Σύμφωνα με ενημέρωση των αιρετών Χρήστου Ζαγανίδη, Γιάννας Λαθήρα, τα κενά του κλάδου Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) «κατακρεουργήθηκαν», καθώς συνολικά 10 κενά που αντιστοιχούν στις ειδικότητες ΠΕ04 (ΠΕ 04.01 Φυσικοί, ΠΕ 04.02 Χημικοί, ΠΕ04.03 Φυσιογνώστες, ΠΕ04.04 Βιολόγοι, ΠΕ04.05 Γεωλόγοι). και ήταν πάνω από 12 ώρες, αντί να παραμείνουν, όπως προτάθηκαν από τα σχολεία, η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ αποφάσισε να τα κατανείμει σε ώρες και τοποθέτησε εκπαιδευτικούς για συμπλήρωση ωραρίου.
Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται σε αντίθεση με τη συνήθη πρακτική τα κενά που ξεπερνούν τις 12 ώρες να αποδίδονται σε εκπαιδευτικούς που θα τοποθετηθούν με νέα πρόσληψη. Επιπλέον, η συγκεκριμένη επιλογή δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα, καθώς τα κενά συμπληρώνονται με περισσότερους εκπαιδευτικούς αντί με έναν, ενώ εντείνεται η άνιση μεταχείριση των αναπληρωτών.
Οι αιρετοί καταγγέλλουν την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ και ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε εγρήγορση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Aποστέλλουμε αναλυτικά τα στοιχεία με τις ώρες της κάθε ειδικότητας που αντιστοιχούν στα κενά που δόθηκαν από τη Διοίκηση και την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ.
Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04 ότι στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 8/10/2020 τα κενά στις ειδικότητες ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04 και ΠΕ04.05 κυριολεκτικά κατακρεουργήθηκαν. Συνολικά 10 κενά που αντιστοιχούν στις ειδικότητες ΠΕ04 και ήταν πάνω από 12 ώρες, αντί να παραμείνουν, όπως προτάθηκαν από τα σχολεία, η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ αποφάσισε να τα κατανείμει σε ώρες και τοποθέτησε εκπαιδευτικούς για συμπλήρωση ωραρίου. Υπενθυμίσαμε ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια το ΠΥΣΔΕ δεν έσπαζε τα κενά πάνω από 12 ώρες, αλλά τοποθετούσε τους συναδέλφους για συμπλήρωση ωραρίου σε κενά κάτω από 12 ώρες. Η διαδικασία αυτή ακολουθήθηκε στις πρόσφατες τοποθετήσεις των μονίμων (διάθεση, αποσπάσεις), δεν έσπασαν τα κενά πάνω από 12 ώρες και δεν δόθηκαν για συμπλήρωση ωραρίου. Η ίδια διαδικασία ίσχυε όλα τα προηγούμενα χρόνια και για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών. Διαμαρτυρηθήκαμε έντονα για την πρωτοφανή αυτή διαδικασία που επέλεξε να ακολουθήσει η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ και είναι σε βάρος των αναπληρωτών και της λειτουργίας των σχολείων. Απέρριψαν την πρότασή μας να μην σπάνε τα κενά πάνω από 12 ώρες με ψήφους 4-1 και το ΠΥΣΔΕ έκανε δεκτή την πρόταση του αιρετού της ΔΑΚΕ τα κενά και πάνω από 12 ώρες να σπάνε και να διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου.
Συνέπεια αυτής της εξέλιξης είναι οι τεράστιες δυσκολίες στη διαμόρφωση προγραμμάτων στα σχολεία, γιατί τα κενά συμπληρώνονται με περισσότερους καθηγητές, αντί με έναν. Η άνιση αυτή μεταχείριση αναγκάζει τους αναπληρωτές να μετακινούνται σε περισσότερα σχολεία για την κάλυψη του ωραρίου τους. Οι ώρες που απομένουν, όταν τα κενά δεν δίνονται εξ ολοκλήρου, είναι λιγότερες και απαιτούνται περισσότερα σχολεία για τη συμπλήρωση ολόκληρου κενού για την κάλυψή του από αναπληρωτές.
Επισημαίνουμε ακόμη ότι ο συμψηφισμός των κενών στις ίδιες ειδικότητες και μεταξύ των ειδικοτήτων, δεν έγινε με την καλύτερη επεξεργασία. Η πρόταση που καταθέσαμε να δοθεί περισσότερος χρόνος για την επεξεργασία των κενών, αλλά και την κατάθεση αιτήσεων από τους αναπληρωτές για προτιμήσεις σχολείων, δεν έγινε αποδεκτή. Αποδεκτή δεν έγινε και η πρόταση που καταθέσαμε η τρίτη φάση των τοποθετήσεων να μη γίνει ενιαία με τις άλλες δύο φάσεις (α΄ και β΄), γιατί οι συνάδελφοι αναπληρωτές τοποθετήθηκαν προσωρινά μόλις την Παρασκευή 9/10/2020 στα σχολεία, αλλά και για να συμπεριληφθούν και νέα κενά που προκύπτουν. Η τοποθέτηση των αναπληρωτών της γ΄ φάσης προτείναμε να γίνει στο τέλος της εβδομάδας που διανύουμε.
Ταυτόχρονα μια προσεκτική ματιά στις τελευταίες τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου αποδεικνύει ότι στις μετακινήσεις παραβιάζονται τα οποιαδήποτε κριτήρια διαβεβαίωνε η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ ότι θα κρατήσει. Ήταν λόγια που ειπώθηκαν για να καταψηφίσουν την πρόταση που καταθέσαμε, οι συμπληρώσεις ωραρίου να γίνονται μετά από αιτήσεις των συναδέλφων και με τήρηση κριτήριων (μόρια / αρχαιότητα, οι τοποθετήσεις με σειρά : συγκρότημα σχολείων, διαμέρισμα / παλιός Δήμος / ομάδα σχολείων).
Έγιναν πέντε τοποθετήσεις σε σχολεία που δεν υπάρχουν ώρες στις αντίστοιχες ειδικότητες του κλάδου ΠΕ04, αλλά για να πάρουν μαθήματα β΄ ανάθεσης. Όχι μόνο έκαναν μετακινήσεις από Δήμο σε Δήμο, ενώ υπήρχαν κενά σε σχολεία του Δήμου που ανήκουν, αλλά έγιναν και μετακινήσεις σε άλλη ομάδα σχολείων με πιο χαρακτηριστική την μετακίνηση από σχολείο που ανήκει στη δύναμη του Δήμου Αγίου Αθανασίου σε σχολείο του Δήμου Ωραιοκάστρου.
Όλα αυτά γίνονται καθαρά για λόγους εξυπηρετήσεων από το μηχανισμό της ΔΑΚΕ που έχει στηθεί στο ΠΥΣΔΕ με τη συναίνεση της Διοίκησης για να ευνοείται η παράταξή τους. Για αυτό και δεν έχουν ψηφίσει ούτε μία από τις προτάσεις που καταθέτουμε για διαφανείς διαδικασίες και τήρηση κριτηρίων στις τοποθετήσεις.
Η εξέλιξη αυτή στις τοποθετήσεις δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη από τον κλάδο.
Οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου με σπάσιμο των κενών που λειτουργεί σε βάρος των αναπληρωτών είναι ανεπίτρεπτη και πρέπει να επαναληφθεί χωρίς το σπάσιμο των κενών. Οι αναπληρωτές να μη συναινέσουν με τους άνισους όρους στις τοποθετήσεις και να διεκδικήσουν τα αυτονόητα. Να μη παραβιάζονται τα εργασιακά και εκπαιδευτικά τους δικαιώματα, να δίνονται όλα τα κενά και όπως δηλώνονται από τα σχολεία. Οι ΕΛΜΕ να μην επιτρέψουν να συνεχίζονται οι αναξιοπρεπείς αυτές πρακτικές σε βάρος των αναπληρωτών και να πρωτοστατήσουν για να σταματήσουν.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη