ΔΟΑΤΑΠ: Ανακαλεί την απόφαση για τις εξ αποστάσεως σπουδές
Μετά το «άδειασμα» του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ο ΔΟΑΤΑΠ ανακαλεί την απόφαση για τις υποχρεωτικές δια ζώσης γραπτές εξετάσεις σε κάθε μάθημα

Αφού προηγουμένως γίναμε διεθνώς δακτυλοδεικτούμενοι, καθώς ο ΔΟΑΤΑΠ έλαβε με δική του πρωτοβουλία μια απόφαση για την αναγνώριση σπουδών με την μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης την οποία ανέτρεψε το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους κρίνοντας ότι δεν παράγει νομικό αποτέλεσμα και αποδέχθηκε την ανατροπή η υπουργός Παιδείας, ο ΔΟΑΤΑΠ ανακοίνωσε σήμερα ότι την ανακαλεί.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΔΟΑΤΑΠ αποφάσισε να «επικαιροποιήσει» το πλαίσιο αναγνώρισης των αλλοδαπών τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν με σπουδές εξ αποστάσεως, σύμφωνα με το οποίο για να πάρει κάποιος/α πτυχίο έπρεπε να υποβληθεί σε γραπτές δια ζώσης εξετάσεις για κάθε μάθημα του προς κρίση εξ αποστάσεως προγράμματος. Και μάλιστα η απόφαση προέβλεπε πως τόπος των δια ζώσης γραπτών εξετάσεων και των ομαδικών συναντήσεων, θα πρέπει να είναι στο εξής η έδρα του Πανεπιστημίου ή οποιοδήποτε άλλο εξεταστικό κέντρο στη χώρα της έδρας του Πανεπιστημίου.

Να σημειωθεί ότι για το θέμα αυτό είχαν σημειωθεί ισχυρές αντιδράσεις από φοιτητές και πανεπιστήμια.

Η ανακοίνωση του ΔΟΑΤΑΠ:

«Με την υπΆ αριθμ. 129/2020 γνωμοδότηση (ατομική) του Αντιπροέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κρίθηκε ότι το απόσπασμα του Πρακτικού 11/26-06-2020 της Ολομέλειας του ΔΣ του ΔΟΑΤΑΠ το οποίο αφορούσε στο 5ο θέμα της ημερήσιας διάταξης, συνιστά κανονιστική απόφαση, δεν υφίσταται στο νομικό κόσμο και δεν παράγει ουδέν έννομο αποτέλεσμα.

Η γνωμοδότηση αυτή έγινε αποδεκτή από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με σχετική επισημειωματική πράξη της, κατά εφαρμογή του άρθρου 7 του Ν. 3086/2002.

Κατόπιν αυτών, το ΔΣ διαπιστώνει ότι η εν λόγω απόφαση δεν παρήγαγε κανένα έννομο αποτέλεσμα από της εκδόσεώς της και την ανακαλεί λαμβάνοντας υπ'όψιν τη γνωμοδότηση που την χαρακτήρισε κανονιστική πράξη. Τα κριτήρια αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων καθορίζονται στο ν. 3328/2005 και ιδίως στο άρθρο 4 παρ. 1 αυτού, αφορούν στη διάρκεια των σπουδών, στους όρους αξιολόγησης, προαγωγής, αποφοίτησης κλπ των σπουδαστών και σύμφωνα με το ίδιο άρθρο πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις των ελληνικών ΑΕΙ.

Η εφαρμογή των κριτηρίων αυτών στα οποία αναφερόταν και το πρακτικό 11/26-06-2020, θα εξετάζεται στο πλαίσιο κάθε αίτησης αναγνώρισης τίτλου σπουδών με την έκδοση ατομικής διοικητικής πράξης, σύμφωνα και με την προαναφερόμενη γνωμοδότηση, αλλά και όπως ο ΔΟΑΤΑΠ αυτονοήτως πράττει. Πληροφορίες με τους εφαρμοζόμενους κανόνες αναρτώνται στον διαδικτυακό ιστότοπο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. κατά εφαρμογή του άρθρου 14 του Ν. 3328/2005».

Τι ισχύει μετά από την ανάκληση

Αρθρο 4 του Ν. 3328/05 (ΦΕΚ 80 ΑΆ/1-4-05) : Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης και άλλες διατάξεις.

Προϋποθέσεις αναγνώρισης τίτλων

Οι τίτλοι σπουδών των αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής αναγνωρίζονται από τον Οργανισμό ως «ισότιμοι» ή ως «ισότιμοι και αντίστοιχοι».
1. Η «ισοτιμία» αναγνωρίζεται εφόσον:

α) Η διάρκεια των σπουδών, η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης και οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών πληρούν τις απαιτήσεις των πανεπιστημίων και των τεχνολογικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής.

Εξαιρούνται από την προϋπόθεση της διαδικασίας της διδασκαλίας και μάθησης τα ιδρύματα τύπου «ανοικτού πανεπιστημίου» (open university), «σπουδών εξ αποστάσεως» (distance learning) και «εξωτερικών πτυχίων» (external degrees), υπό τον όρο ότι τα συγκεκριμένα ιδρύματα έχουν ειδικό πρόγραμμα σπουδών για το σκοπό αυτόν, ότι ολόκληρη η διαδικασία παροχής τέτοιου τύπου προγράμματος γίνεται αποκλειστικά από το ίδρυμα που απονέμει τον τίτλο και όχι από άλλο με οποιονδήποτε τρόπο συνεργαζόμενο με αυτό ίδρυμα και ότι η αξιολόγηση, προαγωγή και αποφοίτηση γίνονται με βάση διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες, ανάλογες με αυτές που ισχύουν στα άλλα προγράμματα σπουδών [Αρχή Τροποποίησης]«εξ αποστάσεως των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής». - ΑΝΤΙΚ. ΩΣ ΑΝΩ ΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΕ “” ΛΕΞΕΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ. 7 ΤΟΥ ΑΡΘ. 82 ΤΟΥ Ν. 4485/17, ΦΕΚ-114 Α/4-8-17 [Τέλος Τροποποίησης]

«β) Όλο το πρόγραμμα σπουδών έχει διανυθεί σε ομοταγή Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τουλάχιστον το 1/2 του προγράμματος ή τα δύο έτη, σε περίπτωση που η διάρκεια των σπουδών είναι πενταετής, έχει πραγματοποιηθεί στο Ίδρυμα που απονέμει τον τίτλο. Εξαίρεση ως προς το εν λόγω ελάχιστο ποσοστό σπουδών μπορεί να αποτελέσουν τα διαπανεπιστημιακά προγράμματα συνεργασίας αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Η διάρκεια των σπουδών υπολογίζεται σε ακαδημαϊκά έτη, εξάμηνα ή διδακτικές μονάδες ή σε συνδυασμό αυτών.» - ΑΝΤΙΚ. ΤΗΣ ΠΕΡ. Β ΤΗΣ ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 4 ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ. 17 ΤΟΥ ΑΡΘ. 39 ΤΟΥ Ν. 4186/13, ΦΕΚ-193 Α/17-9-13 [Τέλος Τροποποίησης].

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες