- Ρεσιτάλ προχειρότητας: Καμία πρόβλεψη για τους μαθητές που μένουν με γονείς ή με άτομα υψηλού κινδύνου
- Κραυγή αγωνίας από μητέρα μαθητή που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, στα λόγια της οποίας καθρεφτίζονται οι αγωνίες χιλιάδων γονέων που ανησυχούν για την υγεία τους και την υγεία των παιδιών τους
- «Μπαλάκι» ευθυνών μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και ΕΟΔΥ: «Ουδείς αρμόδιος»
«Είμαι στη δυσάρεστη και δύσκολη θέση να φοβάμαι να στείλω το γιο μου στο σχολείο. Τον Ιανουάριο του 2018 έκανα μεταμόσχευση μυελού των οστών και μέχρι και σήμερα συνεχίζω φαρμακευτική αγωγή με ανοσοκατασταλτικά φάρμακα. Αυτό σημαίνει ότι ανήκω στις ευπαθείς ομάδες διότι ο οργανισμός μου είναι μέχρι και σήμερα ευάλωτος στις λοιμώξεις, οι οποίες μπορούν να αποβούν ακόμη και μοιραίες για την ίδια μου τη ζωή».
Με αυτά τα λόγια η Ζωή Μ., μητέρα μαθητή της Β’ δημοτικού, περιγράφει στο alfavita.gr το αδιέξοδο με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπη: Να στείλει το γιο της στο σχολείο με κίνδυνο την ίδια της τη ζωή ή να το κρατήσει σπίτι στερώντας του την εκπαίδευση;
Αδιέξοδο
Παρά το γεγονός ότι χιλιάδες γονείς στην Ελλάδα ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τους μαθητές που μένουν με γονείς ή με άτομα υψηλού κινδύνου. Στα παιδιά αυτά δεν δίνεται η δυνατότητα ούτε να παρακολουθούν τα μαθήματα εξ αποστάσεως ούτε να δικαιολογούνται οι απουσίες τους. Σημειώνεται ότι η τηλεκπαίδευση προβλέπεται μόνο στις περιπτώσεις που νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του ή αν μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ (Κοινή Υπουργική Απόφαση(ΦΕΚ 9/9/2020, αρ. φύλλου 3780).
Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει ωστόσο για τα παιδιά που για τους μαθητές που συγκατοικούν με γονείς ή με άτομα «υψηλού κινδύνου για νόσηση από Covid-19», όπως ίσχυε στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς. (Φ.7/ΦΜ/63728/ΓΔ4 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 2031/28.05.2020).
Προχειρότητα και ανευθυνότητα
Το αδιέξοδο αυτό είναι αποτέλεσμα της προχειρότητας και της ανευθυνότητας των υπουργείων Παιδείας και Υγείας να προκρίνουν ικανά μέτρα που θα προφυλάξουν την υγεία γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών μεσούσης της πανδημίας. Μια εβδομάδα μετά το άνοιγμα των σχολείων, ήρθαν τα πρώτα κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και τα πρώτα λουκέτα σε 60 σχολεία όλης της χώρας, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η κατάσταση είναι κρίσιμη και δεν χωρά ούτε προχειρότητες, ούτε αδιέξοδα, ούτε τυχοδιωκτισμούς.
«Για τους γονείς, που βρίσκονται στην ίδια θέση με εμένα, που ανήκουμε σε ευπαθείς ομάδες, και το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι ευάλωτο και είναι απαραίτητο να διαφυλάσσουμε την υγεία μας, δεν υπάρχει πρόβλεψη ώστε τα παιδιά μας να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα μαθήματα με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να τους δικαιολογούνται οι απουσίες καθώς η τηλεκπαίδευση παρέχεται μόνο αν τα ίδια τα παιδιά έχουν σοβαρά θέματα υγείας ή νοσούν τα ίδια ή γονείς τους από Covid» εξηγεί η Ζωή Μ.
«Καλούμαι επομένως ως γονιός να στείλω υποχρεωτικά το παιδί μου, σε ένα μη προστατευμένο περιβάλλον, με την ανησυχία να θέσω σε κίνδυνο τόσο τη δική του όσο και τη δική μου υγεία» αναφέρει.
«Μπαλάκι» ευθυνών: «Ουδείς αρμόδιος»
Στην προσπάθεια της να βρει μια λύση, η Ζωή επικοινώνησε με το υπουργείο Παιδείας και τον ΕΟΔΥ. Αλλά λύση δεν βρέθηκε. «Ουδείς αρμόδιος» ήταν το συμπέρασμα από το γύρο των τηλεφωνημάτων που έκανε. «Δεν είμαστε υπεύθυνοι εμείς στο υπουργείο Παιδείας» της απάντησαν και την παρέπεμψαν στον ΕΟΔΥ. Έπειτα από τον ΕΟΔΥ της είπαν ότι δεν γνωρίζουν το θέμα και ότι πρόκειται θέμα που αφορά …το υπουργείο Παιδείας.
Να βρεθεί λύση
«Για τη διασφάλιση της υγείας μας και την εξασφάλιση του δικαιώματος των παιδιών μας στη μόρφωση, ζητώ ο γιος μου, καθώς και όσοι μαθητές συγκατοικούν με γονείς/και συγγενείς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, να ενταχθούν στην κατηγορία των μαθητών που μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα εξ αποστάσεως, εφόσον η δια ζώσης φοίτηση, εμποδίζεται από άλλους εξαιρετικούς αντικειμενικούς λόγους και δεν μπορούν να παρευρίσκονται για ένα χρονικό διάστημα στη σχολική τάξη» υπογραμμίζει η Ζωή και καταλήγει:
«Ο κόσμος, οι γενιές, οι ανάγκες μας, όλα αλλάζουν. Είναι καιρός να αλλάξει και η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας και να δημιουργηθεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να επιλέγουν μέσα από εναλλακτικούς τρόπους εκπαίδευσης, τον κατάλληλο τρόπο για την μόρφωση των παιδιών τους σύμφωνα με τις ανάγκες προς όφελος των παιδιών τους» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη