sxoliki taksi
Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών (ΣΙΕΛ) Αχαΐας

Στο πλαίσιο της ευρύτερης επίθεσης της κυβέρνησης στην εκπαίδευση, (επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, αύξηση εξεταζόμενων μαθημάτων, μειώσεις διδακτικών ωρών σε αντικείμενα όπως η «Βιολογία» στο Εσπερινό Γυμνάσιο και καταργήσεις άλλων: «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων», «Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» στην Α’ Λυκείου, «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία», στη Β’ Λυκείου), ανέκυψε πρόσφατα το ζήτημα της εκδίωξης  της διδασκαλίας της τέχνης αλλά και της εξαφάνισης των κοινωνικών επιστημών από τα λύκεια.

   Συγκεκριμένα, με πρόσφατη απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας κ. Σοφίας Ζαχαράκη (74181/Δ2, ΦΕΚ Αρ. Φ. 2338/15/6/2020:

  • καταργούνται τα καλλιτεχνικά μαθήματα από το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων των Α΄ , Β’ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου: Μουσικής - Καλλιτεχνικής Παιδείας στην Α΄ Λυκείου - «Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες»  στην Α’ και Β’ Λυκείου και Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο στην Γ΄ Λυκείου.
  • Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από τη Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ και μειώνονται οι ώρες στην Α΄ Λυκείου.

Η αιτιολόγηση της απόφασης στηρίζεται στην χαμηλή παρακολούθηση των αντικειμένων αυτών από τους μαθητές κατά τα έτη 2018 – 2020, (ισχυρισμό που με πρόσφατη ανακοίνωση της η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών καταρρίπτει κάνοντας λόγο για παρατυπίες και μειώσεις προσλήψεων). Σε κάθε περίπτωση, αντί το δεδομένο αυτό να εγείρει τον προβληματισμό των ιθυνόντων και να πυροδοτήσει σειρά διαβουλεύσεων προς τη δημιουργία ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού σχεδιασμού που δε θα υποτιμά την τέχνη και τον παιδαγωγικό της ρόλο, επιλέχθηκε η λύση της κατάργησης.

Μια επιλογή που θίγει συνολικά τον πολιτισμό και την εκπαιδευτική κοινότητα θέτοντας σε διαθεσιμότητα μόνιμους εκπαιδευτικούς τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά σχολεία και καταδικάζοντας στην ανεργία εκατοντάδες αναπληρωτές. Ταυτόχρονα, στερεί από τους μαθητές τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τη βαθύτερη ουσία των πραγμάτων, αντιλαμβανόμενοι τον κόσμο υπό το πρίσμα της δημιουργίας που προσφέρει η τέχνη.

Αντίστοιχα, η ύπαρξη των κοινωνικών επιστημών στο δημόσιο σχολείο, κάτω από προϋποθέσεις, δημιουργεί το κατάλληλο περιβάλλον για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, για την αμφισβήτηση της υπάρχουσας τάξης πραγμάτων στην κοινωνία και διαμορφώνει αντίληψη για την εργασία, τη μετανάστευση, τους πρόσφυγες, τις κοινωνικές ταυτότητες και την αλληλεγγύη.

 Όλα αυτά, μέσα από το πνεύμα της χρησιμοθηρίας, που προφανώς επιδιώκεται να εξυπηρετεί η εκπαίδευση πλέον, αδιαφορώντας για την ουσιαστική καλλιέργεια και ο,τιδήποτε δε μεταφράζεται σε υλικό κέρδος. Προφανώς ο πολιτισμός για την κυβέρνηση αποκτά αξία μόνο όταν έχει εισπρακτικό - τουριστικό αντίκρισμα.

Είναι σαφές πως ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης βάλλεται για ακόμη μια φορά αφού, συν τοις άλλοις, τέτοιες αποφάσεις στρέφουν τους μαθητές σε ιδιωτικούς φορείς και ενισχύουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση.

Ως Σ.Ι.Ε.Λ Αχαΐας τασσόμαστε στο πλευρό των συναδέλφων εκπαιδευτικών και ζητούμε την άμεση κατάργηση της υπουργικής απόφασης.  

 

 Απαιτούμε:

 

  • Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.

 

  • Όχι στις αντιδραστικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών του σχολείου της αγοράς, των δεξιοτήτων και της αμάθειας. Όχι στην κατάργηση μαθημάτων και αντικειμένων. Αλλαγές μόνο στην κατεύθυνση του Δημόσιου, Δωρεάν σχολείου των όλων, των ίσων των διαφορετικών, όλων των μαθητών και με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.

 

  • Όχι στον εξοστρακισμό ειδικοτήτων. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.

 

  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Ανανέωση των συμβάσεων των αναπληρωτών από 1 Ιούλη για ένα έτος και συνεχώς μέχρι τη μονιμοποίηση.

 

  • Μείωση των μαθητών στα τμήματα όλων των βαθμίδων τώρα. Με 15 μαθητές το ανώτερο.

 

  • Όχι στις συμπτύξεις, συγχωνεύσεις και το κλείσιμο «ολιγομελών» τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.

 

  • Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος Κεραμέως 4692/2020.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ