Έφτασε στα σχολεία έγγραφο του υπουργείου με οδηγίες για την διαχείριση των πραγματικών και των πιθανών περιστατικών (μαθητών, εκπαιδευτικών ) με covid19
“1.Α) Διαχείριση παιδιού που εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με convid-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο· με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Εάν ένας μαθητής εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 όταν είναι· στο σχολείο, γίνονται τα παρακάτω:
Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού.
Απομόνωση του παιδιού σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.
Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από το παιδί και το/τα άτομο/α που το φροντίζουν.
Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και –σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών 2 εκκρίσεων– ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου).
Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του παιδιού με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας. Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και εφόσον, σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, το παιδί χαρακτηριστεί ως ύποπτο για λοίμωξη COVID-19 χωρίς να υπάρχει εναλλακτική διάγνωση θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ.Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον (εφόσον κρίνεται από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία σε νοσοκομείο), σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του (https://eody.gov.gr/neos-koronoios-covid-19-odigies-gia-frontidaypoptoy-kroysmatos-sto-spiti/).”
Όσοι ήταν πέρσι (πριν το ξέσπασμα της πανδημίας) στα σχολεία (αλλά και όλα τα προηγούμενα χρόνια ) ξέρουν ότι το χειμώνα και τις αρχές της άνοιξης οι τάξεις αδειάζουν από κύματα εποχιακών ιώσεων που όλες έχουν συνδυασμό συμπτωμάτων που καταγράφονται στο υπόμνημα ως «συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη covid”. Συνήθως τα παιδιά έμεναν σπίτι μέχρι να περάσει ο πυρετός, ο πονόκοιλος, η διάρροια, ο πονοκέφαλος ή ο πονόλαιμος και σε βαρύτερες καταστάσεις συμβουλευόταν παιδίατρο ή πήγαιναν στο νοσοκομείο και έπαιρναν αγωγή (εφόσον χρειάζονταν) πέρα από απλό αντιπυρετικό.
Τι πρέπει να γίνει τώρα με βάση το προαναφερόμενο πρωτόκολλο: ο γονέας πρέπει με δική του πρωτοβουλία να πάει σε παιδίατρο για να εκτιμήσει τα συμπτώματα και είτε να κάνει εναλλακτική διάγνωση δηλαδή ότι είναι απλή γρίπη ή να παραπέμψει το παιδί στο νοσοκομείο για τεστ. Όμως πολύ δύσκολα παιδίατρος θα πάρει την ευθύνη να πει ότι δεν είναι covid και θα παραπέμπει στο νοσοκομείο για τεστ. Το νοσοκομείο δεν κάνει τεστ αν δεν είναι βαρύ περιστατικό. Εκτός αυτού, το νοσοκομείο αποτελεί ένα επιβαρυμένο επιδημιολογικά περιβάλλον και υπάρχει περίπτωση το παιδί να κολλήσει οποιαδήποτε άλλη λοίμωξη. Χωρίς όμως το χαρτί της διάγνωσης ο διευθυντής δεν μπορεί να δεχτεί το παιδί. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι κάθε γονιός κάθε φορά που το παιδί του έχει συμπτώματα απλής γρίπης θα πρέπει να πληρώνει το λιγότερο 150 ευρώ(30-40 τον παιδίατρο και 120-200 ευρώ το τεστ). Ή το παιδί θα μένει κάθε φορά 10 μέρες στο σπίτι του κάτι το οποίο είναι αδύνατο για μικρούς μαθητές που οι γονείς εργάζονται (και θα μετατρέψει τα σχολεία σε κέντρα διερχομένων στα οποία ένα ποσοστό θα απουσιάζει)
Το υπουργείο στέλνοντας τις οδηγίες (δίνοντας έμφαση στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν) θεωρεί ότι ολοκλήρωσε τις υποχρεώσεις και το ρόλο του (συγνώμη ξεχάσαμε τα παγούρια και τις μάσκες) όλα τα υπόλοιπα η ευθύνη δηλαδή για την υλοποίηση τους βαραίνει τους εκπαιδευτικούς. Οι σκηνές απείρου κάλους με γονείς που θα στέλνουν πίσω στο σχολείο τα παιδιά τους μετά από μονοήμερη απουσία λόγω κρυολογήματος και εκπαιδευτικούς που θα ζητούν τα αποτελέσματα εξετάσεων. Γονείς που επειδή αδυνατούν να πληρώσουν το γιατρό και το τεστ θα κρατούν 10 μέρες τα παιδιά στο σπίτι ή θα απαιτούν από τους δασκάλους να τους βρουν λύση.
Τα πτυχία του Χάρβαρντ και οι άριστοι του ΥΠΑΙΘ το καλύτερο που κατάφεραν αυτούς τους μήνες ήταν να συντάξουν πρωτόκολλα ασφαλείας που θα απέσειαν τις ευθύνες από τους ίδιους.
Καλό θα ήταν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και γιατρών να θέσουν το θέμα ότι η υγεία δεν είναι σε καμία περίπτωση θέμα ατομικής ευθύνης και ειδικά της δυνατότητας της τσέπης του καθενός. Σε συνθήκες έντονης κοινωνικής και οικονομικής ανισότητας η επίκληση της ατομικής ευθύνης μοιάζει καθαρά να αποσείει τις ευθύνες του κράτους για την οργάνωση ενός δημόσιου και δωρεάν συστήματος δημόσιας υγείας.
Η ανάγκη αραίωσης των τάξεων, τα συχνότερα δρομολόγια λεωφορείων τα μαζικά δωρεάν τεστ ιχνηλάτησης, η ενίσχυση των ιατρικών υποδομών (μαζί με πρακτικές πλυσίματος χεριών και απομόνωσης ευπαθών ομάδων) αποτελούν υποχρέωση της πολιτείας.
Όπως υποχρέωση της πολιτείας είναι να γίνονται τα τεστ για τον covid σε μαζική κλίμακα τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές (με μικρό η καθόλου κόστος, ας κόψουν από την διαφήμιση που ετοιμάζονται να δώσουν ξανά στα ΜΜΕ)
Ένα υπουργείο και μία κυβέρνηση που απλά επικαλούνται την ατομική ευθύνη, για να κρύψουν τις δικές τους ανεπάρκειες σε σχεδιασμό και υλοποίηση δημόσιων πολιτικών που θα προστατεύουν τη δημόσια υγεία απλά είναι επικίνδυνοι .
ΥΓ μήπως ακολουθώντας τη λογική του υπουργείου να αναζητήσει κάθε σχολείο χορηγό για τα τεστ;
ΥΓ2 ανάλογες σκέψεις από τη σκοπιά μιας γιατρού στο Ρέθυμνο στον παρακάτω σύνδεσμο
Γιώργος Πολάκης, δάσκαλος
Γιώργος Τζωρτζακάκης, δάσκαλος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη