enoikiazete
«Επιπρόσθετα ελαφρυντικά μέτρα, όπως η ευνοϊκότερη αντιμετώπιση της φορολογίας των οικογενειών που επιβαρύνονται με φοιτητικά έξοδα θα λειτουργήσουν ανακουφιστικά»

Η λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) υπό συνθήκες πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 αποτελεί προσδοκία και επιδίωξη τόσο της κυβέρνησης όσο και της ακαδημαϊκής κοινότητας. Προσδοκία και επιδίωξη, που, όπως φαίνεται, δύσκολα θα υλοποιηθεί το τρέχον ακαδημαϊκό έτος στην πλήρη μορφή της. 

Έτσι, στην ΥΑ Αριθμ. 115744/Ζ1/ΦΕΚ 3707 Β΄ / 04-09-2020 ορίζεται ότι: «Tα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) τίθενται σε πλήρη λειτουργία, μετά την προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας τους, η οποία είχε επιβληθεί ως έκτακτο μέτρο προστασίας κατά του κινδύνου διασποράς της πανδημίας του κορωνοϊού COVID -19 έως την ολοκλήρωση του ακαδημαϊκού έτους 2019- 2020, και εφαρμόζουν τα μέτρα αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 που ορίζονται στην παρούσα απόφαση» (άρθρο 1). Και ενώ για τα θεωρητικά μαθήματα ορίζεται ότι: «Σε περίπτωση που ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών ανά εκπαιδευτική δραστηριότητα (μάθημα ή σεμινάριο) υπερβαίνει τον αριθμό των πενήντα (50), η εκπαιδευτική διαδικασία των προγραμμάτων σπουδών πρώτου και δεύτερου κύκλου πραγματοποιείται με τη χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» (άρθρο 3, παρ. 2), για τα εργαστηριακά μαθήματα και τις κλινικές ασκήσεις κάτι τέτοιο δεν είναι επιτρεπτό, αφού: «Η δυνατότητα οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας με μεθόδους εξ αποστάσεως της παρούσας δεν ισχύει για τα εργαστήρια και τις κλινικές ασκήσεις, για τη διεξαγωγή των οποίων εφαρμόζονται τα οριζόμενα στα άρθρα τέταρτο και πέμπτο» (άρθρο 3, παρ. 4).

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες εγκλωβίζονται, ένεκα κορωνοϊού, στην υποχρέωση της διατήρησης του ενοικιαζόμενου καταλύματος στον τόπο φοίτησής τους, αφού η υποχρέωση παρακολούθησης δια ζώσης των εργαστηριακών μαθημάτων, ακόμη και αν αυτά πραγματοποιούνται σε δύο μόλις συνεχόμενες ημέρες, δεν επιτρέπει εύκολες σκέψεις διακοπής του συμβολαίου ενοικίασης. Τα ενοικιαζόμενα καταλύματα μισθώνονται πλέον για την ανάγκη παρουσίας στην Σχολή φοίτησης για μόλις ένα ή δύο βράδια την εβδομάδα, αφού η μεγάλη  απόσταση του τόπου μόνιμης κατοικίας από την Σχολή φοίτησης αποτελεί για πολλούς φοιτητές και φοιτήτριες απαγορευτικό παράγοντα εύρεσης εναλλακτικών τρόπων παρουσίας δια ζώσης στα εργαστηριακά μαθήματα.

Το πρόσφατο γεγονός του lockdown στην πόλη της Κοζάνης δημιουργεί επιπρόσθετους προβληματισμούς διαχείρισης της κατάστασης αυτής. Οι φοιτητές /-τριες στην πόλη αυτή θα πραγματοποιούν πλέον τα μαθήματά τους για 14 (δεκατέσσερις) ημέρες μόνο εξ αποστάσεως. Φυσικά, κανείς δεν είναι σε θέση να υποστηρίξει ότι αυτό δεν θα επαναληφθεί στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος τόσο στην ίδια πόλη, όσο και σε άλλες. Αντίθετα, δυστυχώς μεγάλη πιθανότητα κερδίζει το ενδεχόμενο η καραντίνα να επαναληφθεί σε μεγαλύτερη διάρκεια χρόνου στις φοιτητουπόλεις της χώρας, κρίνοντας από την εξέλιξη της πανδημίας την τρέχουσα χρονική περίοδο.

Κάτω από το βάρος των συνθηκών που δημιουργεί η πανδημία του COVID-19, λογικό φαντάζει το αίτημα ρύθμισης των φοιτητικών ενοικίων με την μείωσή τους σε ικανοποιητικό ποσοστό, για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η πανδημία. Επιπρόσθετα ελαφρυντικά μέτρα, όπως η ευνοϊκότερη αντιμετώπιση της φορολογίας των οικογενειών που επιβαρύνονται με φοιτητικά έξοδα θα λειτουργήσουν ανακουφιστικά, εντασσόμενα ταυτόχρονα στο πνεύμα της ισότιμης αντιμετώπισης των πολιτών.

Η Πολιτεία, στην προσπάθειά της να ανακουφίσει όσους πολίτες επλήγησαν από την πανδημία έλαβε δραστικά οικονομικά μέτρα. Οι φοιτητές/-τριες και οι οικογένειές τους, ως ισότιμοι πολίτες, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με τους ίδιους όρους και να λάβουν και αυτοί την μέριμνα της Πολιτείας μέσω της προτεινόμενης ρύθμισης των φοιτητικών ενοικίων και της ευνοϊκότερης φορολογικής αντιμετώπισης των οικογενειών τους. Μιας πρότασης που δεν ανήκει στην λογική: «είδαμε να μοιράζουν χρήματα, ήρθαμε κι εμείς», αλλά στο γεγονός ότι η συντριπτική πλειονότητα των φοιτητών/-τριών των ελληνικών ΑΕΙ προέρχεται από τα μεσαία και χαμηλότερα (αλήθεια, υφίσταται πλέον αυτός ο διαχωρισμός;) οικονομικά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, γεγονός που, αν συνδυαστεί με την οικονομική ασφυξία που έχει επιφέρει η πανδημία στην πλειονότητα των οικογενειών που ζουν στην ελληνική επικράτεια, αναδεικνύει ξεκάθαρα την αναγκαιότητα της λήψης ξεκάθαρων και άμεσων μέτρων στην κατεύθυνση της προτεινόμενης μέριμνας για την ρύθμιση των φοιτητικών ενοικίων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
elmepa eidiki agwgi
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα
Η έλλειψη επαρκούς στήριξης και ουσιαστικής  καθοδήγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες αυτών των μαθητών,...
Άμβλυνση και Ένταξη Παιδιών με Ειδικές Δυσκολίες στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Προκλήσεις και Αιτήματα