varoufakis
«Απελευθερώνοντας τις απολύσεις καταργείτε τον αυτόνομο δάσκαλο. Βάζοντας στο τσεπάκι του ιδιοκτήτη την απόλυση και επιβάλλοντας τον στις συνελεύσεις των διδασκόντων, καταργείτε την συλλογικότητα», σημείωσε ο επικεφαλής του ΜέΡΑ25 κατά την ομιλία του για το νομοσχέδιο σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση

Το σχέδιο νόμου, απελευθερώνει τις απολύσεις των διδασκόντων στα ιδιωτικά σχολεία και οδηγεί σε υποτίμηση της εργασιακής σχέσης του διδάσκοντα σε εξαρτημένη εργασία, όπως ακριβώς είναι η σχέση ενός εργαζόμενου σε σούπερ μάρκετ, σε τράπεζα ή σε οικοδομή, υποστήριξε μεταξύ άλλων μιλώντας στη Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης.

"Είναι σφάλμα να κάνουμε έναν απλό διαχωρισμό μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Οι ταξικές διαφορές, διχοτομούνται και πολλαπλασιάζονται. Μπορούμε να τις δούμε και μέσα στην ιδιωτική παιδεία, όπου υπάρχουν τουλάχιστον τριών ειδών ιδιωτικά σχολεία. Τα σχολεία της ολιγαρχίας, τα σχολεία της μεσαίας τάξης και τα μικρομεσαία ιδιωτικά, χαμηλών εκπαιδευτικών προδιαγραφών. Το νομοσχέδιο πλήττει το μέλλον της χώρας", υποστήριξε ο γραμματέας του ΜέΡΑ25.

"Το σχέδιο νόμου αφορά τα μικρομεσαία ιδιωτικά σχολεία έναν κλάδο που ενισχύεται περισσότερο, όσο αποδυναμώνεται και ευτελίζεται το δημόσιο σχολείο" σημείωσε ο κ. Βαρουφάκης και αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα άρθρα του νομοσχεδίου: "Το άρθρο 5, προβλέπει την παρουσία του ιδιοκτήτη ή και του απλού μετόχου, εφόσον είναι εκπαιδευτικός, στην συνέλευση των διδασκόντων. Αναφερόμενος στην προτεινόμενη ρύθμιση για συστέγαση των ιδιωτικών σχολείων με φροντιστήρια εκτίμησε ότι με τον τρόπο αυτό "προαναγγέλλεται, μια επέκταση των φροντιστηρίων, την υφαρπαγή ενός μεγάλου μέρους της ιδιωτικής παιδείας από την ιδιωτική παραπαιδεία". "Το σαράκι που εισάγετε στα μικρομεσαία χαμηλών προδιαγραφών ιδιωτικά σχολεία", συνέχισε, "αφού κάνει εκεί την καταστροφική του δουλειά, θα προχωρήσει και στα μεσαία ιδιωτικά, πριν επεκταθεί, βλάπτοντας τα δημόσια σχολεία. Γιατί έως τώρα η νομοθεσία δεν εμπιστευόταν τον ιδιοκτήτη να διαχειρίζεται τους διδάσκοντες όπως κάθε εργαζόμενο στον ιδιωτικό τομέα;" διερωτήθηκε απευθυνόμενος προς την υπουργό Παιδείας ο κ. Βαρουφάκης και πρόσθεσε: "Δυο ήταν οι βασικοί λόγοι. Ο πρώτος είναι ότι αντίθετα με τον οικοδόμο που δουλεύει με τούβλα, ο δάσκαλος δουλεύει με ψυχές και μυαλά νέων ανθρώπων. Καλείται να τους εμπνεύσει, να τους εμψυχώσει και να τους βοηθήσει να οραματιστούν. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να διατηρήσει την αυτονομία του και όχι να μπαίνει στην τάξη με τον αέρα ενός φοβισμένου εντολοδόχου κάποιου επιχειρηματία. Ο δεύτερος λόγος", συνέχισε, "είναι πως όταν η απόλυση είναι μια διαδικασία δύσκολη, όπως συνέβαινε ως τώρα, ο εργοδότης ήταν αναγκασμένος να επιλέξει προσεκτικά. Ελεύθερες απολύσεις, ισοδυναμούν με επιπόλαιες προσλήψεις και την μετατροπή της τάξης σε πασαρέλα διερχόμενων διδασκόντων".

Ο κ. Βαρουφάκης υποστήριξε ότι "με το σχέδιο νόμου ενισχύεται η παραπαιδεία ώστε να εισβάλει στο χώρο της Παιδείας με δούρειο ίππο τα ιδιωτικά σχολεία τρίτης κατηγορίας τα οποία", όπως είπε, "θα πολλαπλασιαστούν" και πρόσθεσε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία δέχεται τρία αμείλικτα κτυπήματα.

"Απελευθερώνοντας τις απολύσεις καταργείτε τον αυτόνομο δάσκαλο. Βάζοντας στο τσεπάκι του ιδιοκτήτη την απόλυση και επιβάλλοντας τον στις συνελεύσεις των διδασκόντων, καταργείτε την συλλογικότητα", είπε ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, απευθυνόμενος προς την υπουργό Παιδείας, ενώ άσκησε σκληρή κριτική στην πρόβλεψη του σχεδίου νόμου για εθελοντική αποδοχή εκ μέρους των εκπαιδευτικών μειωμένων ωρών διδασκαλίας αφού, όπως είπε, με την απελευθέρωση των απολύσεων ο εργαζόμενος δεν έχει επιλογή.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ζήτησε από τους βουλευτές της συμπολίτευσης να καταψηφίσουν το σχέδιο νόμου. "Υπερψηφίζοντας το νομοσχέδιο γίνεστε συμμέτοχοι στην κατασκευή δια νόμου, του φοβισμένου ετερόνομου δάσκαλου που εξ ορισμού δεν μπορεί να εμπνεύσει δεν μπορεί μορφώσει τους νέους και τις νέες αυτής της χώρας", κατέληξε ο κ. Βαρουφάκης.

"Με αυτό το νομοσχέδιο συνδυάζουμε την συνταγματική επιταγή για τη διασφάλιση των εργατικών δικαιωμάτων και τη τήρηση της εργατικής νομοθεσίας μέσα από την εποπτεία και την επιχειρηματική ελευθερία. Αυτό κάνει και βάζει ειδική δικλείδα που δεν υπήρχε πριν και ειδικό άρθρο που αναφέρεται ρητά σε αθέμιτες πρακτικές του εργοδότη", ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως απαντώντας στον στον κ. Βαρουφάκη.

"Υπάρχουν τόμοι της εργατικής νομοθεσίας που διασφαλίζουν τα εργασιακά δικαιώματα" τόνισε η κ. Κεραμέως και πρόσθεσε πως τα θέματα της επετηρίδας, οι κανόνες για τις άδειες, τις αποδοχές, την πειθαρχική διαδικασία και τις απολύσεις ελέγχονται και ρυθμίζονται με ειδικό καθεστώς με πλήρη σεβασμό στο άρθρο 16 του Συντάγματος.

Είπε, επίσης, πως οι απογευματινές δραστηριότητες υπήρχαν και επιτρέπονταν από τη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατόπιν ελέγχου νομιμότητας από τις αρμόδιες διευθύνσεις εκπαίδευσης. "Η ΝΔ έχει δεσμευτεί ότι θα κάνει πράξη ότι πιστεύει. Πιστεύει λοιπόν στην αξιολόγηση και για αυτό νομοθετούμε", κατέληξε η υπουργός Παιδείας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
athlitismos sxoleio
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: 14 χρόνια συνεχείς ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή, χωρίς αποτέλεσμα
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν την αναγκαιότητα επανεξέτασης και αναβάθμισης της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι...
Καθηγητές Φυσικής Αγωγής: 14 χρόνια συνεχείς ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή, χωρίς αποτέλεσμα