Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών: Ωρολόγια προγράμματα σε κρίση!
"...Η απουσία σχεδιασμού δεν είναι η μόνη που οδηγεί σε αυτό που σήμερα βλέπουμε. Εντάσσεται σε μία γενικότερη νεοσυντηρητική αντίληψη που υιοθετεί την προσέγγιση «πίσω στα βασικά», δηλαδή στην ένταση των μηχανισμών ελέγχου και εποπτείας και της διδασκαλίας των  «βασικών» γνωστικών αντικειμένων"

Πολλές φορές στο παρελθόν τα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου αξιοποιήθηκαν ως εργαλείο εξυπηρέτησης των αιτημάτων κλάδων και ειδικοτήτων και ακόμη συχνότερα για να εξυπηρετήσουν τις πλεονάσματα ή τις ελλείψεις σε συγκεκριμένες ειδικότητες εκπαιδευτικών της Β/θμιας.

Μιλάμε δηλαδή για μία Πολιτεία που διαμορφώνει  τα  ωρολόγια προγράμματα όχι με βάση την (αυτονόητη)  αποστολή τους  να υπηρετήσουν τους στόχους και τους σκοπούς  ενός εθνικού πλαισίου προγραμμάτων σπουδών, αλλά με  κριτήριο την ικανοποίηση συγκυριακών αιτημάτων ομάδων πίεσης και διαφορετικών κάθε φορά  απαιτήσεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η  απουσία λοιπόν ενός συνολικού εκπαιδευτικού σχεδιασμού και μιας συγκροτημένης παιδαγωγικής πρότασης επέτρεπε και επιτρέπει τις όποιες πρόχειρες,  -  μεγαλύτερες ή μικρότερες - παρεμβάσεις στα ωρολόγια προγράμματα.

Αυτό όμως που συνέβη με τα νέα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και ΓΕΛ υπερβαίνει όλα όσα έχουμε δει στο παρελθόν.

Με μία πρωτοφανή και χωρίς οποιαδήποτε τεκμηρίωση υπουργική απόφαση, καταργούνται  σχεδόν ολοκληρωτικά από το σχολείο γνωστικά αντικείμενα  και κλάδοι, εξοστρακίζονται  συγκεκριμένες ειδικότητες εκπαιδευτικών, η Πολιτεία απαλλάσσεται από την υποχρέωσή της να παρέχει στους μαθητές τη διδασκαλία πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων  αλλά και γνωστικών αντικειμένων που έχουν να κάνουν με τη διαμόρφωση κουλτούρας και αισθητικής καλλιέργειας.

Πρόκειται για μία απόφαση που φτωχαίνει το σχολείο.

Που υποβαθμίζει το μορφωτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η απουσία σχεδιασμού δεν είναι η μόνη που οδηγεί σε αυτό που σήμερα βλέπουμε. Εντάσσεται σε μία γενικότερη νεοσυντηρητική αντίληψη που υιοθετεί την προσέγγιση «πίσω στα βασικά», δηλαδή στην ένταση των μηχανισμών ελέγχου και εποπτείας και της διδασκαλίας των  «βασικών» γνωστικών αντικειμένων.

Καταστροφικές θα είναι και οι συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις πολλών εκπαιδευτικών. Αρκετοί αναπληρωτές, θα αντιμετωπίσουν την οριστική απόλυση, ενώ θα κινδυνεύσουν οργανικές θέσεις συναδέλφων που θα αδυνατούν πλέον να συμπληρώσουν ωράριο.

Δεν θα επιτρέψουμε την υποβάθμιση του σχολείου, την κατάργηση οργανικών θέσεων και την περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων, την ιδιωτικοποίηση  της εκπαίδευσης.

Αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο σχολείο με ευρύτερο παιδαγωγικό ρόλο που θα παρέχει ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες μάθησης στο σύνολο των μαθητών, που θα καλλιεργεί και θα προάγει πολύπλευρη θεώρηση και μάθηση, που θα εξασφαλίζει εργασιακή ασφάλεια στους εκπαιδευτικούς.

Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των νέων ωρολόγιων προγραμμάτων.

 

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Π.Ε.Κ.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα