«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» στη Δ.Ε - Ολοκλήρωση τρίτης χρονιάς εφαρμογής
Ολοκληρώθηκε η 3η περίοδος εφαρμογής του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» (σχολικό έτος 2019-20) στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με την διαδικτυακή συνάντηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, των εταίρων και των διοργανωτών του προγράμματος, στις 28 Μαΐου.

Την διαδικτυακή συνάντηση χαιρέτισαν η Πόπη Διαμαντάκου, εντεταλμένη σύμβουλος του Δημάρχου Δήμου Αθηναίων για το προγράμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», ο Εμμανουήλ Χατζηελευθερίου, Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, και η Μαρία Φλώρου, Υπεύθυνη του Τομέα Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

Στη διάρκεια της συνάντησης, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη διαδρομή της μαθητικής τους ομάδας στο πρόγραμμα, να μιλήσουν για την εμπειρία που αποκόμισαν αυτοί και οι μαθητές τους, να ανταλλάξουν εντυπώσεις και να καταθέσουν προτάσεις για την επόμενη περίοδο εφαρμογής του προγράμματος.

Η έκθεση με τα παραδοτέα έργα των σχολείων που παραδοσιακά στεγάζεται στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων τις δύο μέρες της γιορτής λήξης, φέτος φιλοξενείται στην ιστοσελίδα του προγράμματος www.kids4thecity.gr. Η ψηφιακή εκδοχή της έκθεσης παραμένει ανοικτή, δίνοντας   την ευκαιρία στους γονείς των μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αλλά και στο ευρύ κοινό, να απολαύσουν τις σκέψεις, τις προτάσεις και τις ευφάνταστες αφηγήσεις που μεταμόρφωσαν τις γειτονιές της Αθήνας, με πρίσμα το βλέμμα των εφήβων.

tp200212_027a.jpg

Διηγήματα, παρουσιάσεις, flipbooks και ψηφιακοί περίπατοι είναι τα έργα τα οποία προέκυψαν από την ομαδική δουλειά στις ψηφιακές (λόγω μέτρων) τάξεις, από τις επισκέψεις στα κτήρια και τα μνημεία που επέλεξαν οι σχολικές ομάδες στη διάρκεια της χρονιάς και από τα εργαστήρια Χοροκίνησης, Παιδαγωγικής του θεάτρου, Οπτικοακουστικών μέσων, και Ρητορικής, τα οποία προσέφερε φέτος το πρόγραμμα στους 90 περίπου εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στις δράσεις του.

Με μεγάλη επιτυχία διενεργήθηκε διαδικτυακά την Πέμπτη 14 και την Παρασκευή 15 Μαΐου και η ανοιχτή διαβούλευση των μαθητών και μαθητριών Γυμνασίων και Λυκείων της Αθήνας. Εν μέσω πανδημίας Covid-19 και παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, 18 σχολεία της Αθήνας ανταποκρίθηκαν και περισσότεροι από 40 μαθητές και μαθήτριες επεξεργάστηκαν προβλήματα που απασχολούν καθημερινά τους δημότες της πόλης των Αθηνών και είναι σχετικά με τον δημόσιο χώρο, πρότειναν λύσεις και ήρθαν σε επαφή με τις δημοκρατικές διαδικασίες.

Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν περιλαμβάνονται η αξιοποίηση διατηρητέων κτιρίων, η δημόσια υγιεινή, η ανακύκλωση, οι έξυπνες πόλεις, η αλληλεγγύη, η προσβασιμότητα και οι ελεύθεροι χώροι. Οι προτάσεις των μαθητών κατατέθηκαν σε ηλεκτρονική ψηφοφορία η οποία ήταν διαθέσιμη στο ευρύ κοινό για μια εβδομάδα.

Κάδοι ανακύκλωσης για κάθε πολυκατοικία και ανταποδοτικά ωφέλη με ...μείωση δημοτικών τελών σε όσες ανακυκλώνουν περισσότερο, διανομή δωρεάν ηλιακών και ηλεκτρικών ποδηλάτων στους δημότες για την μετακίνηση μέσα στην πόλη, δημιουργία πολυχώρων, μουσείων και μεγάλων πάρκων ωστέ να αξιοποιηθούν οι ανεκμετάλλευτοι δημοτικοί χώροι του Δήμου της Αθήνας, ήταν ανάμεσα στις δημοφιλέστερες επιλογές που προέκυψαν από 200 περίπου συμμετοχές στην ηλεκτρονική ψηφοφορία.

Το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» θα συνεχιστεί και το νέο ακαδημαϊκό έτος 2020-2021.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.To πρόγραμμα διανύει την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής του. Έως τώρα, έχουν συμμετάσχει σε αυτό συνολικά 217 σχολεία, 463 εκπαιδευτικοί και 6.540 μαθητές.

Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (active citizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εντελώς δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς. Το Πρόγραμμα διαχειρίζεται το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

Περισσότερες πληροφορίες:www.kids4thecity.gr

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Πειραιώς 100, Γκάζι 213 0109300 (int. 115) [email protected]

Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός», Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια), Στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, Στάση «Φωταέριο»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»