μάσκα, μάσκες, μαθητές, κορονοϊός, covid
Τι θα γίνει με τις απουσίες των μαθητών που απέχουν προληπτικά από το σχολείο επειδή εμφάνισαν ύποπτα συμπτώματα;

Η αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με τον κορωνοϊό COVID-19, για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, προβλέπεται από τις σχετικές οδηγίες που έχουν αποσταλεί στα σχολεία (ΚΥΑ Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 55339/ΦΕΚ 3780 Β΄/08-9-2020, άρθρο 6, παρ. 8).

Σύμφωνα με το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ με ημερομηνία 18-9-2020 και με θέμα: «Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» : «Εάν ένας μαθητής εμφανίσει έστω και ήπια συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων». Και ακόμη: «Εάν ένας μαθητής εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 όταν είναι στο σχολείο, γίνονται τα παρακάτω εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 (…).

Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και εφόσον, σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, το παιδί χαρακτηριστεί ως ύποπτο για λοίμωξη COVID-19 χωρίς να υπάρχει εναλλακτική διάγνωση (βλ. Παράρτημα), θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ. Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον (εφόσον κρίνεται από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία σε νοσοκομείο), σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του». Και ενώ έχει ληφθεί μέριμνα για την μη προσμέτρηση απουσιών μαθητών/-τριών που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, για τους μαθητές/-τριες που προβλέπεται και συστήνεται αποχή από το σχολείο λόγω εμφάνισης συμπτωμάτων συμβατών με κορωνοϊό δεν υπάρχει σχετική μέριμνα για την μη επιβάρυνσή τους με απουσίες, εφόσον αποφασιστεί – όπως πρέπει άλλωστε – από τους γονείς να κρατήσουν τα παιδιά με ύποπτα συμπτώματα στο σπίτι, προκειμένου να διαφυλαχτεί η σχολική κοινότητα. Μια τέτοια απόφαση, ενώ στην αρχή του σχολικού έτους δεν φαντάζει ιδιαίτερα επιβαρυντική για την επαρκή – λόγω απουσιών – φοίτηση του μαθητή/-τριας, η συνέχεια ενδέχεται να δημιουργήσει ισχυρές αναστολές στην ευχέρεια λήψης σχετικής απόφασης αποχής από το σχολείο, αφού κάτι τέτοιο είναι πιθανόν να δημιουργήσει προβλήματα στην συσσώρευση των απουσιών των μαθητών/-τριών.

Οι απουσίες αυτές και καταγράφονται και προσμετρώνται, ακόμη και αν προσκομιστεί ιατρική βεβαίωση, η οποία δεν αναφέρεται σε επιβεβαιωμένο κρούσμα. Εύκολα γίνεται κατανοητό ότι καθώς διανύουμε το φθινόπωρο και εισερχόμενοι στον χειμώνα, τα συμπτώματα που θα κινητοποιούν τους γονείς, τους μαθητές, τους καθηγητές, την εκπαιδευτική κοινότητα θα αυξάνονται παράλληλα με την αύξηση της ανησυχίας αν αυτά σχετίζονται με τυχόν συμπτώματα που προκαλεί ο COVID-19. Διανύοντας το τρέχον σχολικό έτος, τα διλήμματα που σχετίζονται με την αποχή από το σχολείο σε περίπτωση εμφάνισης ύποπτων συμπτωμάτων και την συναφή επιβάρυνση με απουσίες που πιθανόν να δημιουργήσουν στην συνέχεια προβλήματα στον χαρακτηρισμό της φοίτησης ως επαρκούς, θα αυξάνονται συνεχώς.

Η πρόβλεψη σχετικής ρύθμισης για τις απουσίες που θα δημιουργηθούν εξαιτίας της αποχής από το σχολείο, λόγω εμφάνισης συμπτωμάτων συμβατών με κορωνοϊό, είναι επιτακτική. Ίσως η αύξηση του ορίου των επιτρεπόμενων απουσιών να προσφέρει ικανοποιητική λύση στην αντιμετώπιση του παραπάνω προβλήματος. Σίγουρα θα υπάρξουν ενστάσεις στην πρόταση αυτή, όμως ας ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η πλημμελής αντίδραση σε θέματα που σχετίζονται με την πρόληψη της διάδοσης του κορωνοϊού στην σχολική κοινότητα είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσει σε πολύ μεγαλύτερο κόστος. Και δεν αναφερόμαστε μόνο σε αυτό της απώλειας κάποιων επιπλέον διδακτικών ωρών… Και ένας ακόμη προβληματισμός. Οι γονείς των μαθητών/-τριών, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που εμφανίζουν συμπτώματα συμβατά με τον κορωνοϊό θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν δωρεάν το μοριακό διαγνωστικό τεστ για την διάγνωση του COVID-19.

Η πραγματοποίησή του θα συμβάλλει στην έγκαιρη, έγκυρη και αποτελεσματική προληπτική διαφύλαξη της σχολικής κοινότητας από την διάδοση της νόσου. Η πρόβλεψη δωρεάν συνταγογράφησης του σχετικού διαγνωστικού τεστ –άλλωστε, χιλιάδες διαγνωστικά τεστ για τον κορωνοϊό γίνονται καθημερινά – θα προσφέρει ασφαλή πληροφόρηση και, κατά συνέπεια, ανάληψη και εφαρμογή των πλέον κατάλληλων αποφάσεων και μέτρων προφύλαξης των ατόμων, της σχολικής κοινότητας, της τοπικής κοινωνίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio_dytikis_makedoniaw.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου - Η αξιολόγηση θα είναι ανώνυμη και θα γίνει ηλεκτρονικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
school_education_tetradia_notbook_kimolies_chalks_apple.jpg
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
«Kαλούμε όλους τους συναδέλφους - Μέλη μας, τη ΔΟΕ αλλά και τα λοιπά σωματεία να βρίσκονται σε εγρήγορση ενόψει και της έκδοσης του πορίσματος της...
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης