*Η ανακοίνωση δημοσιεύεται λίγο μετά την εξέταση του μαθήματος "Ανάλυση Δικτύων Ισχύος". Να σημειωθεί ότι η διάρκεια της εξέτασης ήταν 45 λεπτά
κατά την οποία οι φοιτητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε 47 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής οι οποίες χρειάζονταν χρόνο μιας και απαιτούσαν πράξεις και δεν ήταν απλά ερωτήσεις θεωρίας. Πολλοί φοιτητές δεν πρόλαβαν εν τέλει να υποβάλλουν τις απαντήσεις. Ζητήθηκε από 20 άτομα τα οποία επιλέχθηκαν τυχαία να παραμείνουν μετά το πέρας της εξέτασης για να εξεταστούν προφορικά. Τέλος να σημειωθεί ότι οι καθηγητές κύριοι Π.Β. και Ν.Β. ανέφεραν πως η εξέταση και οι ip των φοιτητών παρακολουθούνται από την ηλεκτρονική δίωξη και εισαγγελέα.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του φοιτητικού συλλόγου:
Το τελευταίο 24ωρο βλέπουμε να εξελίσσεται στο τμήμα μας ένα σκάνδαλο αρκετά μεγάλων διαστάσεων. Συγκεκριμένα φοιτητής αποκαλούμενος ως Γ.Π. κατήγγειλε στο τμήμα 70 συμφοιτητές μας οι οποίοι, κατά τα λεγόμενά του, πλήρωσαν φροντιστήριο προκειμένου να δώσουν οι φροντιστές το μάθημα των Ηλεκτρονικών Δικτύων Ισχύος στη θέση τους (ηλεκτρονικά). Η παραπάνω καταγγελία οδήγησε αρχικά σε μια ανακοίνωση του καθηγητή κ. Β., η οποία επι της ουσίας περιγράφει αλλαγή του τρόπου εξέτασης σε πιο αυστηρή κατεύθυνση, με καθαρά εκδικητική διάθεση απέναντι στο σύνολο των φοιτητών. Ταυτόχρονα μέσω του τμήματος το ζήτημα πήγε στην Πρυτανεία η οποία κινείται νομικά απέναντι στο εν λόγω φροντιστήριο (του οποίου το όνομα μένει άγνωστο ακόμα) έχοντας αναφέρει το περιστατικό στο Πρωτοδικείο Πατρών και στον υφυπουργό Παιδείας.
Γιατί όμως οδηγηθήκαμε σε αυτή την κατάσταση;
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια προσπάθεια να στηθεί ένα κύκλωμα αντιγραφών. Η παραπάνω λογική διαιωνίζεται δεκαετίες τώρα είτε μέσω των φροντιστηρίων, είτε μέσω των καθεστωτικών παρατάξεων (ΔΑΠ) που επανειλημμένα στήνουν κυκλώματα αντιγραφών σε εξετάσεις, ανταλλαγής σημειώσεων, project κ.ο.κ. Και αυτό συμβαίνει όχι επειδή υπάρχει κάποια αυθόρμητη τάση των φοιτητών προς την ευκολία και την αντιγραφή, αλλά ακριβώς λόγω των προβλημάτων που δημιουργεί η εκπαιδευτική διαδικασία και το εξεταστικό σύστημα εντός των πανεπιστημίων.
Πιο συγκεκριμένα, τα φροντιστήρια μπορούν να λειτουργούν και να πλουτίζουν μέσα από τέτοιες διαδικασίες από τη στιγμή που οι καθηγητές επιλέγουν να εντατικοποιούν τους ρυθμούς σπουδών και να κόβουν μαζικά τους φοιτητές, σε κάθε εξεταστική στη σχολή μας άλλωστε βλέπουμε μαζικά κοψίματα της τάξης του 70-80% τουλάχιστον. Παράλληλα, σε μια σειρά τμημάτων-όπως και στο δικό μας- καθηγητές δυσκολεύουν κάθε εξεταστική τα θέματα όλο και περισσότερο σε βαθμό, μάλιστα, που άμα δεν πας σε φροντιστήριο δεν θα περάσεις ποτέ το μάθημα. Δικά τους δημιουργήματα είναι λοιπόν τα φροντιστήρια και όχι των φοιτητών τους οποίους επιλέγουν να τιμωρούν για τη λειτουργία των φροντιστηρίων. Επιπλέον να σημειωθεί πως ενώ αρκετοί καθηγητές γνωρίζουν για την ύπαρξη των φροντιστηρίων, κάνουν τα στραβά μάτια και επιλέγουν να κινηθούν εναντίον τους μόνο όταν η κατάσταση πάει στο απροχώρητο όπως τώρα.
Εμείς ως φοιτητικός σύλλογος βαζουμε μπροστά την αλληλεγγύη και τη συνεργασία μεταξύ φοιτητών, το συλλογικό διάβασμα και τη βοήθεια προς τον συνάδελφο μας χωρίς να περιμένουμε αντάλλαγμα και χωρίς να κρατάμε κάτι κρυφό. Έτσι απαντάμε στον ανταγωνισμό που καλλιεργείται, στη λογική του να πατήσω πάνω σου για να ανέβω. Έτσι απαντάμε στα κυκλώματα αντιγραφών και στην εμπορευματοποίηση της παιδείας που αυτά συνιστούν.
Για το συγκεκριμένο περιστατικό και τι προτείνουμε:
Η περαιτέρω αυστηροποίηση της εξεταστικής διαδικασίας μάλλον πιό πολύ θα χειροτερέψει τα πράγματα παρά θα βοηθήσει. Γιατί αν 70 φοιτητές επιλέγουν αυτή τη μέθοδο τώρα, ας σκεφτούμε πόσους φοιτητές θα οδηγήσει στα φροντιστήρια μια λογική που σου λέει ακόμα πιο αυστηρές εξετάσεις, ακόμα πιο δύσκολα θέματα, ακόμα πιο λίγος χρόνος για να απαντήσεις κ.ο.κ. Ας το σκεφτεί καλά τόσο ο κ. Β. αυτό όσο και κάθε καθηγητής στο τμήμα πρίν προχωρήσει στο οτιδήποτε.
Δεν μπορεί να υπάρξει ποινή για τους 70 φοιτητές. Αρχικά γιατί δεν γνωρίζει κανείς-εκτός αν υπάρχει κάποιος που ανέλαβε τον ρόλο του ανακριτή στην όλη υπόθεση- ποιοί είναι. Σε τελική ανάλυση όμως, δεν μπορείς να τιμωρήσεις κάποιον επειδή είχε την πρόθεση να κάνει ένα αδίκημα το οποίο τελικά δεν διέπραξε. Πορφανώς είναι καταδικαστέα η λογική του “πληρώνω για να πάρω πτυχίο” και οδηγεί στην υποβάθμιση εν τέλει του πτυχίου αυτού, ωστόσο παραπάνω προσπαθούμε να εξηγήσουμε την ρίζα της συγκεκριμένης προβληματικής, και άρα η ποινικοποίηση ενός “πελάτη” χωρίς όμως αντίστοιχη αντιμετώπιση στον “έμπορο” μάλλον δεν αποτελεί λύση.
Να ονοματιστεί τώρα το φροντιστήριο το οποίο έχει προχωρήσει στην παραπάνω δραστηριότητα. Γνωρίζουμε ήδη για το φροντιστήριο “Ανάβασις” στην Πάτρα το οποίο διαφημίζει τις “υπηρεσίες” που προσφέρει στους φοιτητές. Οφείλουμε να γνωρίζουμε αν μιλάμε για το ίδιο φροντιστήριο ή αν υπάρχουν πολλά ακόμα τα οποία εμπλέκονται. Δεν υπάρχει κανένας λόγος οι φοιτητές να μην είναι ενημερωμένοι για το συγκεκριμένο.
Υ.Γ. : Όσο αφορά τον Γ.Π. σε καμία περίπτωση δεν θεωρούμε αυτό που έκανε μια πράξη “ηρωισμού” και καταγγελίας των κακώς κείμενων. Ο συγκεκριμένος προτίμησε να στείλει προσωπικό (και ανώνυμο) μέηλ σε καθηγητή στο οποίο υποβάθμιζε με τον πιο χυδαίο τρόπο του συμφοιτητές του και προσπαθούσε να ανεβάσει τον εαυτό του. Δεν επέλεξε να το ανοίξει δημόσια (και επώνυμα) στους συναδέλφους του, στο φοιτητικό του σύλλογο. Δεν θα είχαμε μάθει μάλιστα για το συγκεκριμένο περιστατικό ποτέ αν τις συνομιλίες του Γ.Π. με τον καθηγητή δεν τις είχε κοινοποιήσει ο πρόεδρος του τμήματος κ.Κουμπιάς στο σύνολο των φοιτητών. Τον Γ.Π. λοιπόν δεν μπορούμε να τον θεωρούμε πλέον συνάδελφο μας, ακριβώς και γιατί η λογική της ρουφιανιάς δεν σταματάει στο πανεπιστήμιο αλλά συνεχίζεται στους χώρους εργασίας, σε όλη τη ζωή. Τον απομονώνουμε από το φοιτητικό σύλλογο και κάθε διαδικασία του.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη