Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Για την Κεραμέως η κατηγοριοποίηση και οι ανισότητες Πανεπιστημίων είναι «μεγάλη» πολιτική
«Και η κοινωνία αξιολογεί το έργο της κ. Κεραμέως και όπως δείχνουν οι πρόσφατες δημοσκοπήσεις μάλλον θα μείνει μεταξεταστέα] αναφέρει το τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ

Αντί το ΥΠΑΙΘ να ανακαλέσει τάχιστα την Υπουργική Απόφαση που πρόσφατα εξέδωσε περί αντιστοιχιών Τμημάτων ΑΕΙ, αναλογιζόμενο τη ζημιά που κάνει σε χιλιάδες νέους ανθρώπους και το πλήγμα που επιφέρει στα Ελληνικά Πανεπιστήμια, προχώρησε σε ανακοίνωση βρίθει εμμονών, ανακριβειών, και παραποιεί την αλήθεια. Μάλλον φαίνεται ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ πρέπει να μάθει να διαβάζει Υπουργικές Αποφάσεις, αλλά και να εξοικειωθεί με τις έννοιες της ακαδημαϊκής ελευθερίας και αυτοδιοίκησης.

Επί του ακαδημαϊκού ζητήματος πρώτα: Η Ευρωπαϊκή παράδοση της ακαδημαϊκής ελευθερίας και αυτονομίας των Universitas, το  Σύνταγμα μας που ορίζει την πλήρη αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ, καθορίζουν πως για τα Προγράμματα Σπουδών και το περιεχόμενο τους αποκλειστική ευθύνη έχουν τα συλλογικά πανεπιστημιακά όργανα.   Η αντιστοιχία νέων Τμημάτων στηρίζεται στο πρόγραμμα σπουδών τους που έχει εγκρίνει η Σύγκλητος. Και, εφόσον το γνωστικό αντικείμενο το επιτρέπει, η συγκρότηση του προγράμματος σπουδών γίνεται και με τον στόχο της ένταξης του νέου Τμήματος σε ομάδες ήδη υπαρχόντων αντιστοίχων ακαδημαϊκά Τμημάτων. Η αξιολόγηση και πιστοποίηση των Τμημάτων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, σχετίζεται με κριτήρια που αφορούν υποδομές, ανταπόκριση σε επιδιωκόμενους στόχους ποιότητας και απαιτείται να δοθεί κάποιο διάστημα ώστε να έχει λειτουργήσει ένα Τμήμα.

Επί του τυπικού ζητήματος: η ΑΔΙΠ πέρσι δεν εξέφρασε γνώμη επί των αντιστοιχιών των επίμαχων Τμημάτων και αποφάνθηκε ότι θα ασχολείτο με αυτό μετά την παρέλευση διετίας. Συνεπώς λοιπόν όντως παρήλθε άπρακτη η προθεσμία της να διατυπώσει γνώμη για τις αντιστοιχίες. Και η τότε ηγεσία του Υπουργείου, με γνώμονα πρωτίστως την διασφάλιση της ακαδημαϊκότητας και της ίσης μεταχείρισης Τμημάτων, τα οποία σύμφωνα με τις αποφάσεις των Ιδρυμάτων τους υπηρετούν αντίστοιχα γνωστικά πεδία, προχώρησε στην έκδοση της Υπουργικής Απόφασης.

Αντί να παραθέτει κριτήρια  συνάφειας, η ευθύνη της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ είναι να θέσει στη δημόσια κρίση την ουσία της γνωμοδότησης της ΕΘΑΑΕ.

Το Υπουργείο διακατέχεται από μένος ενάντια στη μεταρρύθμιση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης που υλοποιήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ. Το μένος όμως δεν είναι καλός οδηγός. Οδηγεί σε προχειρότητες και ανακρίβειες ή χειρότερα σε διαστρέβλωση της αλήθειας. Αλλά κυρίως στρέφεται ενάντια στους νέους ανθρώπους που έχουν κάνει ένα προγραμματισμό ζωής, στα Πανεπιστήμια και τελικά ενάντια στη κοινωνία. Και η κοινωνία αξιολογεί το έργο της κ. Κεραμέως και όπως δείχνουν οι πρόσφατες δημοσκοπήσεις μάλλον θα μείνει μεταξεταστέα.   

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR:

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Φοιτητές από ΗΠΑ στο ελληνικό θερινό σχολείο του ΕΚΠΑ με με θέμα τον ελληνικό πολιτισμό!
Μετέχουν στο θερινό σχολείο «Ταξίδι στον ελληνικό πολιτισμό», που οργανώνει το αγγλόφωνο πρόγραμμα της Φιλοσοφικής Αθηνών στην Αρχαιολογία, Ιστορία...
Φοιτητές από ΗΠΑ στο ελληνικό θερινό σχολείο του ΕΚΠΑ με με θέμα τον ελληνικό πολιτισμό!
kleista-sxoleia
Υποβάθμιση των ολιγοθέσιων σχολείων: Συγχωνεύσεις, υποβαθμίσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων
Διαμαρτυρία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων - Παραβίαση του συντάγματος περί νησιωτικότητας και ιδιαιτερότητας των σχολικών μονάδων του παραμεθόριων...
Υποβάθμιση των ολιγοθέσιων σχολείων: Συγχωνεύσεις, υποβαθμίσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων