Οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων δεν είναι «τιραμόλα»
«Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να μετακυλίει εξωδιδακτικές εργασίες σε καθηγητές και διευθυντές, οι οποίοι ταυτόχρονα καλούνται να είναι ψυχολόγοι, γιατροί, παιδοφύλακες, φύλακες, υπεύθυνοι για την ασφάλεια του κτιρίου»

Με οδηγία του Υπουργείου Παιδείας καλούνται οι διευθυντές των σχολείων να ολοκληρώσουν αυτοί (και όχι η διεύθυνση προσωπικού) όλα όσα σχετίζονται με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που έρχονται με προσωρινή τοποθέτηση στα σχολεία τους. Μια διαδικασία χρονοβόρα και με ευθύνη για τους διευθυντές των σχολείων που έχουν μεγάλη πίεση αυτές τις μέρες.

Καταλαβαίνουμε τη συγκυρία και τους λόγους μετακύλισης αυτής της διαδικασίας από τη διεύθυνση προσωπικού των διευθύνσεων εκπαίδευσης στους διευθυντές και τους υποδιευθυντές των σχολείων. Ωστόσο θα μπορούσαν οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης να κανονίσουν ραντεβού με τους αναπληρωτές συναδέλφους και να ολοκληρώσουν μέσα σε λίγες μέρες όλη τη διαδικασία.

Εχουμε επισημάνει πολλές φορές ότι τόσο οι καθηγητές όσο και οι διευθυντές των σχολείων έχουν φορτωθεί μεγάλο όγκο εξωδιδακτικών εργασιών γεγονός που βλάπτει αφενός σοβαρά το εκπαιδευτικό έργο, αφετέρου δεν δίνει τη δυνατότητα στο εκπαιδευτικό προσωπικό να ασχοληθεί ουσιαστικά με τα προβλήματα των μαθητών του.

Ο ολοένα διογκούμενος εργασιακός φόρτος που συνεπάγεται η διοικητική και γραφειοκρατική διεκπεραίωση των εργασιών υποστήριξης των εκάστοτε εφαρμοζόμενων στην σχολική μονάδα εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σε συνδυασμό με τις πάγιες διοικητικές και λοιπές υποχρεώσεις, δημιουργούν ασφυκτικές εργασιακές συνθήκες για το εκπαιδευτικό προσωπικό και την Διεύθυνση του σχολείου.

Ακόμη και η συντήρηση των κτηριακών εγκαταστάσεων, όπως και η αντιμετώπιση εκτάκτων λειτουργικών κτηριακών αναγκών, επαφίεται στην μέριμνα της Διεύθυνσης του σχολείου, η οποία, με την συνεργασία των συναδέλφων εκπαιδευτικών, προσπαθεί να δώσει άμεσες κατά το δυνατόν λύσεις.

Δυστυχώς, η αυτονόητη και, θεσμοθετημένη άλλωστε (Βλ.: Ν. 1586/1985/ΦΕΚ 167 Α΄/30-9-1985 με θέμα: «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»), υποστήριξη της λειτουργίας των σχολείων με διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, δεν τίθεται καν προς συζήτηση.

Σύμφωνα όμως με τον Ν. 1566/1985:

«6. Σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μαθητές πάνω από διακόσιους (200) λειτουργεί γραμματεία, στην οποία τοποθετείται ένας διοικητικός υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να μετακυλίει εξωδιδακτικές εργασίες σε καθηγητές και διευθυντές, οι οποίοι ταυτόχρονα καλούνται να είναι ψυχολόγοι, γιατροί, παιδοφύλακες, φύλακες, υπεύθυνοι για την ασφάλεια του κτιρίου κλπ

*Ο Χρήστος Κάτσικας είναι αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΔΕ Δ΄ Αθήνας και ο Μάκης Μαυρέλης Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καλλιθέας - Νέας Σμύρνης - Μοσχάτου, μέλη των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα