Διαφοροποίηση με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για μη χρήση μάσκας σε παιδιά με διαταραχές, εκφράζει με επιστολή της η Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδας.
Οπως αναφέρει, τα παιδιά αυτά, ακόμη κι όταν εντάσσονται στην ίδια διαγνωστική κατηγορία, δεν αποτελούν μια ομοιογενή ομάδα. Παρουσιάζουν ατομικές διαφορές τόσο στην κλινική εικόνα, όσο και στη λειτουργικότητά τους. Συνεπώς, δε μπορεί να αντιμετωπιστούν συλλήβδην ως «εξαιρέσεις στη χρήση μάσκας» ή και άλλων προστατευτικών μέτρων. Ασφαλώς, κάποια από αυτά τα παιδιά που φοιτούν ή πρόκειται να φοιτήσουν σε κανονικό σχολικό πλαίσιο θα δυσκολευτούν στην προσαρμογή τους στη «νέα σχολική πραγματικότητα». Ειδικότερα σε σχέση με την προστατευτική μάσκα, μπορεί να αρνούνται ή να δυσκολεύονται να τη χρησιμοποιήσουν ή και να αγχώνονται/φοβούνται υπερβολικά αντικρίζοντας καλυμμένα πρόσωπα γύρω τους. Οι περιπτώσεις αυτές, όπως σε άλλο σημείο των συστάσεων του ΕΟΔΥ (σχετ. 2) αναφέρεται – και με το οποίο η ΠΕΕ συντάσσεται – χρειάζονται«εξατομικευμένη προσέγγιση με τη συνδρομή τόσο των αρμόδιων εκπαιδευτικών όσο και ειδικών επιστημόνων ψυχοκοινωνικής υποστήριξης».
Τι προτείνουν:
1. Την κατάλληλη προετοιμασία και υποστήριξη του παιδιού από τον θεράποντα ειδικό ψυχικής υγείας, σε σταθερή συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς της γενικής και ειδικής αγωγής (παράλληλης στήριξης, τμήματος ένταξης).
2. Ευέλικτη και οπωσδήποτε εξατομικευμένη διαχείριση των περιπτώσεων αυτών βάσει της γνωμάτευσης/οδηγιών του θεράποντος ειδικού ψυχικής υγείας. Π.χ. Παραμονή στο σχολείο για λιγότερες ώρες. Διαλείπουσα χρήση της μάσκας («διάλειμμα μάσκας»). Εναλλακτική χρήση της προστατευτικής ασπίδας. Αποκλιμάκωση κάποιας έντασης με την έκτακτη υποστήριξη του εκπαιδευτικού της παράλληλης στήριξης. Επιστροφή στο σπίτι σε περίπτωση κλιμάκωσης του άγχους του παιδιού κλπ. Εάν οι προσπάθειες αυτές δεν ευοδωθούν, τότε θα μπορεί το παιδί να εξαιρεθεί της χρήσης μάσκας για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί.
3. Μια πρακτική που θα διευκόλυνε την προσαρμογή όλων των μικρών παιδιών που πρωτο-μπαίνουν σε μια σχολική τάξη (νηπιαγωγείο, Α’δημοτικού και μετεγγρεφέντες μαθητές) Την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς ο/η εκπαιδευτικός της τάξης να συστηθεί στους μαθητές αποσύροντας για ένα λεπτό την προστατευτική μάσκα από το πρόσωπο ώστε να οικειοποιηθούν τα παιδιά τη φυσιογνωμία του/της, και να κατευναστούν πιθανά άγχη τους. Ομοίως, θα ήταν διευκολυντικό, οι μαθητές να συστηθούν μεταξύ τους, από ασφαλή απόσταση, με απόσυρση για ένα λεπτό της προστατευτικής μάσκας. Θα μπορούν έτσι να γνωρίζουν ο ένας τη φυσιογνωμία του άλλου. Αυτό διευκολύνει την αλληλεπίδραση και την ομαλή μαθητών, κοινωνικοποίηση των μικρών για τους οποίους η έναρξη της σχολικής ζωής συνοδεύεται, φυσιολογικά, από κάποιο βαθμό άγχους και ανασφάλειας.
Δείτε την επιστολή:
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη