1) Αναφέρθηκε πως ο μέσος όρος των μαθητών στις αίθουσες των σχολείων, είναι τα 17 παιδιά...
Ναι, αν πάρουμε τον συνολικό αριθμό των μαθητών της χώρας και τον διαιρέσουμε δια του διαθέσιμου αριθμού αιθουσών, ο μέσος όρος είναι κάπου εκεί..Σημαίνει όμως, αλήθεια, κάτι αυτό;
Όταν ήμουν στην επαρχία, είχα και τάξεις με 6-7 παιδιά όντως...Σε μια επαρχία που δεν έχει το πρόβλημα κρουσμάτων των μεγάλων αστικών κέντρων και δη της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης...
Οι μεγάλες πόλεις, έχουν σχεδόν νομοτελειακά τάξεις με πάνω από 20 παιδιά, με συνηθέστερο τον αριθμό 23-25...Εκεί ακριβώς θα κριθούν όλα, σ' αυτές τις περιοχές που βρίσκεται η πλειοψηφία του πληθυσμού της χώρας, αλλά και των κρουσμάτων του ιού...
Συνεπώς, η λογική "τι 15 αν σπάγαμε σε υποτμήματα τις τάξεις, τι 17 τώρα που θα ξεκινήσουμε όλοι μαζί", για μένα σκιάζει την αλήθεια και δεν την αναδεικνύει...
2) Κυλιόμενα διαλείμματα...Συνεχής φασαρία (απαγορευτικό το μάθημα για τις αίθουσες ισογείου και πρώτου που κοιτάζουν προαύλιο), αλαλούμ με τις εφημερίες, αλλά και τις ειδικότητες που πρέπει να μεταβούν από τη μία σχολική μονάδα στην άλλη, για να συμπληρώσουν ωράριο.
3) Αναφέρθηκε επανεκκίνηση των εργαστηρίων, με σταθερά σχήματα μαθητών...Στο ολοήμερο που όλα τα παιδιά (ανεξαρτήτως τμήματος) μπερδεύονται αναγκαστικά για τη συγκρότηση νέων τμημάτων ανά τάξη και επίπεδο τι θα γίνει; Σε περίπτωση κρούσματος εκεί, πώς θα γίνει η ιχνηλάτηση;
4) Οι μάσκες μπορούν να βγαίνουν κατά τη διάρκεια των γευμάτων...Λογικό από τη μία...Από την άλλη όμως, μιλάμε για δεκάδες παιδιά (από διαφορετικά τμήματα) μέσα σε μία αίθουσα (αυτή είναι συνήθως η τραπεζαρία), να μιλούν δυνατά, να γελούν, να πειράζονται (φυσιολογικά πράγματα) και μάλιστα εν ώρα φαγητού, με ό,τι μπορεί αυτό να σημαίνει...
5) Πνευστά όργανα με υποχρεωτική απόσταση τριών μέτρων (!!!!!!) από παιδί σε παιδί...Άρα, ένας μαθητής, απαιτεί κατά το Υπουργείο, ένα κενό από άλλα παιδιά τετράγωνο γύρω του, εμβαδού 36 τ.μ. (!!!) για να παίξει τη φλογέρα του...Σε μια τάξη μαζί με άλλα 24 παιδιά...Κοροϊδευόμαστε...Πολύ πιο καθαρό το "δεν επιτρέπονται τα πνευστά" του Ιουνίου...Για το δε τραγούδι, ουδείς λόγος προς το παρόν...
6) Επισκέψεις εκπαιδευτικές, μόνο ανά τμήμα, για να μην μπερδεύονται μεταξύ τους παιδιά διαφορετικών τμημάτων...Αυτό μπορεί να γίνεται άλλωστε ελεύθερα την ώρα του φαγητού στο ολοήμερο...
7) Τι ακριβώς θα ισχύσει με τις ειδικότητες (όπως η δική μου) που βλέπουμε δεκάδες διαφορετικές τάξεις; (εγώ πέρσι 20)...Σε ένα πλαίσιο που το ανθρώπινο σχήμα του κάθε τμήματος, πρέπει να είναι σταθερό (για λόγους ιχνηλάτησης), πώς δικαιολογείται η συνεχής επίσκεψη από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, που παράλληλα βλέπουν και εκατοντάδες άλλα παιδιά και μάλιστα σε διαφορετικά σχολεία;...Τι θα γίνεται αν κλείνει ένα απ' τα τμήματα που επισκέπτεται ο εκπαιδευτικός ειδικότητας; Θα μπαίνει κι αυτός καραντίνα; Αν ισχύσει αυτό, οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, θα βγάλουμε όλο το χειμώνα βρισκόμενοι σε καραντίνα αδιαλείπτως...
8) Αναφέρθηκε πως θα υπάρχει συνεχής επίβλεψη για την εφαρμογή των οριζόμενων μέτρων...Ποιος θα τη διενεργεί και τι δικαιώματα θα έχει αυτός, σε περίπτωση που διαπιστώσει παραβάσεις; Θα είναι ο δντης; Ο εκπαιδευτικός τάξης; Η δημοτική αστυνομία; Ποιος; Αυτό πρέπει να αποσαφηνιστεί με ΑΠΟΛΥΤΗ ακρίβεια και προσωπικά μου έλειψε πολύ από τις σημερινές ανακοινώσεις...
Απαραίτητη η αναθεώρηση πολλών σημείων επί των μέτρων που εξαγγέλθηκαν σήμερα και το "πάτημά" τους στην πραγματικότητα...
Για να εξασφαλιστεί αυτό, αναγκαία η παρουσία μαχόμενων εκπαιδευτικών στις επιτροπές εκπόνησης...Υπάρχει ακόμη χρόνος...Οι καιροί γαρ, ου μενετοί...
Αθανάσιος Προίσκος, Μουσικολόγος - Εκπαιδευτικός ΠΕ79.01 Μουσικής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη