Ως σύλλογος διδασκόντων καθηγητών Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα Κολύμβηση, σκοπός μας μέσω της συγκεκριμένης επιστολής είναι να επιστήσουμε την προσοχή σας σε ένα σοβαρό ζήτημα που αφορά στην ασφάλεια των παιδιών ηλικίας 8-10 ετών (Γ΄ – Δ΄ τάξης) που φοιτούν σε Δημοτικά σχολεία και συμμετέχουν στο πρόγραμμα κολύμβησης, στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, βάσει συμφώνου συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και της Κολυμβητικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, πραγματοποιείται τα τελευταία 4 χρόνια (2016-2020) σε δημοτικά σχολεία -τόσο Δημόσια όσο και Ιδιωτικά- και αφορά σε μαθητές της Γ΄ και, όπου δύναται, της Δ΄ τάξης. Τα μαθήματα κολύμβησης έως και το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 διδάσκονταν κατ’ αποκλειστικότητα από απόφοιτους της σχολής Σ.Ε.Φ.Α.Α., με ειδικότητα «Κολύμβηση», τουτέστιν από εξειδικευμένους επιστήμονες, που, κατά το μεγαλύτερο μέρος της επαγγελματικής τους ζωής, ασχολούνται με το υγρό στοιχείο και, μάλιστα, η πλειονότητα αυτών σε αγωνιστικό επαγγελματικό επίπεδο.
Διάθεση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021, οι θέσεις των καθηγητών αυτού του προγράμματος να καλυφθούν μέσω ΕΣΠΑ, από απόφοιτους της σχολής Σ.Ε.Φ.Α.Α. που βρίσκονται στους γενικούς πίνακες αναπληρωτών.
Αφού τονίσουμε το γεγονός ότι επιθυμούμε να αποκατασταθεί η προφανής αδικία προς τους συναδέλφους που έχουν απασχοληθεί τα τελευταία 4 έτη, χωρίς το Υπουργείο να έχει προβεί σε αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους, οφείλουμε κυριότερα να θέσουμε υπόψη σας τον επισφαλή για την εκπαίδευση των παιδιών χαρακτήρα της επιλογής καθηγητών χωρίς κύριο κριτήριο αυτής να είναι η ειδικότητα της Κολύμβησης.
Αποτελεί σαφές και αμείλικτο το γεγονός ότι το επίπεδο του ρίσκου στις κολυμβητικές δεξαμενές αυξάνεται, όταν το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι άρτια καταρτισμένο, ενώ η παρουσία αρμοδίως εκπαιδευμένων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής, με ειδικότητα κολύμβησης μπορεί να εκμηδενίσει τον κίνδυνο. Λάβετε υπόψη σας ότι ένας εκπαιδευτικός Δημοτικού Σχολείου, έχει να διαχειριστεί ανά τάξη ομάδες παιδιών με διαφορετικό επίπεδο δεξιοτήτων, αντιλήψεων, διαπολιτισμικών διαφορών, βιωματικών εμπειριών, ψυχομετρικών χαρακτηριστικών. Αντιστοίχως, ένας καθηγητής κολύμβησης διδάσκει σε υδάτινο περιβάλλον και οφείλει να διαχειριστεί όλα τα παραπάνω αλλά και τους σημαντικούς και άμεσους κινδύνους μίας πισίνας.
Εν κατακλείδι, θα θέλαμε να αναφερθούμε στο αίσθημα ευθύνης που μας διακατέχει απέναντι στα παιδιά και στους γονείς αυτής της χώρας. Θα πρέπει όλοι να παρακάμψουμε τα προσωπικά μας συμφέροντα και να συμβάλουμε στην ασφάλεια των παιδιών καθώς και στην αμέριστη εμπιστοσύνη του γονέα προς το ΥΠ.Π.Ε.Θ. αλλά και στην Ελληνική Κυβέρνηση.
Με εκτίμηση
Σύλλογος Διδασκόντων Καθηγητών Φυσικής Αγωγής με Ειδικότητα Κολύμβηση.
Πρόεδρος Γραμματέας
Σαββουλίδης Στράτος Κισσούδη Βασιλική
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη