8 ερωτήσεις/απαντήσεις για τις απάτες και τις εγκληματικές ευθύνες της Κυβέρνησης αλλά και για το συλλογικό καθήκον της εκπαιδευτικής κοινότητας
Από την Αγωνιστική Παρέμβαση Γ' ΕΛΜΕ Δυτ.Αθήνας

Η Κυβέρνηση δηλώνει πως έχει λάβει μέτρα προετοιμασίας για τη λειτουργία της σχολικής χρονιάς 2020-21 με δεδομένη την πανδημία.

Πρώτη απάτη: Θα περίμενε κανείς ότι τους τελευταίους έξι μήνες θα γίνονταν έστω βήματα στην κατεύθυνση της μείωσης του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, θα άνοιγαν κλειστά σχολεία ή θα εξασφαλίζονταν νέες σχολικές αίθουσες, θα γίνονταν επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών και ότι αυτή θα ήταν η πρόταση των λοιμωξιολόγων, αντί να μετατραπούν σε απλοί εντολοδόχοι της κυβέρνησης. Αντίθετα, έχουμε αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά, με τον νόμο Κεραμέως, αλλά και στη β/θμια, αφού δεν εγκρίνεται ο συνολικός αριθμός των «ολιγομελών» της περασμένης χρονιάς. Στις ομάδες προσανατολισμού στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, παραμένουν τμήματα των 26 και 27 ατόμων, ενώ πολλοί μαθητές ΕΠΑΛ αλλάζουν προσανατολισμό ή τομέα και ειδικότητα για να μην πάνε σε μακρινότερο σχολείο.

Γιατί δεν έγιναν όλα αυτά;

Πρώτη ευθύνη: Η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης μέσω του κρατικού προϋπολογισμού έχει μειωθεί κατά 27% από το 2009. Οι πολιτικές όλων των κυβερνήσεων είναι πλήρως ευθυγραμμισμένες με τις ντιρεκτίβες Ε.Ε. και ΟΟΣΑ, που ζητάνε νέα μέτρα κι άλλες περικοπές σε παιδεία, υγεία και κοινωνικά αγαθά. Οι μνημονιακές πολιτικές, που περήφανα υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, των τελευταίων χρόνων, έκλεισαν 1933 σχολεία, μόνο το 2011-12, με την πρωθιέρεια του αντικοινωνικού κυνισμού Διαμαντοπούλου. Επιβλήθηκε το μοντέλο των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων στο όνομα του «εξορθολογισμού του κόστους» αλλά και ως «μνημονιακή υποχρέωση». Περισσότερο στις απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και στις μεγάλες πόλεις, έκλεισαν σχολεία με ικανό αριθμό μαθητών, που αναγκάστηκαν να πάνε σχολείο μακριά από τον τόπο διαμονής τους, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη διαμόρφωση της καθημερινότητάς τους και το κοινωνικό οικονομικό κόστος. Οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις-υποβιβασμοί σχολείων όλα αυτά τα χρόνια συνεχίστηκαν. 105 μονάδες πρωτοβάθμιας έκλεισαν το καλοκαίρι που πέρασε μόνο στην Κεντρική Μακεδονία. Η πανδημία δεν αναστέλλει αυτές τις πολιτικές, που η εφαρμογή τους εμφανίζεται ως «νέα κανονικότητα». Χρηματοδότηση, υλικοτεχνικές υποδομές και προσλήψεις διδακτικού προσωπικού είναι οι τρεις μεγαλύτερες πληγές της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Λείπουν πράγματι εκπαιδευτικοί από τα σχολεία;

Δεύτερη ευθύνη: Από το 2010 έχουν αποχωρήσει πάνω από 30.000 εκπαιδευτικοί (3500 έκαναν αίτηση συνταξιοδότησης μόνο φέτος). Το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί με δημιουργική λογιστική να περιορίσει την κινούμενη άμμο των κενών. Αυτό έκανε με την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων το καλοκαίρι, με τον εξοβελισμό γνωστικών αντικειμένων και απολύσεις, σε πρώτη φάση, αναπληρωτών εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας. Ταυτόχρονα, με τις ανακατατάξεις στο σύστημα «διορισμών» και την επιβολή του «προσοντολογίου Γαβρόγλου» μονιμοποιεί την ελαστική εργασία, αλλά και πετάει στα άχρηστα πολλές χιλιάδες αναπληρωτές που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Στη δευτεροβάθμια, που ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών είναι δέκα χρόνια πάνω από την πρωτοβάθμια, από το 2015 έχει αυξηθεί κατά 120% ο αριθμός των αναπληρωτών.

Διορίστηκαν όμως τόσοι εκπαιδευτικοί μέσα στο καλοκαίρι, μόνιμοι και αναπληρωτές;

Δεύτερη απάτη: Οι 1628 μόνιμοι διορισμοί ειδικής αγωγής σήμερα στη δευτεροβάθμια είναι ελάχιστοι. Με δεδομένους τους 43000 αναπληρωτές της περυσινής χρονιάς σε όλη την εκπαίδευση και τις 30000 προσλήψεις αναπληρωτών φέτος μένει ακάλυπτο το 1/3 των περυσινών κενών, που δεν υπήρχε και θέμα πανδημίας. Αν κανείς συνυπολογίσει τις άδειες (ειδικού σκοπού, ευπαθών ομάδων, που ανάλγητα πετσοκόβει ο Θεοδωρικάκος κ.ά), καταλαβαίνει ότι κανένας ουσιαστικός προγραμματισμός δεν έχει γίνει από το ΥΠΑΙΘ για την τρέχουσα σχολική χρονιά και κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έχει ληφθεί για να είναι στην πραγματικότητα ανοιχτά τα σχολεία.

Η Κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι η οικονομία της χώρας δεν επιτρέπει άλλες δαπάνες, άρα έχει ο καθένας ατομική ευθύνη για να αντιμετωπίσει την πανδημία…

Τρίτη ευθύνη: Ενώ υποτίθεται ότι δεν υπάρχουν χρήματα για Παιδεία και Υγεία, η Κυβέρνηση διαπραγματεύεται την αγορά γαλλικών οπλικών συστημάτων αξίας 10 δις, αλλά και τρέχει άλλα εξοπλιστικά προγράμματα, για να μπορέσει να παίξει στο παιχνίδι των πολεμικών και ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, δισεκατομμύρια χαρίζονται στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους με τα «πακέτα στήριξης», φοροαπαλλαγές, μείωση ασφαλιστικών εισφορών κλπ. Μόνο προς ΜΜΕ έχουν δοθεί ήδη 40 εκατομμύρια. Για την εξάπλωση του κορωνοϊού η κυβέρνηση εγκληματεί και φέρει ακέραια την πολιτική ευθύνη όσο και αν προσπαθεί να την κρύψει επικοινωνιακά, επικαλούμενη πάντα και μόνο την «ατομική ευθύνη». Με ποια λογική πάνω από 9 άτομα «συνωστίζονται», ενώ 27 μαθητές κι ένας καθηγητής στη σχολική τάξη δεν έχουν ζήτημα;

Μοιράστηκαν μάσκες και διαμορφώθηκε ένα πρωτόκολλο αντιμετώπισης των κρουσμάτων. Δεν αρκούν;

Τρίτη απάτη: Είναι πασιφανές ότι με μόνο μέτρο την καθολικότητα της μάσκας και χωρίς ούτε ένα δωρεάν διαγνωστικό τεστ στα σχολεία, ακόμα κι εκεί που εμφανίζεται κρούσμα, είναι δυστοπικό το άμεσο μέλλον της λειτουργίας των σχολείων. Καμιά ιχνηλάτηση και κανένα πραγματικό ενδιαφέρον για την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των εργαζομένων γονιών δεν υπάρχει. Τουναντίον ένας εκπαιδευτικός ανά σχολείο μετατρέπεται και σε ιατρικό-νοσηλευτικό προσωπικό για την αντιμετώπιση του ιού, για να δικαιολογηθεί η ανυπαρξία της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, η πενιχρή ενίσχυση του ΕΣΥ όλο αυτό τον καιρό. Αποτέλεσμα η κατάσταση στην Υγεία να είναι οριακή και τουλάχιστον προβληματική, χωρίς κλίνες ΜΕΘ, μόνιμους γιατρούς και νοσηλευτές.

Είναι αλήθεια ο κυβερνητικός ισχυρισμός ότι δεν υπάρχουν αίθουσες και εκπαιδευτικοί για να γίνουν δεκτά τα αιτήματα μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, με 15 παιδιά το ανώτερο;

Τέταρτη απάτη: Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα. Σε πολλά σχολεία υπάρχουν κενές αίθουσες. Εκατοντάδες κτίρια δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων που έχουν κλείσει, δημοτικοί και δημόσιοι χώροι μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Μαζί με τους επιπλέον εκπαιδευτικούς που πρέπει να προσληφθούν το κόστος είναι πολύ κάτω από 1 δις, για μια σχολική χρονιά. Όσο για τα κοντέινερ, τα υπόγεια, τις τυφλές αίθουσες είναι τεράστια η ευθύνη του κράτους και των κυβερνήσεων που δεν έφτιαξαν νέες σχολικές αίθουσες.

Οπότε lockdown στην εκπαίδευση για να γλιτώσουν μαθητές και εκπαιδευτικοί;

Τέταρτη ευθύνη: Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν ανοιχτά σχολεία και σοβαρά μέτρα προστασίας. Το σίγουρο lockdown, διαρκές και γνωστικό, που επιβάλλεται σταδιακά προκύπτει από την Κυβέρνηση: η εξειδίκευση των δεκάδων νομοθετημάτων της τελευταίας περιόδου και ιδιαίτερα η εφαρμογή του νόμου Κεραμέως με τις αξιολογήσεις, την τράπεζα θεμάτων, τη βάση του 10 για προαγωγή και απολυτήριο κλπ, η μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης», ο επαπειλούμενος νέος νόμος για τα ΕΠΑΛ. Όλα αυτά στοχεύουν και στην αύξηση της πελατείας στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, ΙΕΚ, κολλέγια κλπ που είναι φανεροί χορηγοί του κυβερνώντος κόμματος.

Ποιες είναι οι δικές μας ευθύνες, οι ευθύνες των εκπαιδευτικών;

Θα περίμενε κανείς ότι το εκπαιδευτικό κίνημα θα απαιτήσει δυναμικά, ενωτικά, συσπειρωτικά την υλοποίηση όλων των απαραίτητων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, αλλά και θα θέσει σοβαρά εμπόδια στην εφαρμογή των αντιλαϊκών εκπαιδευτικών μέτρων, που έτσι κι αλλιώς, με ή χωρίς κορωνοϊό, στοχεύουν σε μόνιμα lockdown στα γνωστικά δικαιώματα των παιδιών των εργαζομένων, αλλά και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Σήμερα οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες πρέπει να κινητοποιήσουν τον κόσμο, να συνδέσουν το εκπαιδευτικό ζήτημα με τις αντιλαϊκές πολιτικές, την κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας, την επέκταση της «αναστολής σύμβασης εργασίας», την επερχόμενη ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης, τους πλειστηριασμούς, με την διεκδίκηση για κατάργηση της ελαστικής εργασίας, αυξήσεις στους μισθούς (στην εκπαίδευση και παντού), για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας τώρα. Δεν θα επιτρέψουμε η ΟΛΜΕ όλο και πιο πολύ να μοιάζει με ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ. Στην κινητοποίηση της 24/9 που υποτίθεται ότι καλούσε, δεν εμφανίστηκε ούτε καν. Οι συνδικαλιστικές γραφειοκρατίες όταν για λόγους τακτικής, πρόσκαιρα και στα λόγια, διαχωρίζονται από τον κυβερνητικό συνδικαλισμό (ΔΑΚΕ-ΠΕΚ-ΣΥΝΕΚ), το επιχειρούν είτε για λόγους προάσπισης της δικής τους κυβερνητικής εκδοχής (ΣΥΝΕΚ), είτε για να χαλιναγωγήσουν και να εκτονώσουν τις λαϊκές αντιδράσεις προς την κομματική τους ενίσχυση (ΠΑΜΕ). Σε επίσημο επίπεδο και σε κομβικές στιγμές παίζουν το χαρτί της «εθνικής ομοψυχίας» και εξαντλούν τις αντιρρήσεις τους σε κοινοβουλευτικές ερωτήσεις. Για αυτό ούτε προτείνουν ούτε πιστεύουν σε ένα συνεκτικό πλαίσιο και σχέδιο αντιπαράθεσης με την κυβερνητική πολιτική, με αγωνιστικά βήματα μαζικών διαδηλώσεων, καταλήψεων, απεργιακών κινητοποιήσεων. Δεν επιδιώκουν, όχι μόνο να βάλουν πλάτη σε ένα παρατεταμένο και ανυποχώρητο αγώνα που χρειάζεται για να υπάρξουν νίκες και ρήγματα στην κυβερνητική πολιτική, αλλά και να δώσουν το όποιο έναυσμα ξεσηκωμού, με τον πάγιο φόβο ότι ο κόσμος θα τους ξεπεράσει, κάτι που το παρουσιάζουν ότι «ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται», δεν ακολουθεί, δεν απεργεί κλπ.

Για εμάς, για την Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ, είναι μονόδρομος η ενίσχυση και η εξάπλωση ενός αγωνιστικού κλίματος και συντονισμού των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων σε σύνδεση με το ευρύτερο ακηδεμόνευτο λαϊκό κίνημα. Ένα κίνημα που να μπορεί να νικά να δημιουργεί ρήγματα, να μην αρκείται στην απλή διαμαρτυρία και στην κομματική κεφαλαιοποίηση! Ένα κίνημα που θα συγκρούεται, θα ματώνει, για να μπορεί να οραματίζεται. Γιατί...στο βάθος ενός σκοτεινού ορυχείου, πάντα υπάρχει ένα άσπρο άλογο! Αρκεί να το βρούμε!

Τα άμεσα αιτήματα και η διεκδίκησή τους αυτή τη χρονική στιγμή δεν είναι μόνο πολιτικοσυνδικαλιστικό ζήτημα ενότητας και πάλης, αλλά κυρίως επιβίωσης για όλους τους εργαζόμενους.

Να παρθούν τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Άμεση υλοποίηση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος

Αλληλεγγύη στις κινητοποιήσεις των μαθητών!

15 μαθητές το πολύ στο τμήμα σε όλα τα σχολεία,

Δώστε τώρα λεφτά για την Παιδεία!

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα