Την Πέμπτη 17/9/2020 έγινε συνάντηση διαμαρτυρίας του ΔΣ της Δ΄ΕΛΜΕ με τον διευθυντή της ΔΙΔΕ κ. Αλεξανδρή και τον υπεύθυνο εκπαιδευτικών θεμάτων κ. Ράπτη στον Γέρακα.
Από την πλευρά του ΔΣ τέθηκαν τα εξής αιτήματα:
Ζητήσαμε την διαίρεση των τμημάτων ώστε να έχουν το πολύ 15 μαθητές ανά τμήμα. Εξηγήσαμε ότι:
Τα σχολεία της περιοχής λειτουργούν με 25 -27 μαθητές ανά τμήμα το οποίο ιδιαίτερα μέσα στις συνθήκες εξάπλωσης του Covid 19 αποτελούν υγειονομικό κίνδυνο, τη στιγμή μάλιστα που σε άλλους δημόσιους χώρους απαγορεύονται οι συναθροίσεις περισσότερων από 20 ατόμων ή και από 21/9 ακόμη Και των 9 σε εξωτερικούς χώρους.
Δεν πρέπει να κλείνουν τμήματα στην περίπτωση που φεύγουν 1-2 μαθητές πχ στην περίπτωση σχολείου που με 54 μαθητές που έγιναν 53 λόγω μεταγραφής και αυτομάτως ζητείται από διεύθυνση ΔΙΔΕ και ΥΠΑΙθ η μείωση των τμημάτων από 3 σε 2.
Να προωθήσει το αίτημα στο υπουργείο να αξιοποιηθούν όπου υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες ήδη σε σχολεία, για να διαιρεθούν τα τμήματα και να έχουμε μικρότερο αριθμό μαθητών άμεσα και μέχρι να υλοποιηθεί το μέχρι 15 ανά τάξη, αφού σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει η δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν αίθουσες!
Δεν μπορεί να ορίζεται υπεύθυνος Covid κάποιος εκπαιδευτικός ή να αναλαμβάνουν οι Δ/ντές χωρίς υγειονομικές γνώσεις, εξοπλισμό (θερμόμετρα-ειδικές στολές κλπ) και το αντίστοιχο πρωτόκολλο και χώρο (το πολύ ένα παραβάν σε μια αίθουσα) μόνο και μόνο για τυπική κάλυψη του υπουργείου και το πέρασμα και αυτής της ευθύνης στον εκπαιδευτικό κόσμο.
Να καλύψει το υπουργείο με δωρεάν τεστ κάθε μαθητή-εκπαιδευτικό με κρούσμα στο στενό περιβάλλον του και όχι να προτρέπονται να πηγαίνουν σε δημόσιο νοσοκομείο που δεν γίνονται δεκτοί αν δεν νοσούν βαρύτερα.
Ενίσχυση με μόνιμους υπαλλήλους καθαρισμού αφού με την αύξηση του ωραρίου των ήδη υπαρχόντων κατά 2 ώρες δεν γίνεται απολύμανση-καθαρισμός όπως απαιτούν οι συνθήκες και με την επιπλέον απαίτηση να καταγράφουν τι κάνουν στο ωράριό τους όταν δεν προλαβαίνουν καλά καλά ούτε να καθαρίσουν.
Να προσφέρεται δωρεάν ο αναγκαίος αριθμός σε μάσκες αφού σε πολλά σχολεία δεν επαρκούν, αγοράζονται με χρήματα των σχολείων και δεν παρέχονται από τους δήμους.
Πρόσληψη εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν ακόμα και για την κάλυψη από τη δημιουργία νέων τμημάτων με βάση το προηγούμενο αίτημα (Στοιχεία που δόθηκαν από ΔΙΔΕ: 400 αναπληρωτές στην α΄ φάση οπότε παρέμειναν 140 κενά και μετά την β΄ φάση που έγινε μετά την συνάντηση την Παρασκευή προσλήφθηκαν μόνο 50 και μένουν άλλα 90 κενά περίπου.)
Να δοθούν και να ανακοινωθούν όλα τα κενά στους αναπληρωτές και να μην ανακοινώνονται κατ’ επιλογήν της ΔΙΔΕ, οι εκπαιδευτικοί να μην πηγαίνουν σε 3 σχολεία στις συνθήκες αυτές. Το υπουργείο να ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ, να διορίσει εκπαιδευτικούς για να καλύψει από την αρχή όλα τα κενά και να μην μεταφέρει την ευθύνη και «τον εκβιασμό» στον εκπαιδευτικό όταν δε γίνεται το μάθημα λόγω έλλειψης καθηγητή και δεν καλύπτονται κατευθύνσεις ή τα απομακρυσμένα σχολεία. Δεν δεχόμαστε ένας εκπαιδευτικός να γυρνάει 3 σχολεία για να καλύπτει κατευθύνσεις, ενώ σε ένα σχολείο υπάρχουν ώρες για να καλύψει το ωράριό του στο όνομα του ψηφισμένου νόμου για τις κατευθύνσεις. Οι γονείς όλων των μαθητών είναι φορολογούμενοι ανεξάρτητα από την τάξη των παιδιών τους και δικαιούνται να κάνουν μάθημα από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Οι απαντήσεις του διευθυντή της ΔΙΔΕ και του υπεύθυνου εκπαιδευτικών θεμάτων ήταν οι παρακάτω:
Γενικά το κάθε ζήτημα αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση.
Υπάρχουν τμήματα που μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών ενώ σε άλλα αυξήθηκε λόγω κλεισίματος ιδιωτικού σχολείου στην Ανατολική Αττική. Είπε ότι προωθείται το αίτημα για να μην κλείσουν τα ολιγομελή προς το υπουργείο και ότι μπορεί να κλείσει τμήμα σε ένα σχολείο και να ανοίξει σε ένα άλλο.
Αναφέρθηκε στο ΓΕΛ Θρακομακεδόνων που με 76 μαθητές στη Γ΄ Λυκείου άνοιξε τμήμα και έτσι δημιουργήθηκαν 4 τμήματα ενώ στο 11ο Γυμνάσιο Αχαρνών έκλεισε ένα τμήμα και άνοιξε ένα στο 3ο Γυμνάσιο Αχαρνών.
Είπε ακόμα ότι θα μεταφερθούν τα αιτήματα στον Περιφερειακό Διευθυντή εκπαίδευσης και στην γενική Γραμματέα του υπουργείου και ότι «δεν περνάει από το χέρι του» αλλά πρόκειται για αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας. Είπε ακόμα ότι πρέπει να καλυφθούν τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και τα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών και γι’ αυτό θα στείλει αναπληρωτές με αυτή την προτεραιότητα κάνοντας αίτηση θεραπείας αργότερα δεδομένου ότι οι Ενώσεις Γονέων της Σαρωνίδας και της Σκάλας Ωρωπού απειλούν...
Για τις Αχαρνές είπε πως αποτελεί δουλειά προοπτικής να φτιαχτεί το χωροταξικό για να μην φεύγουν παιδιά από το Ολυμπιακό χωριό και να μεταφέρονται σε κεντρικά σχολεία του Δήμου Αχαρνών. Δεν δόθηκε απάντηση όμως για τη μεταφορά των μαθητών με συχνή συγκοινωνία ώστε η μετακίνηση των μαθητών να μην εξαρτάται από τους γονείς τόσο κατά την έναρξη ή το τέλος των μαθημάτων αλλά και κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου για λόγους έκτακτης ανάγκης.
Ο κ. Ράπτης με έναν πολύ επιθετικό τρόπο προς το ΔΣ της ΕΛΜΕ σχετικά με το άνοιγμα τμημάτων μετέθεσε την ευθύνη στους Δ/ντές των σχολικών μονάδων. Όλο τον Ιούλιο, που «έβρεχε τμήματα» από το υπουργείο κι αυτός αντί να κάνει διακοπές, κοιμόταν μόνο 2 ώρες την ημέρα λόγω φόρτου εργασίας, «έδωσε» όσα τμήματα του ζήτησαν οι Δ/ντες! Ο Δ/ντης Εκπ/σης θα έκανε δεκτά όσα τμήματα και να του δήλωναν. Βέβαια όταν ρωτήθηκε τι θα γινόταν με τα τμήματα, αν δεν «γέμιζαν», δήλωσε ευθαρσώς ότι θα τα έκλειναν!!!
Είπε μάλιστα ότι από τον Ιούλιο μέχρι τώρα δεν έχει αλλάξει τίποτα υγειονομικά(;;;;;;;;;;;;;) οπότε πλέον η αύξηση του αριθμού μαθητών στα δηλωμένα τμήματα είναι αναγκαστική.
Η γενική αρχή που υπερασπίστηκαν είναι ότι τα υπάρχοντα τμήματα μπορούν να κλείνουν, ενώ νέα τμήματα δεν μπορούν να ανοίγουν.
Παραδέχτηκε ότι δεν μπορούσαν να έχουν πλήρη εικόνα το καλοκαίρι για τον αριθμό των μαθητών ανά σχολείο, αφού θα συνεχίζονταν οι εγγραφές τον Σεπτέμβριο, αλλά δεν δικαιολόγησε το γιατί ζητήθηκε το καλοκαίρι από τους Δ/ντες να δηλώσουν τα τμήματα και από τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν σχολεία δεδομένου ότι η κατάσταση ήταν ακόμη ρευστή.
Στην συνάντηση παρευρέθηκαν και οι αιρετοί
Η κ. Σκανδάλη είπε ότι ο νέος Διευθυντής ΔΙΔΕ είναι θετικός απέναντι στα αιτήματα και τα προβλήματα μας. Δήλωσε ότι ο ΔΙΔΕ δεσμεύτηκε στους αιρετούς ότι θα κάνει το καλύτερο δυνατό, θα μεταφέρει την αγωνία των εκπαιδευτικών στο υπουργείο ενώ τα χέρια του είναι «δεμένα» από τους νόμους. Για την τοποθέτηση των αναπληρωτών είπε ότι πρέπει να σκεφτούμε και τους γονείς των παιδιών που είναι στην Γ΄ Λυκείου και δίνουν πανελλαδικές.
Ο κ. Σωτηρόπουλος δήλωσε ότι υπηρετεί την πάγια κρυστάλλινη θέση πως πρέπει να δοθούν όλα τα κενά στους αναπληρωτές και να καλυφθούν όσα απομένουν στη β΄ φάση και να μην γίνει ιεράρχηση των κενών από την ΔΙΔΕ. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα, συμφωνώντας με τις διεκδικήσεις της ΕΛΜΕ, είπε ότι αιθεροβατούμε αν πιστεύουμε ότι ο Διευθυντής μπορεί να λύσει το θέμα με τα 15μελή τμήματα. Δεν έχουμε πρόσωπα, έχουμε πολιτικές, οι οποίες κινούνται στην κατεύθυνση πιο αντιδραστικών μέτρων.
Η Αριστερή Συμπαράταξη Καθηγητών εκτιμώντας τα παραπάνω θεωρούμε ότι τόσο η Διεύθυνση ΔΙΔΕ όσο και το ΥΠΑΙΘ δέχονται μεγάλες πιέσεις και αντιδράσεις από την κοινωνία και τους εκπαιδευτικούς και προσπαθούν να τις διαχειριστούν χωρίς να βάλουν «το χέρι στη τσέπη» παρά την έκτακτη συνθήκη της πανδημίας.
Οι διευθυντές ΔΙΔΕ από την άλλη έχουν επιλεγεί και τοποθετηθεί πρόσφατα (μέσα από τα σπλάχνα του κομματικού μηχανισμού-ΔΑΚΕ κατά πλειοψηφία) ώστε να «τρέξουν» γρήγορα και απρόσκοπτα όλες τις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις-απορρυθμίσεις της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην καλύτερη διαχείριση και την απορρόφηση των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών, ώστε η κυβέρνηση «να τη βγάλει λάδι» ασκώντας μια πολύ επιθετική πολιτική στην εκπαίδευση, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες πανδημίας, με συνωστισμένους 25 και 27 μαθητές στις τάξεις όταν έξω στο δρόμους απαγορεύονται οι συναθροίσεις άνω των 9 ατόμων…
Οι αιρετοί από την άλλη πρέπει να τοποθετηθούν ξεκάθαρα. Τάσσονται με τη συνδιαχείριση, το οικονομικά και νομικά εφικτό ή με τις ανάγκες, τα δίκια και τους αγώνες του εκπαιδευτικού κόσμου για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου; Επειδή εμείς παίρνουμε θέση με το κοινωνικά αναγκαίο και απαντάμε με τους αγώνες, δεν μπορούμε να «αθωώσουμε» τον ρόλο των διευθυντών εκπαίδευσης. Η πολιτική της κυβέρνησης είναι και δική τους πολιτική, αλλιώς δεν θα βρίσκονταν εκεί που βρίσκονται.
Με τους αγώνες λοιπόν…
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη