Την αδικαιολόγητη άρση της ακαδημαϊκής αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ φέρνει στη Βουλή η Μερόπη Τζούφη, τονίζοντας πως «το υπουργείο Παιδείας εφηύρε έναν καινοφανή τρόπο για να κατηγοριοποιήσει τα τμήματα σε νέα και παλιά».
Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, επισημαίνει πως η πρόσφατη υπουργική απόφαση στρέφεται απέναντι στα νέα τμήματα που δημιουργήθηκαν με βάση τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Επίσης, υπογραμμίζει πως η μη-αντιστοίχιση με προϋπάρχοντα τμήματα, πανομοιότυπων τίτλων και γνωστικών αντικειμένων, δυναμιτίζει το σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών και δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους - ειδικά για τις σχολές Μηχανικών για τις οποίες υπάρχει νομικά θεσμοθετημένη διαδικασία.
Η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ καλεί την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να εξηγήσει δημόσια τους λόγους της απόφασης, καθώς και να παρουσιάσει την όποια ακαδημαϊκή και επιστημονική τεκμηρίωση που λήφθηκε υπόψη για την άρση της ακαδημαϊκής αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ.
Τέλος, ζητά από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε άμεσες ενέργειες ώστε να μην υπάρξουν αδικίες στο σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών και στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Η επίκαιρη ερώτηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
- προς την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
Θέμα: «Αδικαιολόγητη άρση ακαδημαϊκή αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ»
Για πρώτη φορά στα ακαδημαϊκά χρονικά, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να άρει την ακαδημαϊκή αντιστοιχία μεταξύ ομοειδών τμημάτων, εφευρίσκοντας έναν καινοφανή τρόπο για να κατηγοριοποιήσει τα τμήματα σε νέα και παλιά. Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων Βασίλη Διγαλάκη[1], μια σειρά από νέα τμήματα που ιδρύθηκαν με βάση τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων και αντίστοιχες αποφάσεις των Συγκλήτων τους στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, δε λογίζονται ως αντίστοιχα προϋπαρχόντων τμημάτων, πανομοιότυπων τίτλων και γνωστικών αντικειμένων.
Η απόφαση για άρση των αντιστοιχιών ναρκοθετεί το τοπίο της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης και στρέφεται απέναντι στα ΑΕΙ και τα νέα τμήματα, ειδικά των περιφερειακών ιδρυμάτων. Παράλληλα, δυναμιτίζει το σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών, δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους - ειδικά για τις σχολές Μηχανικών για τις οποίες υπάρχει θεσμοθετημένη διαδικασία από τον ν. 4610/2019 (άρθρο 66) και για την οποία δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες από τα συναρμόδια υπουργεία.
Σύμφωνα με τα παραπάνω ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
1. Στη βάση ποιας ακαδημαϊκής και επιστημονικής τεκμηρίωσης λήφθηκε η απόφαση άρσης της ακαδημαϊκής αντιστοιχίας μεταξύ ομοειδών τμημάτων ΑΕΙ;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να μην υπάρξουν αδικίες στο σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών και στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους πανομοιότυπων τίτλων και γνωστικών αντικειμένων;
Η ερωτώσα βουλευτής
Μερόπη Τζούφη
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR
Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη