Σ. Ζαχαράκη: Απελευθερώνουμε τα ιδιωτικά σχολεία από τον αναποτελεσματικό κρατικό παρεμβατισμό
«Επιθυμούμε την δημιουργία ενός ποιοτικού, καινοτόμου ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου με την ίδια ένταση με την οποία ενδιαφερόμαστε για την λειτουργία ενός αντίστοιχου δημοσίου σχολείου» τόνισε από τη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας μιλώντας για το νομοσχέδιο της ιδιωτικής εκπαίδευσης

«Πρωταρχικό μας μέλημα και κατεύθυνση του συνολικού έργου μας, όπως έμπρακτα αποδεικνύουμε, είναι η παροχή μιας ποιοτικής και σύγχρονης παιδείας, η οποία θα παρέχει σε κάθε νέο και νέα όλα τα αναγκαία εκείνα εφόδια για να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής» τόνισε από τη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας αναφορικά με το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση. Και συμπλήρωσε:

«Η προσπάθεια αυτή, ως είναι αυτονόητο, δεν μπορεί παρά να αφορά και τα ιδιωτικά σχολεία. Τούτο είναι τόσο λογικά όσο και συνταγματικά επιβεβλημένο, καθότι, σε μία δημοκρατική κοινωνία το κράτος έχει την ευθύνη για την παιδεία που παρέχεται στους πολίτες συνολικά, είτε εκείνοι επιλέγουν το δημόσιο σχολείο της περιοχής τους, είτε κάποιο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο.

Στο σημείο αυτό εντοπίζεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του παρόντος νομοσχεδίου, αλλά και η ειδοποιός διαφορά του σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς και κατά συνέπεια η εκ διαμέτρου αντίθετη δική μας αντίληψη και θεώρηση των ζητημάτων εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης των παιδιών αυτού του τόπου. Ποια είναι αυτή η ειδοποιός διαφορά; Η βαθιά μας πίστη και αφοσίωση στην υπεράσπιση του θεμελιώδους, σε κάθε δημοκρατία, δικαιώματος κάθε πολίτη της ελεύθερης επιλογής και ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητάς του, όπως αυτό αλλωστε κατοχυρώνεται και στο Σύνταγμά μας.

Αξίζει να τονισθεί ότι αποδέκτες και τελικά ωφελούμενοι των μεταρρυθμίσεων που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση και μέσω των οποίων ενισχύεται η ιδιωτική πρωτοβουλία, δεν είναι δήθεν - όπως ακούστηκε δυστυχώς από ορισμένους - μία κάποια ελίτ, μεμονωμένα ιδιωτικά συμφέροντα, αλλά το σύνολο των μελών της κοινωνίας μας, είτε αυτοί έχουν επιλέξει για την εκπαίδευση των τέκνων τους το δημόσιο, είτε κάποιο ιδιωτικό σχολείο.

Επιθυμούμε την δημιουργία ενός ποιοτικού, καινοτόμου ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου με την ίδια ένταση με την οποία ενδιαφερόμαστε για την λειτουργία ενός αντίστοιχου δημοσίου σχολείου. Επιθυμούμε την καλλιέργεια και θεμελίωση ενός περιβάλλοντος υγιούς ανταγωνισμού με συνθήκες ουσιαστικής εποπτείας, το οποίο θα δημιουργεί κίνητρα βελτίωσης και μιας διαρκούς πορείας προς τα πάνω για όλα τα σχολεία, σε αντίθεση με την λογική της εξίσωσης όλων προς τα κάτω.

Σε αυτή την κατεύθυνση, σήμερα, με το παρόν νομοσχέδιο, απελευθερώνουμε και απεγκλωβίζουμε τις ιδιωτικές σχολικές μονάδες από τον αντιπαραγωγικό και αναποτελεσματικό κρατικό παρεμβατισμό, από την υπέρμετρη γραφειοκρατία, και παρέχουμε μεγαλύτερη ευελιξία και αυτονομία στις ίδιες τις σχολικές μονάδες.

Το παρόν νομοσχέδιο θέτει στο επίκεντρο κατ’ αρχάς τις ανάγκες των ίδιων των μαθητών, το συμφέρον των οποίων οφείλει να αποτελεί, εξ ορισμού, πρωταρχικό μέλημα για την εκπαιδευτική διαδικασία, και άρα και για το Υπουργείο. Καθώς απλοποιούμε τις μέχρι σήμερα γραφειοκρατικές διαδικασίες, διατηρούμε και αναβαθμίζουμε την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας για θέματα λειτουργίας ιδιωτικών σχολείων όπως: αδειοδότηση, τήρηση εκπαιδευτικής νομοθεσίας, έλεγχος προσόντων και διορισμός Διευθυντή/υποδιευθυντή, γνωστοποίηση πρόσθετων δράσεων, έγκριση κανονισμού λειτουργίας, έλεγχος τίτλων σπουδών.

Ο έλεγχος της εκπαιδευτικής νομοθεσίας και των τίτλων σπουδών παραμένει όπως και πριν, η ισοτιμία των ιδιωτικών σχολείων είναι αδιαπραγμάτευτη και αποτελεί κύρια μέριμνα των πολιτικών μας. Με την νέα ευελιξία που παρέχεται στην διαμόρφωση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών επιδιώκεται η ισορροπία μεταξύ εποπτείας και ελευθερίας.

Δεν απεμπολείται η εποπτεία επί των εργασιακών σχέσεων αλλά επανακαθορίζεται και επιβεβαιώνεται. Η εποπτεία που οφείλει να ασκεί ένα σύγχρονο κράτος, ουσιαστικά αναβαθμίζεται καθότι είναι ενιαία προς όλους τους ιδιωτικούς εργαζομένους αλλά και συνάμα ουσιαστικότερη, μετά την απαλοιφή ιδεοληπτικών και αναχρονιστικών αγκυλώσεων.

Με αίσθημα ευθύνης και συνεπείς προς το Σύνταγμα και τις επιταγές του, μεριμνούμε με τον ίδιο τρόπο για την ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας στο σύνολό της, δημόσιας και ιδιωτικής. Μακριά από φοβικά σύνδρομα ή άλλες αναχρονιστικές ιδεοληψίες.

 Συνεπείς προς τις δεσμεύσεις μας και την πολιτική μας ταυτότητα, ενισχύουμε και ενθαρρύνουμε την ιδιωτική αυτονομία, η οποία όταν ασκείται εντός οριοθετημένου περιβάλλοντος, επιφέρει πολλαπλά οφέλη για το σύνολο της κοινωνίας μας, αναβαθμίζει και ενισχύει την Πολιτεία μας. Για τα παιδιά μας, τους μελλοντικούς πολίτες αυτής της χώρας, τη γενιά που θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα εφοδιασμένη να αντιμετωπίσει τις νεοφυείς κρίσεις και πρωτοφανείς προκλήσεις που ο 21ος αιώνας, ο αιώνας αυτός των μεγάλων αλλαγών και ραγδαίων παγκόσμιων μεταβολών επιφυλάσσει για τις ζωές όλων μας.

Στο παρόν νομοσχέδιο περιλαμβάνονται στοχευμένες διατάξεις οι οποίες αφορούν τη δημόσια εκπαίδευση, στο πλαίσιο της διαρκούς αναβάθμισης αυτής. Συγκεκριμένα, αναφέρομαι στην θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων στα δημόσια σχολεία της χώρας μας.

Για πρώτη φορά και μετά από χρόνια, έχοντας μεριμνήσει για την εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων, κατοχυρώνεται το αυτονόητο: το δημόσιο σχολείο μεριμνά και προετοιμάζει το ίδιο τους μαθητές του για τη συμμετοχή τους σε κάθε μάθημα στο οποίο τυχόν εξετάζονται προκειμένου να εισαχθούν σε σχολή της επιλογής τους».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου