Η ανάγκη ανοίγματος των σχολείων είναι πρόδηλη και απολύτως επιτακτική για πολλούς και ισχυρούς λόγους. Ωστόσο, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν έχει διασφαλίσει αυτή την πρώτιστη εκπαιδευτική και κοινωνική ανάγκη με παράλληλα μέτρα προστασίας της υγείας των μαθητών.
Και όχι μόνο αυτό αλλά φαίνεται να μην κατανοεί την εκπαιδευτική πραγματικότητα - ίσως και γι’ αυτό δεν ασπάζεται καμιά από τις απόψεις των εκπαιδευτικών φορέων για το κρίσιμο ζήτημα που μας απασχολεί - ωσάν να είναι οι απόψεις των εκπαιδευτικών κλαδικές διεκδικήσεις, για τις οποίες σταθερά και αταλάντευτα δεν θέλει καν να τις ακούει!
Δεν έχει κάνει τίποτα όλο το προηγούμενο διάστημα. Κρίσιμα ερωτήματα μένουν αναπάντητα.
- Χωρίς τήρηση αποστάσεων με την προσθήκη μόνο της μάσκας διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών που θα είναι συνέχεια μαζί;
- Γιατί υπάρχουν πιο ελαστικά κριτήρια αποστάσεων στα σχολεία από ό,τι στους άλλους δημόσιους χώρους;
- Πώς κρατήσουν οι μαθητές 7 ώρες συνέχεια τις μάσκες;
- Πώς θα δεχτούν τα παιδιά 4, 5, 6 κλπ χρόνων την μάσκα όλο το διάστημα που θα είναι στο σχολείο;
- Τι θα γίνεται με τους μαθητές που δεν θα φορούν μάσκα, θα είναι πειθαρχικό παράπτωμα;
- Πώς θα γίνει τηλεκπαίδευση, αφού δεν έγινε καμιά επιμόρφωση των εκπαιδευτικών;
- Γιατί δεν μελετήθηκε η μείωση της μαθησιακής ύλης και της καθημερινής λειτουργίας των σχολείων;
- Γιατί δεν εξετάστηκε η περίπτωση εύρεσης και άλλων χώρων για να γίνει η διδασκαλία με τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας;
Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ μεταθέτει την ευθύνη στην Τοπική αυτοδιοίκηση και η ίδια επιδίδεται σε επικοινωνιακά τεχνάσματα.
Αυτονόητα προκύπτουν οι προτάσεις που θα πρέπει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αναλάβει την πολιτική ευθύνη για την υλοποίησή τους.
- Να υπάρξει διάλογος με τα κόμματα, τους αρμόδιους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς και με την τοπική αυτοδιοίκηση, έτσι ώστε να υπάρξει γενική ετοιμότητα, για μια αποτελεσματική λειτουργία της εκπαίδευσης
- Να εξασφαλιστεί το απαραίτητο υγειονομικό υλικό για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Να γίνουν οι απαραίτητοι διορισμοί εκπαιδευτικών – αναγκαίο μέτρο που γίνεται σε πολλές χώρες της Ευρώπης (Ιταλία, Δανία κλπ).
- Να οργανωθούν επιμορφωτικά σεμινάρια στους εκπαιδευτικούς με αντικείμενο την τηλεκπαίδευση.
- Να υπάρξει συγκεκριμένο σχέδιο για ψηφιακό εξοπλισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα.
- Να διαμορφωθεί διαφοροποιημένο πρόγραμμα εφαρμογής των μέτρων στους σχολικούς θεσμούς: νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο.
- Να υπάρξει πρόβλεψη για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου.
- Να προσληφθεί προσωπικό για την άρτια καθαριότητα των σχολείων.
- Να υπάρξει μόνιμο σχήμα συνεργασίας των Διευθύνσεων εκπαίδευσης, των Συλλόγων Διδασκόντων, των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και της Αυτοδιοίκησης για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που θα ανακύπτουν σε τοπική κλίμακα.
- Να γίνει πρόσθετη οικονομική ενίσχυση της εκπαίδευσης.
- Το όλο σχέδιο να είναι διαρκώς προσαρμόσιμο στις εξελίξεις τόσο σε γενικό επίπεδο όσο και σε τοπικό.
Η αλαζονεία, που επιδεικνύει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στην άσκηση της εκπαιδευτικής πολιτικής της, είναι το κέλυφος με το οποίο επιχειρείται να καλύψει την ανικανότητά της. Καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού δεν σχεδίασε τίποτα για την «επόμενη ημέρα» των σχολείων παρά μόνο την τακτοποίηση των ημετέρων της στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με έναν ακραίο παλαιοδεξιό τρόπο. Με την όλη πολιτική της καταδεικνύει με τον πιο εμφαντικό τρόπο το εκπαιδευτικό έλλειμμά της.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη