Τα παιδιά με αυτισμό δεν είναι «μπάλες» για να παίζουμε μαζί τους!
 Το αυτιστικό παιδί όμως έχει και τον δικό του τρόπο στο να μάθει και να λειτουργήσει παραγωγικά, πράγμα που μπορεί να είναι και χρονοβόρο για το ίδιο και τους εκπαιδευτικούς του κάποιες φορές .

Ως μαθητής ημερήσιου γενικού λυκείου, παρατηρώ και αφουγκράζομαι τα ζητήματα συμμαθητών μου με μαθησιακές δυσκολίες, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (όπως αυτισμός,asperger), τύφλωση, κώφωση κ.ο.κ και το πόσο αυτοί έχουνε ανάγκη μια αγαστή και σταθερή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που ορίζονται κάθε χρόνο απ’ το Υπουργείο Παιδείας.

Θα σταθώ κυρίως στον αυτισμό, που πολλές φορές, ένα άτομο που τον έχει, νιώθει ασφάλεια μόνο σε μια συγκεκριμένη ρουτίνα και δεν μπορεί να κοινωνικοποιηθεί εύκολα σε έναν χώρο με 300 άτομα, όπως το σχολείο. Μπορεί να σταθεί, όχι όμως πάντα  χωρίς υποβοήθηση.  

Τα υπόλοιπα παιδιά δικαίως δυσκολεύονται να του δώσουν την απαραίτητη βοήθεια, διότι δεν είναι υποχρεωμένα να γνωρίζουν (αν και είναι και αυτό ένα ζήτημα που πρέπει να διευθετηθεί απ’ την πολιτεία άμεσα) το πως λειτουργεί η σκέψη του με αποτέλεσμα να μην μπορούν να το διαχειριστούνε. Ενώ πολλές φορές το ίδιο συμβαίνει και με καθηγητές γενικής παιδείας, που μπορεί να μην είναι γνώστες ειδικής αγωγής.

 Το αυτιστικό παιδί όμως έχει και τον δικό του τρόπο στο να μάθει και να λειτουργήσει παραγωγικά, πράγμα που μπορεί να είναι και χρονοβόρο για το ίδιο και τους εκπαιδευτικούς του κάποιες φορές .

Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, υπάρχουν στα σχολεία οι καθηγητές παράλληλης στήριξης και θα πρέπει επιτέλους να μπορούν με σιγουριά να αναλάβουν τον εκάστοτε μαθητή τους για μεγαλύτερα διαστήματα από ένα διδακτικό έτος.

Για τους παραπάνω λόγους θα πρέπει το υπουργείο και η κάθε ηγεσία του, να σταματήσει να «παίζει» και να μεταφέρει τους αναπληρωτές δεξιά και αριστερά και ο κύριος Μητσοτάκης όπως είχε υποσχεθεί πριν τρία χρόνια, να υλοποιήσει την δέσμευση πως κάθε ιδιαίτερο παιδί δεν θα γίνεται «μπάλα» που θα αλλάζει χέρια διαρκώς στο σχολικό περιβάλλον.

 Κατανοώ τις δυσκολίες και τις ελλείψεις που υπάρχουνε, σωστή η ύπαρξη αξιοκρατίας στην κατανομή θέσεων με βάση τα μόρια, αλλά θα ήταν εξίσου καλό να δοθεί προτεραιότητα στο πρακτικό κομμάτι του όλου ζητήματος.

 

Γιώργος Τριανταφύλλου *Μαθητής του 1ου ΓΕΛ Κοζάνης και υπεύθυνος του δικτύου μαθητών Change The World GR.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες