Συνάντηση ΔΟΕ-Υπουργείου Παιδείας: Καμία απάντηση για τις αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό
Σχόλιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (ΠΑΜΕ) για τη συνάντηση της ΔΟΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας - Καμία δέσμευση για επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών, επίλυση του προβλήματος με το παράβολο

Καμία απάντηση δεν δόθηκε σε καίρια ερωτήματα για τις αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό, λόγω του κορονοϊού, σχολιάζει η ΑΣΕ σχετικά με την τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε από την ηγεσία του υπ. Παιδείας με εκπροσώπους της ΔΟΕ.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον συνδυασμό που στηρίζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν διαφαίνεται καμία πρόθεση επίλυσης του ζητήματος του παραβόλου, που επηρρεάζει δυσμενώς χιλιάδες εκπαιδευτικούς, πετώντας τους εκτός της διαδικασίας διορισμών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΣΕ:

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Την Παρασκευή 7 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη ανάμεσα στο Δ.Σ. της ΔΟΕ και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μετά από αίτημα της Δ.Ο.Ε. Το Υπουργείο εκπροσώπησαν η υφυπουργός κ. Ζαχαράκη και η Γ.Γ. κ. Γκίκα.

Από τα θέματα που συζητήθηκαν και από τη στάση του Υπουργείου, ξεχωρίζουμε τα εξής:

  1. Για τους απορριφθέντες συναδέλφους λόγω του παραβόλου των 3€

Έγινε για μια ακόμα φορά φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας δε θέλει να αντιμετωπίσει επί της ουσίας το πρόβλημα που αφήνει χιλιάδες συναδέλφους εκτός εργασίας για λάθη στην καταχώρηση ενός παραβόλου των 3€. Θεωρούμε εμπαιγμό τις αναφορές ότι, τα ζητήματα που αφορούν το ΑΣΕΠ και τους διαγωνισμούς του είναι στην ευθύνη του Υπουργείου εσωτερικών. Για μήνες οι απορριφθέντες γίνονταν μπαλάκι ανάμεσα σε ΑΣΕΠ και Υπουργείο Παιδείας. Όταν έγινε ξεκάθαρο από το ΑΣΕΠ ότι χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση για την επίλυση του προβλήματος, το Υπουργείο Παιδείας πέταξε το μπαλάκι στο Υπουργείο Εσωτερικών. Φυσικά, καμία απάντηση δεν δόθηκε στο ερώτημα γιατί η κυβέρνηση δεν έκανε δεκτή την πρόταση νομοθετικής ρύθμισης που κατατέθηκε από τη Δ.Ο.Ε. για τους πίνακες της Ειδικής Αγωγής αλλά και αντίστοιχη ρύθμιση που κατατέθηκε στη Βουλή (από το Κ.Κ.Ε), κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Δεν υπήρξε δέσμευση ούτε καν για τους συναδέλφους που το ΑΣΕΠ έχει δηλώσει πως θα κάνει σίγουρα δεκτές τις ενστάσεις τους (διπλό παράβολο, αναριθμητισμοί κ.τ.λ) ώστε να ενταχθούν στους πίνακες και να εργαστούν κανονικά. Από τις αναφορές που έγιναν στις χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ και το σχετικό των χρονοδιαγραμμάτων που ανακοινώνει ο ΑΣΕΠ, γίνεται φανερό ότι η ανακοίνωση των οριστικών πινάκων της Γενικής Αγωγής θα τραβήξει πολύ μακριά.

Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχουν την απόλυτη ευθύνη να λύσουν το συγκεκριμένο πρόβλημα που τσακίζει τις ζωής χιλιάδων συναδέλφων μας. Χρειάζεται το επόμενο διάστημα να δυναμώσουν οι πολύμορφες αγωνιστικές πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση οριστικής επίλυσης του ζητήματος.

  1. Για τις προσλήψεις αναπληρωτών της επόμενη σχολική χρονιά και την κάλυψη των κενών στα σχολεία

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν αναφέρθηκε σε συγκεκριμένο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών για την επόμενη χρονιά, ούτε στο ποσό των πιστώσεων. Η τοποθέτηση της ήταν ότι, ο αριθμός των προσλήψεων θα είναι περίπου στα περσινά επίπεδα με αντίστοιχη πρώτη φάση (περίπου 70%). Σε ερώτηση της ΑΣΕ για το αν υπάρχει μέριμνα για σημαντική αύξηση πιστώσεων λόγω των αυξημένων αναγκών της επόμενη χρονιάς, στα πλαίσια των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δε δόθηκε απάντηση. Η μόνη αναφορά ήταν ότι, υπάρχει εκτίμηση για αυξημένες ανάγκες στην προσχολική αγωγή.

Έγινε αναφορά στη διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί στις φετινές προσλήψεις. Έως τις 21/8 θα ανοίξει το σύστημα για την επιλογή περιοχών. Στις 24/8 θα γίνουν οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών. Η ανάληψη υπηρεσίας θα γίνει στα σχολεία τοποθέτησης. Ερωτηματικά προκάλεσε η τοποθέτηση της Γ.Γ., πως η τοποθέτηση των αναπληρωτών στα σχολεία θα γίνει με βάση τα μόρια του πίνακα και όχι με κοινωνικά κριτήρια, όπως γινόταν μέχρι σήμερα και όπως θα τοποθετηθούν οι νεοδιόριστοι, γιατί αλλάζει το πλαίσιο με το ν. 4589. Για το ζήτημα αναμένεται συγκεκριμένη εγκύκλιος.

Σε ερώτηση της ΑΣΕ για τα μέτρα στήριξης των αναπληρωτών (στέγαση, σίτιση, μεταφορά) που προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση η μόνη αναφορά ήταν ότι, θα υπάρχει διευκόλυνση μετάβασης για την ανάληψη υπηρεσία στα πλοία αλλά και σε τρένα και ΚΤΕΛ.

Καμία απάντηση δεν δόθηκε στο ερώτημα για το αν οι άδειες ανατροφής των αναπληρωτών που πάρθηκαν την προηγούμενη σχολική χρονιά θα συνεχιστούν μέχρι να εξαντληθούν τη σχολική χρονιά 2020 -2021. Αναφέρθηκε ότι θα βγει διευκρινιστική εγκύκλιος.

Για το θέμα το μόνιμων διορισμών στη Γενική Αγωγή, για μια ακόμα φορά, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στάθηκε στα γνωστά ευχολόγια και τις υποσχέσεις χωρίς καμία συγκεκριμένη δέσμευση. Όταν τα κενά στα σχολεία ξεπερνούν τα 42.000 είναι πρόκληση η σημερινή, όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση να συνεχίζουν το εμπόριο ελπίδας. Σήμερα, άμεσα, από τη φετινή κιόλας χρονιά υπάρχει ανάγκη για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, για μονιμοποίηση όλων αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Ακόμα και οι 3446 μόνιμοι διορισμοί στη Ειδική Αγωγή καλύπτουν μόνο ένα μέρος των περίπου 20.000 αναπληρωτών που εργάζονται κάθε χρόνο σε Α/θμια και Β/θμια, μόνο στον συγκεκριμένο τομέα, και ισοσκελίζονται από τις περίπου 3.500 αιτήσεις για συνταξιοδότηση που έγιναν φέτος το καλοκαίρι!!

  1. Για την απαράδεκτη εγκύκλιο σε σχέση με την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών έως τις 14/8 και με κλειστά σχολεία

Το Υπουργείο Παιδείας υπεραμύνθηκε των απαράδεκτων διαδικασιών που εισάγονται στο κομμάτι των υπηρεσιακών μεταβολών. Δεν διαφάνηκε καμία διάθεση απόσυρσή της εγκυκλίου. Ειπώθηκε μάλιστα πως ο συγκεκριμένος σχεδιασμός έγινε από κοινού με τους Περιφερειακούς Δ/ντες και την πλειοψηφία των Δ/ντων Εκπαίδευσης με το επιχείρημα της έγκαιρης πρόσληψης αναπληρωτών. Το επιχείρημα αυτό είναι έωλο και προσχηματικό. Σε ποσοστό άνω του 98% τα κενά των αναπληρωτών ανα νομό (ο αναγκαίος αριθμός προσλήψεων) είναι ήδη γνωστά. Οι αναπληρωτές δεν καλύπτουν έκτακτα κενά που δημιουργούνται από τις υπηρεσιακές μεταβολές των μονίμων αλλά πάγιες ανάγκες που είναι γνωστές και διευρύνονται κάθε χρόνο. Φυσικά, η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν πρωτοτυπεί. Το καλοκαίρι του 2016, ο Υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης επιδίωξε με παρόμοια εγκύκλιο να δημιουργήσει και τότε τετελεσμένα, καταστρατηγώντας κατεκτημένα δικαιώματα. Στηρίζουμε με όλα τα μέσα τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να μείνουν στα χαρτιά αυτές οι μεθοδεύσεις.

  1. Για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο

Αν και βρισκόμαστε λιγότερο από ένα μήνα πριν την έναρξη των σχολείων στις 7 του Σεπτέμβρη, το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση δεν παίρνουν κανένα συγκεκριμένο μέτρο για το άνοιγμα των σχολείων με όρους υγιεινής και ασφάλειας σε μια περίοδο που είμαστε μπροστά σε ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας. Τα δύο σενάρια, όπως αναφέρθηκε, που μελετά το Υπουργείο για άνοιγμα το άνοιγμα των σχολείων με μέτρα ατομικής προστασίας ή για εκ περιτροπής μαθήματα δεν απαντούν στα βασικά ερωτήματα που απασχολούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Ως ΑΣΕ καταθέσαμε συγκεκριμένα ερωτήματα όπως:

  • Τι μέτρα θα παρθούν για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών σε προσωπικό, τι αύξηση πιστώσεων υπάρχει;

  • Τι μέτρα θα παρθούν για την ανάπτυξη των σχολικών υποδομών ώστε να εξασφαλίζεται μικρός αριθμός μαθητών ανά τάξης;

  • Τι πρόβλεψη υπάρχει την χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζονται με επάρκεια όλα απαραίτητα υλικά και μέσα;

  • Τι πρόβλεψη υπάρχει ώστε να εξασφαλιστεί μόνιμο και επαρκές προσωπικό για την καθαριότητα των σχολείων;

  • Τι σχεδιασμός υπάρχει για τη δημιουργία των απαραίτητων σχολιατρικών δομών και υπηρεσιών ώστε να αντιμετωπιστούν έγκαιρα τα ιδιαίτερα υγειονομικά ζήτημα στο χώρο των σχολείων και να δρομολογηθούν όλα τα προληπτικά μέτρα όπως η πραγματοποίηση μαζικών τεστ;

Δεν δόθηκε καμία απάντηση σε κανένα από τα παραπάνω ερωτήματα. Οι απαντήσεις ότι ακόμα είναι νωρίς και τα επιδημιολογικά δεδομένα αλλάζουν αλλά και ότι τα μέτρα τα αποφασίζουν οι ειδικοί, μόνο ανησυχία πρέπει να προσκαλέσουν. Οι κυβέρνηση, την ίδια στιγμή που αφήνει το λαό μας εκτεθειμένο απέναντι στη πανδημία και δίνει τα πάντα στο μεγάλο κεφάλαιο για να σώσει για μια ακόμα φορά τα κέρδη του, απογειώνει το αφήγημα της «ατομικής ευθύνης». Στα πλαίσια αυτά αρνείται τη λήψη οποιουδήποτέ συγκεκριμένου μέτρου για τη εκπαίδευση και ρίχνει την ευθύνη στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, του γονείς και τους μαθητές. Είναι αποκλειστική κυβερνητική ευθύνη η ασφαλής λειτουργία των σχολείων. Όσο για τους «ειδικούς», ακόμα περιμένουμε απάντηση στο ερώτημα, ποιος ειδικός εισηγήθηκε την αύξηση των μαθητών ανα τάξη εν μέσω πανδημίας…

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η σχολική χρονιά που ξεκινάει σε λίγες μέρες είναι κρίσιμη με όλα τα μεγάλα ζητήματα ανοιχτά. Η ρότα της κυβερνητικής πολιτικής είναι βαθιά αντιλαϊκή και υπέρ των μεγάλων συμφερόντων. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία αυταπάτη και καμία αναμονή. Κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση συμφωνούν στο βασικό ότι και αυτή την κρίση, που επιταχύνεται από της εξέλιξη της πανδημίας πρέπει να την πληρώσει για μια ακόμα φορά ο λαός. Τα μεγάλα πακέτα των δις € κατευθύνονται για μια ακόμα φορά στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Αντίθετα για τους εργαζόμενους, «τους ήρωες» όπως μας έλεγαν, προετοιμάζουν μια ακόμα πιο ζοφερή πραγματικότητα με φτώχεια, ανεργία, εκ περιτροπής δουλειά, πετσοκομμένη υγεία και παιδεία. Η εγκληματική τους πολιτική δε δίνει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για τη στήριξη των σχολείων εν μέσω πανδημίας.

Αντίθετα, το επόμενο διάστημα θα επιχειρηθεί η εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ψηφίστηκαν και επιπλέον, με όχημα την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, η ακόμα βαθύτερη προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες της καπιταλιστικής ζούγκλας.

Προετοιμάζουμε τη δική μας απάντηση μέσα από τα σωματεία μας, μαζί με τους γονείς των μαθητών μας! Να εξασφαλιστούν τώρα όλοι οι απαραίτητοι όροι υγιεινής και ασφάλειας για τη λειτουργία των σχολείων. Μόνιμη και σταθερή δουλεία, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με κατάργηση του νόμου σφαγείο του Γαβρόγλου. Λεφτά για της Παιδεία και την Υγεία, μέτρα στήριξης των εργαζόμενων. Πληρώσαμε πολλά – δεν θα πληρώσουμε ξανά!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι