Μαθήματα υποκρισίας από την υπουργό Παιδείας
Στη χώρα που γέννησε τον πολιτισμό, η τέχνη και ο πολιτισμός θα πρέπει διδάσκεται παντού και πάντα

Τις προάλλες ένας φίλος μου που εκτιμώ πολύ, σχολιάζοντας την απόφαση της κ. Κεραμέως, να εξοβελίσει την καλλιτεχνική παιδεία από το Γενικό Λύκειο μου επεσήμανε την πρόδηλη υποκρισία που χαρακτηρίζει την πολιτική του υπουργείου Παιδείας.  Από τη μία, το υπουργείο μέσω της επιτροπής των εξετάσεων ζητάει από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου να αξιολογήσουν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις ποιο ρόλο έχει η ποίηση στη ζωή τους, και, από την άλλη, τους ενημερώνει ότι από την προσεχή χρονιά τα μαθήματα των τεχνών και του πολιτισμού δεν θα παίζουν κανένα ρόλο στη λυκειακή ζωή τους.

Μακάρι, όμως, να ήταν αυτή η μοναδική εκδήλωση φαύλης υποκρισίας επί του ζητήματος, από μεριάς του υπουργείου. Έχει προηγηθεί η ψευδής αναφορά της κ. Κεραμέως ότι τα μαθήματα των καλλιτεχνικών δήθεν δεν επιλέγονται από τους μαθητές του Λυκείου, η οποία έλαβε την άμεση απάντηση των έντιμων δασκάλων των Τεχνών: τα «πλασματικά» έργα των «φανταστικών» μαθητών που δήθεν δεν επιλέγουν τα μαθήματα αυτά στο Λύκειο βρίσκονται πλέον αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Facebook «Καλλιτεχνικά Μαθήματα στο Γενικό Λύκειο». Το υλικό είναι εντυπωσιακό και οι μαθητές και οι καθηγητές τους είναι άξιοι των συγχαρητηρίων της ελληνικής κοινωνία, όχι όμως και της έκφρασης συγγνώμης εκ μέρους των συκοφαντών τους.  

Αντίθετα,  τα μαθήματα υποκρισίας συνεχίστηκαν από του βήματος της Βουλής αυτή τη φορά. Εκεί, η υπουργός, την εβδομάδα που μας πέρασε, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης δήλωσε ότι τα μαθήματα του Ελεύθερου και του Γραμμικού Σχεδίου θα ενταχθούν στη ζώνη της ενισχυτικής διδασκαλίας μαζί  με άλλα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Στο σημείο αυτό εύλογα αναρωτιέται και ο πιο καλόπιστος ακροατής του λόγου της κ. υπουργού: πώς η ενισχυτική διδασκαλία θα ενισχύσει κάτι που ο μαθητής δεν έχει διδαχθεί; Ωστόσο, θα μου πείτε ότι αυτό λύνεται εύκολα με την αλλαγή του τίτλου της ενισχυτικής διδασκαλίας. Βαφτίζουμε το ψάρι, κρέας και συνεχίζουμε ανυπόκριτοι.

Αλλά δεν αρκέστηκε η κ. Κεραμέως μόνο σε αυτό. Χωρίς ντροπή μας είπε ότι καταργεί τις τέχνες στο Γενικό Λύκειο για να τις σώσει από μια κακή διδασκαλία που δεν «περιποιεί τιμή στις τέχνες». Επιτέλους, πόση υποκρισία και τι αλαζονεία! Οι Σχολές Καλών Τεχνών, οι Αρχιτεκτονικές Σχολές, η Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ, η Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του ΠΑΔΑ, ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, η Ένωση Καθηγητών Εικαστικών Μαθημάτων και το Εικαστικό Επιμελητήριο δεν γνωρίζουν τι περιποιεί τιμή και τι όχι στις τέχνες και το γνωρίζει η κα Κεραμέως;

Τέλος, η ανυπέρβλητη υποκρισία συναντά το θράσος στο ίδιο το κτίριο του υπουργείου Παιδείας όπου τα έργα τέχνης των αποφοίτων της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών κοσμούν τα γραφεία και τους διαδρόμους δημιουργώντας στους διώκτες της τέχνης και του πολιτισμού ένα «ευχάριστο περιβάλλον» και ένα ψευδεπίγραφο αέρα καλλιέργειας και πνευματικής ανύψωσης. Μάλιστα, μερικά από τα έργα αυτά ενδέχεται να ανήκουν στους ίδιους τους καθηγητές των καλλιτεχνικών μαθημάτων που κατασυκοφαντούνται και βρίσκονται χωρίς διδακτικό αντικείμενο στο Γενικό Λύκειο. Αναρωτιέμαι πόσο απέχει αυτή η πρακτική από εκείνη των Ναζί που, από τη μία, χλεύαζαν τα έργα της «εκφυλισμένης» τέχνης και κατεδίωκαν τους καλλιτέχνες και από την άλλη, συσσώρευαν τα έργα τους στις αποθήκες τους;  Άραγε σε ποιο σπιράλ πολιτιστικού θανάτου οδηγεί την Παιδεία η ηγεσία του υπουργείου που υποτίθεται ότι την υπηρετεί;

Τα μαθήματα της υποκρισίας θα πρέπει να λάβουν ένα οριστικό τέλος και οι υποκριτές να περάσουν στη λήθη της ιστορίας. Ο μόνος υπεύθυνος γι αυτό είναι ο πρωθυπουργός της χώρας. Ο κ. Μητσοτάκης θα πρέπει να αποπέμψει την κα Κεραμέως και όλους όσους είναι συνυπεύθυνοι για τη μοναδική σε όλη την Ευρώπη πολιτική του εξοβελισμού των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τις ανώτερες τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης. Στη χώρα που γέννησε τον πολιτισμό, η τέχνη και ο πολιτισμός θα πρέπει διδάσκεται παντού και πάντα. 

Στέργιος Σπύρου 
Φυσικός 
Διδάκτωρ Φιλοσοφίας των Επιστημών.

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Monimoi dikastiria
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται για τον θάνατο της τρίχρονης Κατερίνας
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
apergia_ntountouka_36_0.jpg
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις κλήσεις σε ακρόαση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Αχαΐας
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
ypaith
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών - Όλα τα ονόματα - Αναμένεται νέα...
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων