Κορονοϊός: Αποβολή από όλα τα σχολεία
Ο αριθμός των μαθητών δεν αλλάζει. Επομένως πρέπει να αυξηθούν ο αριθμός των αιθουσών και ο αριθμός των εκπαιδευτικών. Εκπαιδευτικούς που περιμένουν στην ουρά για να διοριστούν έχουμε σε υπεραφθονία

Ο Κορονοϊός είναι εδώ!

Η μετάδοσή του είναι αντιστρόφως ανάλογη της υπεύθυνης στάσης απέναντί του!

Γι’ αυτό τουλάχιστον δεν έχουν καμιά αμφιβολία οι μη «ψεκασμένοι».

Ο ιός μεταδίδεται εύκολα με σταγονίδια, με το σάλιο, με την επαφή με μολυσμένες επιφάνειες.

Δρα αθόρυβα, αλλά εκρηκτικά.

Δε χρειάζεται εισιτήριο για είσοδο σε οποιονδήποτε χώρο, ιερό ή «ανίερο».

Μπαίνει όπου του επιτρέπουν οι ανήθικες σκοπιμότητες των πολιτικών αποφάσεων και η δική μας αδυναμία ή επιπολαιότητα.

Αυτά πιστεύουν οι λογικοί  άνθρωποι, που δεν ζουν στο Μεσαίωνα και που βάζουν τον ορθολογισμό και την επιστήμη, πάνω από την προκατάληψη και τα… υπερβατικά «Μυστήρια»

Η πιθανότητα μετάδοσης του ιού δεν είναι δυνατόν να μηδενιστεί πρακτικά. Έχοντας όμως πρώτη προτεραιότητα την Κοινωνική Υγεία, μπορούμε να την ελαχιστοποιήσουμε, παίρνοντας τα γνωστά χιλιοειπωμένα κατάλληλα μέτρα:

  • Τήρηση αποστάσεων (κύριο και βασικό)
  • Υγιεινή των χεριών και γενικότερη υγιεινή.
  • Χρήση μάσκας υποχρεωτικής για όλους,  όπου και όταν  δεν μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις.  

(Η μάσκα προφυλάσσει κυρίως τους άλλους και δευτερευόντως τον χρήστη.)

Η Κυβέρνηση γνωρίζει τις προτάσεις των ειδικών επιστημόνων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Ο πολιτικός σχεδιασμός της όμως και η τελική πολιτική της απόφαση δίνουν προτεραιότητα στο επιχειρηματικό κέρδος, στις πολιτικές σκοπιμότητες και τη δημιουργία επικοινωνιακού προφίλ, ρισκάροντας έτσι τη Δημόσια Υγεία και την ανθρώπινη ζωή:

«Όλα τα λεφτά» στη «βαριά» μας «βιομηχανία», τον τουρισμό, κι ας φέρνει κορονοϊό. Ο έλεγχος στις πύλες εισόδου ελλιπής έως ανύπαρκτος.

Η πληρότητα των αεροπλάνων στο 100% και χωρίς να απαιτούνται πιστοποιητικά υγειονομικής ασφάλειας από τους επιβάτες.

Η μείωση της πληρότητας των πλοίων στο 65% ενοχλεί τους εφοπλιστές. Άμεση αύξηση της στο 85%, εν μέσω έξαρσης της πανδημίας!

Κανένα μέτρο πληρότητας για τις αστικές συγκοινωνίες, με δρομολόγια σε ώρες αιχμής ανά 45-50-60 λεπτά! 

Υποχώρηση στις παρανοϊκές απαιτήσεις της Εκκλησίας. Στραβά μάτια για τη χρήση μάσκας. Επιτρέπεται η μετάληψη  κι ας είναι επιστημονικά θεμελιωμένο ότι η μετάδοση γίνεται και με το σάλιο. Το ομολόγησε με μεγάλη δυσκολία και  η Υπουργός Παιδείας και… Κατηχητικού.

Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ατομική ευθύνη για την αντιμετώπιση της πανδημίας, για να διασκεδαστούν η ανεπάρκεια, οι συμβιβασμοί, οι παλινωδίες και οι ελλείψεις της συγκεκριμένης Κυβερνητικής πολιτικής.

Οι γονείς πολλών παιδιών (όσοι δεν είναι άνεργοι) δουλεύουν σε εργασιακούς χώρους υποχρεωτικής συνάθροισης, χωρίς ουσιαστικό έλεγχο για μέτρα ασφάλειας, ή σε χώρους αυξημένου επιδημικού φορτίου και κυκλοφορούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, στοιβαγμένοι σαν τα τσαμπιά. Επομένως πολλά παιδιά είναι πιθανότατα φορείς του ιού.

Παρόλα αυτά:

Οι μαθητές πρέπει να πάνε στο σχολείο!

Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν, με ελαχιστοποιημένη την πιθανότητα μετάδοσης του ιού!

Για να μη γίνει το άνοιγμα των σχολείων αιτία υπερμετάδοσης του ιού, θα πρέπει, στα μέτρα που εξάγγειλε η Κυβέρνηση, να προστεθεί υποχρεωτικά και το μέτρο της απόστασης.

Καθοριστικές παράμετροι για την τήρηση των αποστάσεων είναι ο αριθμός των μαθητών, το πλήθος των αιθουσών, τα τετραγωνικά τους και ο αριθμός των εκπαιδευτικών.

Ο αριθμός των μαθητών δεν αλλάζει. Επομένως πρέπει να αυξηθούν ο αριθμός των αιθουσών και ο αριθμός των εκπαιδευτικών.

Εκπαιδευτικούς που περιμένουν στην ουρά για να διοριστούν έχουμε σε υπεραφθονία.

Mετά από τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, για οικονομικούς λόγους κατά την περίοδο των μνημονίων, υπάρχουν σχολικές αίθουσες που δε χρησιμοποιούνται, ή έχουν αλλάξει χρήση. Καιρός να αποκτήσουν και πάλι τη χρήση τους.

Μπορούν εξάλλου να αξιοποιηθούν, για όσο χρονικό διάστημα χρειάζεται, άλλες δημόσιες ή δημοτικές αίθουσες, αλλάζοντας χρήση. Μπορούν να δεσμευτούν αίθουσες, λόγω έκτακτης κοινωνικής ανάγκης και για το γενικό συμφέρον .

Η Κυβέρνηση θέλει να ανοίξει τα σχολεία με το λιγότερο δυνατόν οικονομικό κόστος, επιμένοντας στη βασική πολιτική της επιλογή. Βάζει κατά μέρος το βασικότερο  μέτρο, την απόσταση, επειδή κοστίζει. Σπαταλάει όμως εκατομμύρια στους επιχειρηματίες των ΜΜΕ  για να διαφημίσουν τα μέτρα κατά  της πανδημίας, που στις άλλες χώρες  διαφημίστηκαν δωρεάν.

Απαιτείται άλλος υπεύθυνος σχεδιασμός, με επίκεντρο την ανθρώπινη ζωή και όχι το Κέρδος.

Το βάρος του σχεδιασμού αυτής της νέας κατάστασης στα σχολεία, πέφτει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Ο κάθε Δήμος γνωρίζει τον αριθμό των μαθητών, τις σχολικές αίθουσες, τους διαθέσιμους χώρους. Σε συνεργασία με τους τοπικούς Συλλόγους Γονέων και Εκπαιδευτικών, που είναι γνώστες των προβλημάτων και των αναγκών, πρέπει άμεσα να εκπονήσει σχέδιο.

Έχει υποχρέωση να πιέσει, να διεκδικήσει, να απαιτήσει την ασφαλή λειτουργία των σχολείων του με ελαχιστοποιημένη την πιθανότητα μετάδοσης του ιού, όπως την παρουσιάζουν πέρα από πολιτικές ή όποιες άλλες σκοπιμότητες οι ειδικοί επιστήμονες.

Συγκεκριμένα ο Δήμος πρέπει:  

Να επιβάλει τη λειτουργία όσων αιθουσών απαιτούνται για την ασφαλή ανάπτυξη των σχολικών τμημάτων και την τήρηση των αποστάσεων.

Να απαιτήσει την πρόσληψη εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών.

Να απαιτήσει την πρόσληψη ικανού αριθμού καθαριστριών (όχι με ωριαίες! ή μηνιαίες! συμβάσεις) για τη σωστή απολύμανση και καθαριότητα των σχολικών αιθουσών, των κοινόχρηστων και των προαύλιων χώρων, σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολείων. 

Να καθιερώσει τη  χρήση των κατάλληλων ειδικών συσκευών απολύμανσης αποστείρωσης εσωτερικών χώρων, όπου οι ειδικοί επιστήμονες κρίνουν.

Να απαιτήσει μαζί με τους εργαζόμενους και τους τοπικούς φορείς, την εξ αποστάσεως εργασία των γονέων, όπου είναι εφικτό και τις γονικές άδειες χωρίς να χάνουν οι γονείς τα μεροκάματά τους. 

Είναι ο μόνος τρόπος για να γλυτώσει το ΕΣΥ από τους διασωληνωμένους παππούδες και γιαγιάδες και τους θανάτους τους. Μπορεί για το Κράτος η απώλεια των ηλικιωμένων να σημαίνει λιγότερες συντάξεις, για τα μικρά παιδιά όμως οι παππούδες  είναι η απαντοχή τους στους δύσκολους καιρούς που μεγαλώνουν.

Οι Εκπαιδευτικοί Φορείς και οι Φορείς των Γονέων έχουν δικαίωμα  και υποχρέωση να συνεισφέρουν στον προβληματισμό, να διεκδικήσουν  δυναμικά όλα τα παραπάνω.

Τα σχολεία  πρέπει και μπορούν να γίνουν χώροι όπου θα σπάει η αλυσίδα μετάδοσης .

 Ο κορονοϊός μπορεί «να πάρει αποβολή» από όλα τα σχολεία!

Οι Δημοτικές Παρατάξεις, που τιμούν (υπάρχουν και τέτοιες) τις ψήφους των δημοτών που τις προτίμησαν, είναι καιρός να πάρουν έμπρακτα θέση στο σοβαρό αυτό θέμα. Ας μην αρκεστούν στην κριτική της Κεντρικής Εξουσίας ή άλλων παρατάξεων.

Οφείλουν να πιέσουν προς κάθε κατεύθυνση και να πρωτοστατήσουν στη δημιουργία κινήματος που θα διεκδικεί ικανοποιητικές και αποδεκτές λύσεις. Στα δύσκολα φαίνονται οι προθέσεις, οι διαθέσεις, οι αντοχές!

Στο Δήμο Ηλιούπολης, τώρα φαίνονται τα λάθη των τριάντα χρόνων του παρελθόντος, οι συγχωνεύσεις για λόγους οικονομίας, τα απαράδεκτα κοντέινερ, το εγκληματικό κουτσούρεμα των προαύλιων χώρων, οι λιγοστές καθαρίστριες, οι απαράδεκτες μηδαμινές τουαλέτες, η μη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, τα ακατάλληλα κτήρια  των νηπιαγωγείων…

Υπάρχουν πολλοί χώροι που μπορούν να αξιοποιηθούν. Για παράδειγμα οι αίθουσες στο συγκρότημα του πρώην Πολυκλαδικού, που έχουν αλλάξει χρήση. Ίσως ο ΟΠΕ; οι αίθουσες του ΟΤΕ; Διάθεση να υπάρχει και καλή θέληση. Κι όλα βρίσκονται.

Οι δημοτικοί σύμβουλοι, πρώτοι αυτοί πρέπει να ψάξουν, να βρουν και να υποδείξουν λύσεις άμεσα υλοποιήσιμες.

Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι αυτά μπορεί να γίνουν εύκολα. Τίποτε εξάλλου δεν είναι εύκολο στις μέρες μας. Για όλα χρειάζεται αγώνας. Κι όμως, ποτέ δεν είναι αργά για επανόρθωση. Τώρα που υπάρχει το σοβαρό πρόβλημα, τώρα θα φανεί, αν η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει τα κότσια να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.

*Μαθηματικός, Συνταξιούχος Εκπαιδευτικός, Δημότης Ηλιούπολης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βοιοτια
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;
Ποια είναι, όμως, η ιστορία του συνοικισμού και γιατί επελέγη το συγκεκριμένο σημείο για την ανέγερση κατοικιών;
Ποια είναι η άγνωστη ιστορία του οικισμού των Άσπρων Σπιτιών στη Βοιωτία;