζουμε κανόνες» και διαβεβαίωσε ότι: «Η Πολιτεία πρέπει να μεριμνά για τη σωστή στελέχωση των σχολείων μας, απ’ άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα».

Αναλύοντας την τέταρτη δέσμη μεταρρυθμίσεων και την ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, ως εργαστηρίων καινοτομίας για τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών στη δημόσια εκπαίδευση, η κα Κεραμέως δεν παρέλειψε να στιγματίσει τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Αρχικά, το 2015, έλεγαν ότι η αριστεία είναι ρετσινιά. Αλλά το ιδεοληπτικό πρόσημο επιστρέφει δριμύτερο τώρα, με τον εκπρόσωπο της να περιγράφει τα ΠΠΣ ως «καρκίνωμα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης» «θα απομυζά και θα τρέφεται από την αφαίμαξη των άλλων σχολείων». Δυστυχώς αποστρέφεστε τα εξαιρετικά αυτά δημόσια σχολεία, τη δυνατότητα για μαθητές να φοιτήσουν στα εξαιρετικά αυτά σχολεία. Αποστρέφεστε τη λειτουργία των σχολείων αυτών ως εργαλείου διάχυσης βέλτιστων πρακτικών στην εκπαίδευση. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του εξισωτισμού προς τα κάτω, τον οποίο εσείς πρεσβεύετε, και ουσιαστικής εφαρμογής της αρχής της ισότητας και των ίσων ευκαιριών, την οποία εμείς προσπαθούμε να προωθήσουμε. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ της λογικής της ήσσονος προσπάθειας την οποία εσείς πρεσβεύετε, και της λογικής της διαρκούς αυτοβελτίωσης και εγρήγορσης, την οποία εμείς προσπαθούμε να αναδείξουμε. Δεν θέλετε να ξεχωρίζει κανείς, να διακρίνεται κανείς. Τους θέλετε όλους ίσους, αλλά πώς; Ίσους προς τα κάτω».

Ο πέμπτος άξονας αφορά τη λήψη μέτρων για την εμπέδωση ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος, όπως η θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας. Μέτρα που θα συμβάλλουν στην καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας και στην εμπέδωση των αρχών της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς.

Αναφερόμενη στον έκτο άξονα μεταρρυθμίσεων, η Υπουργός ανέπτυξε τις ρυθμίσεις για Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα και πιο εξωστρεφή. «Παρέχουμε εργαλεία, δίνουμε επιπλέον ώθηση στα Πανεπιστήμιά μας, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, στην Ελλάδα και τον κόσμο» τόνισε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας την ομιλία της, η κα Κεραμέως υπογράμμισε: «Στόχος μας να βρίσκουμε λύσεις πάρα τις αντιξοότητες. Μέριμνά μας να δίνουμε στους μαθητές και τους φοιτητές μας περισσότερα και καλύτερα εφόδια. Φιλοδοξία μας να βάζουμε τον πήχη ολοένα ψηλότερα. Να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης. Γιατί αυτή είναι η Ελλάδα της δημιουργίας που προσπαθούμε να υπηρετήσουμε. Γιατί μπορούμε καλύτερα. Γιατί αξίζουμε καλύτερα».

Εδώ το σχετικό βίντεο από την ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως στη Βουλή.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διατροφή
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
Ο Dr. Greger προτείνει μια προσιτή προσέγγιση που βασίζεται στην προσαρμογή της διατροφής και του τρόπου ζωής και θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός και...
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού