Τα σχολεία δεν έκλεισαν, αλλά λειτούργησαν μετά από απολύμανση. Χρειάστηκε η παρέμβαση της ΕΛΜΕ Τρικάλων στο ένα σχολείο, ώστε να απομακρυνθούν οι περισσότεροι συνάδελφοι τουλάχιστον 48 ώρες από το κτήριο.
Το πιο εξοργιστικό όμως είναι ότι δεν προβλέπονται τεστ, αν όχι σε όλους τους εκπαιδευτικούς, τουλάχιστον σε αυτούς που εργάζονται στις μονάδες στις οποίες έχει εντοπιστεί κρούσμα. Έτσι, οι συνάδελφοι ή θα πρέπει να καταφύγουν σε ιδιωτικά κέντρα, προκειμένου να μάθουν αν νοσούν ή όχι, ή θα πρέπει να βαδίζουν στα σκοτεινά, ως άλλοι Σεφερικοί ήρωες.
Επίσης, η πραγματικότητα για άλλη μια φορά διαψεύδει τις αλχημείες της κ. Κεραμέως για μέσο όρο 17 μαθητών ανά τμήμα, καθώς τα περισσότερα σχολεία της πόλης έχουν τμήματα από 22 ως 27 μαθητές, σε αίθουσες με λίγα τετραγωνικά. Επομένως, η συνθήκη της αποστασιοποίησης που θεωρείται ως βασική στην αντιμετώπιση της πανδημίας καταργείται στην πράξη, με ευθύνη του Υπουργείου.
Το Υπουργείο διατυμπανίζει ότι δεν επαρκούν οι αίθουσες για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, στην ουσία όμως δεν έχει κάνει τίποτα για να διερευνήσει έστω μια τέτοια πιθανότητα. Αντίθετα, αυτό που το νοιάζει είναι το κόστος που θα χρειαζόταν να καλύψει, τόσο σε εκπαιδευτικούς, όσο και σε τυχόν εκμίσθωση κτηρίων.
Όσον αφορά τις καθαρίστριες, ο αριθμός τους πανελλαδικά είναι περίπου ο ίδιος με άλλες χρονιές, παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν.
Επίσης, μια σειρά μέτρων που έχει αναγγείλει το Υπουργείο είναι τουλάχιστον ανεδαφικά και ανεφάρμοστα στην πράξη. Ενδεικτικά, το μέτρο των χωριστών διαλειμμάτων επιβαρύνει το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών σε μεγάλο βαθμό, ενώ δεν μπορεί ένας εκπαιδευτικός που βρίσκεται σε τρία διαφορετικά σχολεία να διακτινιστεί από το ένα σχολείο στο άλλο.
Η εκπαιδευτική κοινότητα ετοιμάζεται ανήσυχη να υποδεχτεί τους μαθητές της στα σχολεία, με μια σειρά από ερωτήματα που μένουν αναπάντητα, αλλά κυρίως καθόλου σίγουρη ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι στο πλευρό της. Ας θυμηθούμε ότι η Υπουργός δεν ήθελε καν να παράσχει μάσκες δωρεάν- άσχετα αν την «άδειασε» ο συνάδελφος της λίγο αργότερα, μετά τις αντιδράσεις- ότι νομοθέτησε περισσότερα παιδιά ανά τμήμα στο δημοτικό, ότι σε καιρό πανδημίας ψήφισε ένα έκτρωμα που συμπληρώνει το αντιδραστικό νομοθέτημα του Γραβόγλου, όπως και το αίσχος της σύγχρονης μετάδοσης των μαθημάτων. Επίσης, προσπαθεί να πείσει ότι το πείραμα της τηλεκπαίδευσης ήταν επιτυχημένο, την στιγμή που κανείς σοβαρός εκπαιδευτικός δεν θεωρεί ότι μπόρεσε να προσφέρει παρά ένα μικρό κλάσμα του μαθήματος στην τάξη και μάλιστα σε μικρό κλάσμα μαθητών.
Ταυτόχρονα, απέκλεισε χιλιάδες αναπληρωτές από την εκπαίδευση, με αφορμή το παράβολο, ετοιμάζει μια κακόφημη αξιολόγηση, στοιχεία της οποίας είδαμε στην επιλογή των Διευθυντών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ορθώνει ταξικούς φραγμούς στους μαθητές με τράπεζες θεμάτων κτλ, ενώ καταργεί ολόκληρους κλάδους από το Λύκειο, όπως τα μαθήματα κοινωνικών επιστημών, ή τα καλλιτεχνικά.
Απέναντι σε όλη αυτήν την κατάσταση, επιβάλλεται να μην μείνουμε αδρανείς και θεατές!
Είναι αναγκαίο να απαιτήσουμε δωρεάν υγειονομική κάλυψη για όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Το σπάσιμο των τμημάτων σε ολιγομελή είναι απαραίτητο, έστω και αυτήν την τελευταία στιγμή, όχι μόνο για υγειονομικούς, αλλά και παιδαγωγικούς λόγους. Το Υπουργείο διατείνεται ότι η ύλη μπορεί να καλυφθεί. Πώς θα γίνει αυτό, με τόσα κενά από την προηγούμενη σχολική χρονιά και με τόσα παιδιά ανά τμήμα; Αντί να προβλέπει το Υπουργείο περικοπή της ύλης, προσπαθεί να επιβάλλει μια πλαστή κανονικότητα.
Να παλέψουμε ενάντια στην «εξ αποστάσεως» εκπαίδευση και την επαίσχυντη τροπολογία για τις κάμερες μέσα στην τάξη.
Οι νόμοι Γαβρόγλου και Κεραμέως μόνο επιδεινώνουν τις εργασιακές σχέσεις, ορθώνουν ταξικούς φραγμούς, κατηγοριοποιούν σχολεία και εκπαιδευτικούς, γι’ αυτό και πρέπει να καταργηθούν.
Ταυτόχρονα, πρέπει να παλέψουμε ενάντια σε κάθε ρύθμιση που προσπαθεί να καταστείλει τις συνδικαλιστικές και πολιτικές μας ελευθερίες (μητρώο πραγματικών δικαιούχων, ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, περιορισμός απεργιών κτλ)
Οι μέρες που έρχονται δεν θα είναι εύκολες. Για να αντιμετωπίσουμε τον κίνδυνο του κορωνοϊού και την λαίλαπα της αντιδραστικής επίθεσης, χρειάζεται να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας, αλληλέγγυοι μεταξύ μας και με αιτήματα που αφορούν την εργασία μας, αλλά και την ζωή μας.
Να μείνουμε υγιείς, να βγούμε νικητές!
Κώστας Μιχαλάκης
Μέλος Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών
Μέλος Δ.Σ. ΕΛΜΕ Τρικάλων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη