Νίκη Κεραμέως
«Μόνη έγνοια της κ. Κεραμέως και των συνεργατών της είναι να πλημμυρίσουν τα ταμεία των φίλων τους από την αδήλωτη εργασία και την φοροδιαφυγή», σημειώνει χαρακτηριστικά η ΟΙΕΛΕ για τις εργασιακές συνθήκες στην ιδιωτική εκπαίδευση και τη στάση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας

Για συνθήκες εργασιακής ζούγκλας, με τη «μαύρη» απασχόληση να κυριαρχεί στα ιδιωτικά σχολεία, με την ανοχή και τις ευλογίες μάλιστα του υπουργείου Παιδείας, κάνει λόγο η ΟΙΕΛΕ.

Μάλιστα, σε σχετική ανακοίνωσή της, διερωτάται «για ποιο 30ωρο κόπτεται (δήθεν) η Υπουργός Παιδείας;», ενώ συμπληρώνει: «50 ώρες και βάλε στην ιδιωτική εκπαίδευση με τις ευλογίες Κεραμέως».

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, οι εκτός του ωραρίου υπηρεσίες που παρέχουν σε πολλά ιδιωτικά σχολεία οι εκπαιδευτικοί, σχεδόν πάντοτε χωρίς αμοιβή, είναι δύο ειδών: Υπερωρίες για πλήθος εκδηλώσεων σε ώρες εκτός λειτουργίας σχολείου και υπερωρίες ανάθεσης διδακτικού έργου και οι απογευματινές δράσεις.

Η Ομοσπονδία καλεί τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να προβαίνουν σε καταγγελίες, ακόμα και ανώνυμα, των αυθαιρεσιών, προκειμένου να πραγματοποιούνται οι αντίστοιχες παρεμβάσεις.

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Για μια ακόμη φορά διαπιστώνουμε την ακραία υποκρισία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και την άσκηση πολιτικής για το θεαθήναι. Μιλούν για την τήρηση του 30ωρου, την ώρα που στη ζούγκλα των ιδιωτικών σχολείων πλέον δεν υπάρχει ωράριο και οι εκπαιδευτικοί με την απειλή της απόλυσης εργάζονται από το πρωί μέχρι το βράδυ, Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές. Μόνη έγνοια της κ. Κεραμέως και των συνεργατών της είναι να πλημμυρίσουν τα ταμεία των φίλων τους από την αδήλωτη εργασία και την φοροδιαφυγή.

Υποκρισία και πέπλο προστασίας στην παραβατικότητα των σχολαρχών

Την Πέμπτη, 15/10, εκδόθηκε εγκύκλιος για την τήρηση του εκπαιδευτικού ωραρίου με την οποία ορίζεται υποχρεωτικότητα παραμονής στη σχολική μονάδα έως του 30ωρου τη εβδομάδα και του 6ωρου ανά ημέρα. Η εγκύκλιος αυτή δεν εκδόθηκε τυχαία, αλλά είναι προϊόν επικοινωνιακού σχεδιασμού για μικροπολιτικούς λόγους την ώρα που μαίνεται η αντίδραση εκπαιδευτικών και κοινωνίας για τις αντιδραστικές ανατροπές που επιχειρούνται στο χώρο της Παιδείας δια χειρός Κεραμέως.

Η υποκρισία της Υπουργού Παιδείας για την τήρηση του 30ωρου φαίνεται από την απόλυτη αδιαφορία της  για την εφαρμογή του στην ιδιωτική εκπαίδευση και την αδράνειά της σε οποιαδήποτε καταγγελία έχουμε καταθέσει. Προέχει η προστασία των υποστηρικτών της ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων που με το νέο νόμο-έκτρωμα για τα ιδιωτικά σχολεία έχουν το ελεύθερο να επιβάλλουν συνθήκες ζούγκλας στα ιδιωτικά σχολεία. Σε πλήθος ιδιωτικών σχολείων, ιδίως στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, το 50ωρο (και πλέον) είναι νόμος. Η 30ωρη παραμονή (για τους πλήρους ωραρίου εκπαιδευτικούς, ή αναλογικά για τους μειωμένου ωραρίου) στη σχολική μονάδα, όπως προβλέπεται από το Ν. 1566/85, αποτελεί ανέκδοτο στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Η τραγική πραγματικότητα υπερεκμετάλλευσης και οικονομικής εξαθλίωσης στον κλάδο μας δεν αποδεικνύεται μόνο από τις καθημερινές καταγγελίες συναδέλφων, που συχνά φοβούνται για ευνόητους λόγους να καταθέσουν επώνυμα. Την περίοδο Αρβανιτόπουλου, όταν ίσχυαν ανάλογης βαρβαρότητας ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση όπως και σήμερα, έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ σε περίπου 500 ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς είχε καταδείξει ότι το 97% περίπου των ιδιωτικών εκπαιδευτικών παρείχαν πρόσθετες υπηρεσίες χωρίς να αμείβονται! Είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί ότι συχνά η εκτός του δηλωμένου ωραρίου εργασία που παρέχουν οι εκπαιδευτικοί προσφέρεται χωρίς την (απαιτούμενη από το νόμο) συναίνεσή τους, αλλά υπό την απειλή της απόλυσης. Με αυτό τον τρόπο στα ιδιωτικά σχολεία επικρατεί ένα όργιο μαύρης εργασίας και φοροδιαφυγής που εσκεμμένα δεν ελέγχεται από την Πολιτεία.

Ποιες είναι οι υπερωριακές υπηρεσίες που παρέχουν, συνήθως αμισθί, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί;

Οι υπηρεσίες που παρέχουν σε πολλά ιδιωτικά σχολεία οι συνάδελφοί μας εκτός του ωραρίου τους – και, όπως προαναφέρθηκε, σχεδόν πάντοτε χωρίς αμοιβή – είναι δύο ειδών:

Α) Οι υπερωρίες για πλήθος εκδηλώσεων σε ώρες εκτός λειτουργίας σχολείου

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί συχνά υποχρεώνονται να παρέχουν χωρίς να πληρώνονται υπηρεσίες σε πλήθος εκδηλώσεων, όπως:

  • Ενημέρωση γονέων απογεύματα-βράδια
  • Open Days
  • Καλοκαιρινά camps
  • Εκδηλώσεις και προγράμματα σε ώρες εκτός λειτουργίας σχολείου: απογεύματα, μέσα σε γιορτές, αργίες και Σαββατοκύριακα

Πρέπει εδώ να προσθέσουμε ότι σε αρκετά ιδιωτικά σχολεία υποχρεώνουν παρανόμως τους εκπαιδευτικούς σε εργασίες που δεν έχουν καμιά σχέση με το διδακτικό τους έργο, όπως, πχ, με τη συνοδεία σχολικών λεωφορείων, την καθαριότητα του σχολείου κ.λπ. Εννοείται πως και γι’ αυτές τις αναγκαστικές εργασίες οι συνάδελφοί μας δεν αμείβονται.

Β) Οι υπερωρίες ανάθεσης διδακτικού έργου και οι απογευματινές δράσεις

Η παραμονή εκπαιδευτικού στο σχολείο πάνω από το 30ωρο για τον πλήρους ωραρίου εκπαιδευτικό πρέπει να αμείβεται υπερωριακά. Επίσης, θα πρέπει να αμείβονται οι εκπαιδευτικοί για την παροχή απογευματινών δράσεων. Μέχρι πρότινος, οι απογευματινές δράσεις δηλώνονταν στο Υπουργείο Παιδείας και οι ώρες απασχόλησης ήταν ώρες διοριστηρίου για τους μειωμένου ωραρίου εκπαιδευτικούς (ή υπερωριών για τους εκπαιδευτικούς πλήρους ωραρίου). Με το Νόμο Κεραμέως (που είχε δήθεν στόχο την …ενίσχυση του εισοδήματός μας) η αμοιβή των δραστηριοτήτων γίνεται σε πολλά σχολεία με την κοινή εργατική νομοθεσία (άρα μειωμένη σχεδόν κατά το ήμισυ) και βέβαια ούτε λόγος να γίνεται για αναγνώριση της προϋπηρεσίας, καθώς πλέον ώρες διοριστηρίου είναι μόνο οι ώρες του υποχρεωτικού προγράμματος.

Τι πρέπει να κάνουμε

Ακόμη και ανώνυμα, αν χρειαστεί, καταγγελία στην ΟΙΕΛΕ για να υπάρξει άμεση παρέμβασή μας στις εποπτικές αρχές. Τονίζουμε, όμως, όπως έχουν ενημερώσει οι νομικοί μας σύμβουλοι, ότι η επώνυμη καταγγελία σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στην ΟΙΕΛΕ δεν θα πρέπει να φοβίζει κανένα συνάδελφο. Αντιθέτως, η καταγγελία σύμβασης λόγω μιας τέτοιας ενέργειας κηρύσσεται άκυρη ως εκδικητική (σύμφωνα με το άρθρο 281 του Αστικού Κώδικα).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!