Κορονοϊός: Προτάσεις του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής σχετικά μα μέτρα προστασίας στις σχολικές μονάδες
Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Αττικής - Προτάσεις για σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής, ΚΕΣΥ

Συγκεκριμένες προτάσεις, διαμορφωμένες για τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε εκπαιδευτικής δομής (γενική εκπαίδευση, ειδική αγωγή, ΚΕΣΥ), παρουσιάζει ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για το άνοιγμα των σχολείων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Αττικής ως πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Αττικής, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΣΥ της Περιφέρειας Αττικής, απηύθυνε προς το Υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ υπόμνημα (Αρ. Πρωτ.: 732/23-8-2020) με προτάσεις για τη λήψη των κατάλληλων μέτρων προστασίας των μαθητών και εκπαιδευτικών κατά του COVID-19, ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς 2020-21.

Επισημαίνουμε ότι το παρόν υπόμνημα αποτελεί συνέχεια μιας σειράς προηγούμενων επιστολών μας προς τα αρμόδια Υπουργεία και τον ΕΟΔΥ για τη λειτουργία τόσο των Σχολικών Μονάδων Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, όσο και των ΚΕΣΥ, εν μέσω πανδημίας. Στην κατάρτιση των προτάσεων αυτών λήφθηκαν υπόψη διεθνείς καλές πρακτικές και απόψεις καταξιωμένων επιστημόνων, καθώς επίσης και οι επιστολές που στάλθηκαν στους αρμόδιους από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό μας όργανο, Δυστυχώς, οι αρμόδιοι φορείς δεν έχουν μέχρι στιγμής δώσει την πρέπουσα σημασία στις προτάσεις των εργαζομένων που εδώ και πολλά χρόνια στελεχώνουν τις δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης της χώρας.

Θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρξει άμεσα διάλογος και συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας με τους εμπλεκόμενους φορείς (ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ΕΣΑμεΑ, ΠΟΣΓΚΑμεΑ, εκπαιδευτικές ενώσεις ειδικής εκπαίδευσης κ.α.) προκειμένου να παρθούν εξειδικευμένα μέτρα για τους μαθητές με αναπηρία στις σχολικές μονάδες γενικής, ειδικής εκπαίδευσης και τα ΚΕΣΥ.

 

Συγκεκριμένα ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής προτείνει:

Α. ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:

  • Να εκπονηθούν αναλυτικά νέα Πρωτόκολλα για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος με συγκεκριμένες οδηγίες προς διεύθυνση και εκπαιδευτικούς, που θα προβλέπουν διαφορετικά σενάρια ανάλογα με την έκβαση της πανδημίας.

  • Να οργανωθεί άμεσα, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών από αρμόδιους επιστήμονες σχετικά με θέματα δημόσιας υγιεινής, πρόληψης και προστασίας από λοιμώξεις, καθώς και για τις πιο πρόσφορες παιδαγωγικές μεθόδους ενημέρωσης των μαθητών τους

  • Να οριστούν σε κάθε σχολική μονάδα συγκεκριμένα άτομα υπεύθυνα για: τη συνοδεία εμπύρετου μαθητή εντός σχολικής μονάδας, ενημέρωση των γονέων και παράδοση του μαθητή στους κηδεμόνες. Θεωρούμε ότι τα καταλληλότερα άτομα για το ρόλο αυτό είναι οι σχολικοί νοσηλευτές.

  • Επομένως, κρίνουμε ότι πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την άμεση πρόσληψη ικανού αριθμού σχολικών νοσηλευτών που να καλύπτουν κάθε σχολική μονάδα ή συστάδα όμορων σχολικών μονάδων. Επισημαίνουμε ότι ο ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ με επιστολή (Αρ. Πρωτ.: 723/11-5-2020) που απηύθυνε τόσο στο Υπουργείο Παιδείας όσο και σε άλλους αρμόδιους φορείς (Υπουργείο Υγείας, ΕΟΔΥ, κλπ), είχε ήδη επισημάνει τον ουσιαστικό και αυτονόητο ρόλο των Σχολικών Νοσηλευτών στα σχολεία της χώρας, καθώς απαιτείται ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στην ορθή τήρηση των κανόνων υγιεινής και ατομικής προστασίας

  • Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στα ειδικά σχολεία, η εγγύτητα και η άμεση σωματική επαφή με τους μαθητές είναι δεδομένη και αναπόφευκτη, ιδιαίτερα από τα μέλη του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), λόγω των λειτουργικών, εκπαιδευτικών και συναισθηματικών αναγκών των μαθητών. Για το λόγο αυτό, ζητάμε να στελεχωθούν οι ΣΜΕΑΕ από επιπλέον Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, προκειμένου να τηρούνται αυστηρά πρωτόκολλα και οι συνάδελφοι να μην έχουν υπό την ευθύνη τους μεγάλους αριθμούς μαθητών, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού

  • Να εξασφαλιστεί η προμήθεια ειδικών στολών για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος σε κάθε σχολείο, μέτρο που ενώ είχε προβλεφθεί, στην πράξη δεν εφαρμόσθηκε πουθενά

  • Να δοθούν δωρεάν όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας και προφύλαξης (μάσκες, γάντια μιας χρήσης) για το προσωπικό και τους μαθητές κατά το πρότυπο της Ιταλίας και άλλων χωρών

  • Να χορηγηθεί δωρεάν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ο απαραίτητος αριθμός ειδικών μασκών με διαφανές άνοιγμα στην περιοχή του στόματος για διευκόλυνση της χειλεανάγνωσης στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Κωφών και Βαρήκοων Μαθητών και στα γενικά σχολεία όπου φοιτούν διαγνωσμένοι κωφοί και βαρήκοοι μαθητές

  • Να ελεγχθεί η επάρκεια και να υπάρξει μέριμνα εξασφάλισης των κατάλληλων υλικών και προϊόντων υγιεινής και καθαριότητας, για το πλύσιμο των χεριών, την απολύμανση επιφανειών και άλλων αντικειμένων που χρησιμοποιούνται συχνά και μαζικά στο σχολείο (υπολογιστές, χερούλια, πόμολα, βρύσες, παιχνίδια, στρώματα, μπάλες, κ. λ. π.) όπως αναφέρονται στα έντυπα ενημέρωσης από τον ΕΟΔΥ.

  • Να εξασφαλιστούν ο συστηματικός και σταθερός καθαρισμός και η απολύμανση των σχολικών μονάδων κατά τα προβλεπόμενα από τον ΕΟΔΥ, με την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας

  • Ειδικά για τις ΣΜΕΑΕ, λόγω της ιδιαιτερότητας του μαθητικού πληθυσμού, απαιτείται να υπάρξει δυνατότητα αυξημένης παρουσίας προσωπικού καθαριότητας, που θα διενεργεί και τις απαραίτητες απολυμάνσεις στους χώρους κατά την διάρκεια των μαθημάτων;

  • Να προβλεφθεί θερμομέτρηση κατά την προσέλευση και αποχώρηση κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας με χορήγηση ψηφιακών θερμομέτρων ανέπαφης μέτρησης μετώπου ως ανιχνευτικών εργαλείων (screening), κατά το πρότυπο της Νότιας Κορέας και σύμφωνα με την πρόταση του Δρ, Δημήτρη Αναστασίου, Aν. Καθηγητή στο SOUTHERN Illinois University Carbondale, των ΗΠΑ

  • Να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα τεστ για τον έλεγχο του μαθητικού πληθυσμού και του προσωπικού και να πραγματοποιούνται σε όσους κατά την ανίχνευση είναι εμπύρετοι

  • Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ανάλογα με τα τετραγωνικά της τάξης, ώστε να διατηρείται η απαραίτητη απόσταση μεταξύ των μαθητών.

  • Σε πολλές περιπτώσεις, οι εκπαιδευτικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στην Αττική παρουσιάζουν δραματικές ελλείψεις χώρων και υποδομών, για αυτό το λόγο χρειάζεται να προβλεφθεί η αποσυμφόρηση σε συγκροτήματα ΣΜΕΑΕ που στεγάζουν μεγάλο αριθμό σχολείων (πχ συγκρότημα στο Αιγάλεω με 4 ΣΜΕΑΕ, κλπ)

  • Να δρομολογηθεί και να υλοποιηθεί άμεσα η πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την κάλυψη των διευρυμένων αναγκών από τη δημιουργία περισσοτέρων τμημάτων

  • Να προβλεφθεί πρωινή και απογευματινή βάρδια λειτουργίας των σχολείων, όπου δημιουργείται η ανάγκη από την αύξηση των τμημάτων με την ταυτόχρονη πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

  • Να εξασφαλιστεί η συνθήκη «ένας μαθητής ανά θρανίο», δηλαδή ότι κάθε μαθητής κάθεται σε δικό του αποκλειστικά θρανίο.

  • Να μην αλλάζουν σχολικές αίθουσες οι μαθητές, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό

  • Ειδικότερα για τα ειδικά σχολεία, όπου οι μαθητές μετακινούνται με πούλμαν και μισθωμένα ταξί, να εξασφαλιστούν τόσο οι συνθήκες υγιεινής, όσο και οι ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ των μαθητών ΣΜΕΑΕ στα μέσα μετακίνησης

  • Να αναλάβουν οι Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) τις αυξημένες ανάγκες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των εκπαιδευτικών, με πρωτόκολλα διαχείρισης οικογενειακών και κοινοτικών κρίσεων που αφορούν τα σχολεία σε συνεργασία με τα κατά τόπους ΚΕΣΥ (τέτοια πρωτόκολλα έχουν εκπονηθεί και δημοσιευθεί από το Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης- ΙΜΕΓΕΕ)

 

  • Να ενημερωθούν με συστηματικό και αναλυτικό τρόπο οι γονείς για τα ακριβή μέτρα προστασίας και τα πρωτόκολλα που εφαρμόζουν τα σχολεία. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, οι γονείς των μαθητών ενημερώθηκαν για τα πρωτόκολλα εφαρμογής μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης του νέου κορωνοϊού από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, ακόμη και αν τα σχολεία βρίσκονταν σε εξ αποστάσεως λειτουργία.

  • Τέλος, κρίνεται αυτονόητο ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να μεριμνεί και να οργανώνει σε στέρεες βάσεις τόσο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε περίπτωση νέου lockdown ή μη φοίτησης μαθητών ευπαθών ομάδων, όσο και την παροχή της κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής με υπολογιστές και διαδικτυακή πρόσβαση στις σχολικές μονάδες και τους μαθητές.

 

Β. ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (ΚΕΣΥ):

  • Να υπολογίζεται ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα και τις συνθήκες των χώρων, ο μέγιστος αριθμός των εργαζομένων και των εξυπηρετούμενων στα ΚΕΣΥ

  • Να χορηγηθούν δωρεάν όλα τα απαραίτητα μέσα προφύλαξης (μάσκες και γάντια μιας χρήσης)

  • Να εξασφαλιστεί καθαριότητα σε ημερήσια βάση και συστηματική απολύμανση των χώρων

  • Να καταρτιστεί αναλυτικό πρωτόκολλο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος και προστασίας εργαζομένων και κοινού, ειδικά για τα ΚΕΣΥ, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών λειτουργίας τους, και να μην αντιμετωπίζονται απλώς ως μια διοικητική υπηρεσία του δημοσίου

 

Εν κατακλείδι, ως πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί το ΕΕΠ και ΕΒΠ, θεωρούμε ότι υπάρχει σοβαρή και ασυγχώρητη καθυστέρηση από πλευράς Υπουργείου Παιδείας στον προγραμματισμό και την εφαρμογή στοιχειωδών κανόνων προστασίας του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών και ζητάμε την άμεση υλοποίηση σχεδίου δράσης για την ορθή και ασφαλή λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Ευελπιστούμε οι ανωτέρω προτάσεις μας να τύχουν σοβαρής και προσεκτικής μελέτης και να ληφθούν υπόψη στις πολυαναμενόμενες αποφάσεις της Υπουργού Παιδείας προς όφελος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του κοινωνικού συνόλου.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
Αναπληρωτές: Πρόσληψη 97 εκπαιδευτικών κλάδων Δ.Ε για να καλύψουν κενά σε Δημοτικά σχολεία- Ονόματα
Οι προσλαμβανόμενοι/ες οφείλουν να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 26 έως και την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024 απευθείας στη σχολική μονάδα, στην οποία...
Αναπληρωτές: Πρόσληψη 97 εκπαιδευτικών κλάδων Δ.Ε για να καλύψουν κενά σε Δημοτικά σχολεία- Ονόματα
ekpaideytikoi_apognosi
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ετοιμάζονται να καταργήσουν την δημόσια εκπαίδευση. Μήπως εκεί οδηγείται και η Ελλάδα των funds στην εκπαίδευση και της ακραίας...
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα