Η φράση της Θάτσερ «η κοινωνία δεν υπάρχει» φώτιζε μια παγκόσμια διαδικασία που έτεινε στη μείωση του κοινωνικού κράτους και των δημόσιων υπηρεσιών. Η βασική ιδέα ήταν ότι οι λαϊκές τάξεις δεν θα έπρεπε να περιμένουν τίποτα από το κράτος. Αυτή ακριβώς η βασική ιδέα τροφοδοτεί τις φαεινές ιδέες και τα λόγια της Υπουργού Παιδείας και της γενικής γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αναστασίας Γκίκα όταν υποστήριξαν ότι «οι μάσκες είναι ένα προσωπικό εργαλείο, ένα προσωπικό είδος» εισάγοντας την άποψη πως το τι χρειάζονται οι μαθητές στο σχολείο δεν είναι δουλειά τού υπουργείου Παιδείας, αλλά προσωπική τους ευθύνη.
Λίγες εβδομάδες πριν η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κ. Κεραμέως σε ό,τι αφορά την Κοινωνιολογία, καθορίστηκε από τη Θάτσερ. Για να μη γίνει καμιά αχρείαστη παρεξήγηση να ξεκαθαρίσουμε ότι η πρώην πρωθυπουργός της Μ. Βρετανίας δεν ήταν καθηγήτρια Λατινικών. Ήταν όμως, όπως σωστά σημειώνει ο Πάσχος Λαζαρίδης, το συμβολικό πρόσωπο του νεοφιλελευθερισμού που αποτύπωσε με τον κυνικότερο δυνατό τρόπο την πολιτική που κυριάρχησε στο τέλος του εικοστού αιώνα: «Δεν υπάρχουν κοινωνίες, υπάρχουν μόνο τα άτομα και οι οικογένειές τους». Αφού δεν υπάρχουν κοινωνίες, δεν υπάρχουν κοινωνικές τάξεις και συμφέροντα, τι μας χρειάζεται η Κοινωνιολογία;
Αλλά τι να περιμένει κανείς από την υπουργό Παιδείας όταν ολόκληρος επικεφαλής της Κυβέρνησης δηλώνει ότι «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες. Κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση»;
Η ίδια βασική ιδέα τροφοδότησε την κατάργηση μαθημάτων (π.χ σχέδιο γραμμικό και ελεύθερο) που είναι απαραίτητα για την εισαγωγή σε σχολές της Ανώτατης Εκπαίδευσης αλλά και του εργασιακού θανάτου των εκπαιδευτικών με αναπηρία που με ένα τελευταίο νομοθέτημα η διέξοδος που του δίνεται είναι ή να παραιτηθούν ή να διακινδυνέψουν τη ζωή τους.
Αλλά στη βάση αυτής της ιδεολογίας οι επιτελείς του υπουργείου Παιδείας συνεχίζουν απτόητοι να προκαλούν λίγες μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων περιορίζοντας τις γονικές άδειες στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς
Σε εγκύκλιο με ημερομηνία 21/8/2020 ξεκαθαρίζει ότι «εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. που κατά την ημερομηνία διορισμού του/της έχει τέκνο άνω των δύο ετών, δεν δικαιούται άδεια ανατροφής». «(...) η διάρκεια της άδειας ανατροφής στην περίπτωση υπαλλήλου ο οποίος κατά τον χρόνο του διορισμού του έχει ήδη τέκνο ηλικίας κάτω των τεσσάρων (4) ετών ποσοτικώς περιορίζεται, και έχει τόση διάρκεια σε μήνες όση είναι το άθροισμα των ωρών του μειωμένου ωραρίου που θα ελάμβανε ο γονέας μέχρι τη συμπλήρωση των ετών διευκόλυνσης του μειωμένου ωραρίου του τέκνου του. Κατά συνέπεια, εκπαιδευτικός που κατά την ημερομηνία διορισμού του/της έχει τέκνο άνω των δύο ετών, δεν δικαιούται άδεια ανατροφής».
Αυτό ξεκαθαρίζεται στην παρ. 1 της εγκυκλίου με αριθμό πρωτοκόλλου 108357/Ε3, που εκδόθηκε μόλις την Παρασκευή (21/8) από το υπουργείο Παιδείας.
Μετά την ανησυχία που εμπνέει ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα για την ασφάλεια τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών, στο στόχαστρο του υπουργείου Παιδείας μπαίνουν και οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί. Το υπουργείο Παιδείας δεν αμελεί με κάθε τρόπο να δείχνει ότι «κοινωνία δεν υπάρχει» αλλά μόνο «ατομική ευθύνη».
Θατσερισμός… με αναβολικά στοιχειώνει την εκπαίδευση!
Με έκπληξη το διδακτικό προσωπικό του Γενικού Λυκείο Καράτουλα Πύργου Ηλείας διαπίστωσε πριν από λίγες μέρες ότι το τμήμα Θετικών σπουδών και Υγείας με δύο παιδιά και το τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών με επτά παιδιά δεν εγκρίθηκαν με αποτέλεσμα οι μαθητές να αναγκαστούν να κάνουν διαδρομές ως και 66 χιλιόμετρα καθημερινά για να πάνε σε άλλο σχολείο
Ας μιλήσουμε λίγο για το σχολείο. Από το 2008 και για 12 χρόνια, το συγκρότημα του Γυμνασίου και του Λυκείου Καράτουλα στεγάζεται σε λυόμενες αίθουσες, οι οποίες εδώ και καιρό έχουν ξεπεράσει τα όρια χρηστής λειτουργίας τους. Εν τούτοις, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς στηρίζουν το σχολείο όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια, παρά τη στέρηση σε διδακτικούς χώρους (μικρότερες αίθουσες, απουσία αίθουσας εκδηλώσεων), σε διδακτικό και εποπτικό υλικό και αυτά σε συνθήκες ψύχους το χειμώνα και ανυπόφορης ζέστης από το Μάιο και μετά. Τα παιδιά προέρχονται από τα 16 χωριά του πρώην δήμου Ωλένης, μιας αγροτοκτηνοτροφικής περιοχής.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου δηλώνουν ότι θεωρούν βαθιά αντιπαιδαγωγική πράξη την εκδίωξη 9 παιδιών από το σχολικό περιβάλλον τους (10 - 15 με τα αδέλφια τους). Οι λόγοι είναι πολλοί:
Τα παιδιά θα αναγκαστούν να κάνουν διαδρομές ως και 66 χιλιόμετρα καθημερινά για να πάνε στο σχολείο, τη χρονιά μάλιστα που θα πρέπει να είναι ήρεμα και προσηλωμένα στους στόχους τους.
Καταπατείται το συνταγματικό δικαίωμα των παιδιών να φοιτούν στα σχολεία της περιοχής τους, που έχουν χτιστεί με τα χρήματα του ελληνικού λαού.
Δημιουργείται ρεύμα απομάκρυνσης των παιδιών από το σχολείο από μικρότερες τάξεις ακόμα, αφού γονείς και μαθητές αντιλαμβάνονται ότι η πολιτεία δεν αφήνει τους μαθητές συγκεκριμένων ομάδων προσανατολισμού να ολοκληρώσουν το σχολείο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη