τηλεκπαίδευση, εξ αποστάσεως διδασκαλία
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας για την τηλεκπαίδευση

«Η υποχρεωτικότητα συνδέεται με την καθολικότητα. Επομένως, όταν δεν έχουν όλοι την ίδια πρόσβαση στα μέσα, δεν μπορεί κανείς να επικαλείται την υποχρεωτικότητα» σημειώνει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας σχετικά με την προσμέτρηση απουσιών στην τηλεκπαίδευση, κάνοντας λόγο για «τραγελαφική κατάσταση».

Αναλυτικά:

Μέσα σε 8 μήνες για δεύτερη φορά η επιβολή καραντίνας κρίθηκε απαραίτητη από την κυβέρνηση. Μέσα σε αυτούς τους μήνες  το Υπουργείο Παιδείας δεν έκανε απολύτως τίποτα, ώστε να διασφαλίσει την ομαλή και υγειονομικά ασφαλή λειτουργία των σχολείων, προς όφελος των μαθητών, των οικογενειών τους  και των εκπαιδευτικών.

Η κυβέρνηση δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα υπέρ της υγείας του λαού μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας. Πορεύτηκε αποκλειστικά με την επίκληση της ατομικής ευθύνης. Έβαλε πάνω από όλα τις λεγόμενες αντοχές της οικονομίας, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι απαιτήσεις του μεγάλου κεφαλαίου σε μια σειρά κλάδους π.χ. τουρισμός.

Η πολιτική απόφαση που πήρε η κυβέρνηση να μη δώσει ούτε ένα ευρώ, προκειμένου να διασφαλίσει ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων.

Ενώ ζητούσαμε μικρό αριθμό μαθητών  ανά τμήμα,  προσλήψεις σε προσωπικό, εκπαιδευτικό, καθαριότητας ή νοσηλευτικό, η απάντηση ήταν μία υπερμεγέθης μάσκα, η νομοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μάλιστα ως υποχρεωτικής και η χρήση της ως τιμωρητικής απέναντι σε απόντες μαθητές κατά τη διάρκεια καταλήψεων. Οι διεκδικήσεις αυτές, όπως αποδεικνύεται ήταν όχι απλά αναγκαίες, αλλά και επιτακτικές για την ασφαλή και δια ζώσης λειτουργία των σχολείων.

Οι δηλώσεις πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, του Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας ότι, σύμφωνα με εκθέσεις του ΕΟΔΥ, η διάδοση στα σχολεία δεν είναι μεγάλη, θα μείνει στην Ιστορία ως μνημείο εξαπάτησης. Χωρίς ίχνος ντροπής, συνέχισαν την ίδια προπαγάνδα ακόμα και όταν τμήματα και σχολεία έκλειναν το ένα πίσω από το άλλο λόγω κρουσμάτων. Δε δίστασαν να στοχοποιήσουν τους μαθητές, που διεκδικούσαν το αυτονόητο δικαίωμά τους να πηγαίνουν με ασφάλεια στο σχολείο, προκειμένου να υποστηρίξουν το αφήγημά τους. Αντί να ασχοληθούν με το πώς θα ανοίξουν έστω μία αίθουσα από τις εκατοντάδες κλειστές που υπάρχουν στα σχολεία, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, εξάντλησαν το κυβερνητικό τους «έργο» στο να ξυλοφορτώνουν και να ψεκάζουν τους αγωνιζόμενους μαθητές, να συλλαμβάνουν στο σωρό και να κρατούν επί μέρους στην Ασφάλεια 14χρονα παιδιά, λες και είναι κοινοί εγκληματίες, αλλά και για να οργανώνουν ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία.  

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η κυβέρνηση αποφάσισε την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης για τις επόμενες εβδομάδες χωρίς να έχει διασφαλίσει την πρόσβαση σε αυτή για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Όλοι θυμόμαστε τον τραγέλαφο με τα δήθεν τάμπλετ, που ποτέ δεν ήρθαν στα σχολεία την περασμένη άνοιξη.  Την ίδια στιγμή το ίδιο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ανακοίνωσε ότι μόνο μια (1) τηλεδιάσκεψη (webex) με ταχύτητα 24Mbps (η συνηθισμένη ταχύτητα που έχει ένα νοικοκυριό, αλλά και το 29% των σχολείων) μπορεί να υποστηριχθεί. Χιλιάδες οικογένειες (με 2 παιδιά ή και εργαζόμενους που δουλεύουν με τηλεργασία) θα αποκλειστούν από την διαδικασία της εξ αποστάσεως, ενώ ακόμα και τα ίδια τα σχολεία δεν μπορούν να υποστηρίξουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πολλαπλά τμήματα.

Εκτός των προβλημάτων που υπάρχουν με των τεχνολογικό εξοπλισμό σχολείων, μαθητών κι εκπαιδευτικών ήρθαν και οι αστοχίες των συστημάτων τηλεκπαίδευσης. Πράγμα λογικό αφού το Υπουργείο, 6 μήνες τώρα, δεν πήρε κανένα μέτρο για την αναβάθμιση των συστημάτων του ΠΣΔ και βέβαια δεν πήρε κανένα μέτρο ώστε η σύγχρονη εκπαίδευση να γίνεται με ευθύνη και υλικό του κράτους κι όχι να βασίζεται σε ιδιωτικούς κολοσσούς της τεχνολογίας.

Ήδη μετράμε μια εβδομάδα με την τηλεκπαίδευση και η κατάσταση είναι τραγελαφική. Όλες τις μέρες το ΠΣΔ  ήταν «κάτω» με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανένας να μπει και να διαμοιράσει υλικό στους μαθητές. Την ίδια ώρα όσοι συνάδελφοι προσπαθούσαν να μπουν στο webex μέσω του ΠΣΔ, αδυνατούσαν, αφού όλο το Δίκτυο δε λειτουργούσε. Το webex λειτούργησε όλες τις μέρες με προβλήματα, άλλοτε πολλά (Δευτέρα – Τρίτη) ώστε από κάποια ώρα και μετά να μην μπορεί να γίνει μάθημα και τις άλλες μέρες με λιγότερα προβλήματα, που όμως άφησαν ένα μεγάλο αριθμό μαθητών κι εκπαιδευτικών εκτός της διαδικασίας.

Σε αυτήν την 2η καραντίνα, με αυτές τις αδυναμίες κι ελλείψεις  καλούμαστε  να εφαρμόσουμε  υποχρεωτικά  την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και

  1. να παίρνουμε υποχρεωτικά  απουσίες
  2. να προχωράμε στην ύλη

Κάνουμε σαφές προς όλους πως η υποχρεωτικότητα συνδέεται με την καθολικότητα. Επομένως, όταν δεν έχουν όλοι την ίδια πρόσβαση στα μέσα, δεν μπορεί κανείς να επικαλείται την υποχρεωτικότητα.

Στο ζήτημα αυτό ως εκπαιδευτικοί πρέπει να είμαστε κάθετοι. Δεν μπορεί να παίρνουμε απουσίες, όταν δεν έχουν όλα τα παιδιά τη δυνατότητα της πρόσβασης σε ηλεκτρονικά μέσα, όπως επίσης και εκπαιδευτικοί.

Κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, δεν μπορεί η ύλη να «προχωρήσει» με τον ίδιο τρόπο και τον ίδιο ρυθμό, όπως στη «δια ζώσης». Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να επαναδιδαχθεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.  Παράλληλα θα πρέπει να ανακοινωθεί μείωση της ύλης για όλες τις τάξεις και ειδικά για τη Γ΄ Λυκείου.

Η  εξΑΕ  δεν είναι εκπαίδευση. Μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά στη δια ζώσης, δεν είναι όμως εκπαίδευση. Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός,  κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!

Γι’ αυτό θεωρούμε  ότι  τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στη μάθηση.

Απαιτούμε τώρα από την κυβέρνηση να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων, αφού από ό, τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε για μια ακόμα φορά δίπλα στους μαθητές μας «με όλα τα μέσα!» Όπως το κάναμε και την Άνοιξη, έτσι και τώρα δε θα αφήσουμε κανένα παιδί πίσω, θα σταθούμε δίπλα του, θα αγωνιστούμε ενάντια στην κυβέρνηση, που δε παίρνει κανένα μέτρο για την ουσιαστική μορφωτική στήριξη των παιδιών.

Επανερχόμαστε στα αιτήματα του Σεπτέμβρη

  1. Μέχρι 15 μαθητές στο τμήμα. Εδώ και τώρα αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν τάξεις.
  2. Δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς κατά τακτά διαστήματα Ενίσχυση των κρατικών δομών για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Να μη φορτώνεται αυτή η διαδικασία στους εκπαιδευτικούς.
  3. Επιπλέον δρομολόγια για όλους τους μαθητές που μεταφέρονται με ΜΜΜ. Λήψη όλων των μέτρων ασφαλείας. 50% πληρότητα στα σχολικά λεωφορεία ή στα ΜΜΕ που μεταφέρουν μαθητές από και προς το σχολείο.
  4. Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.
  5. Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος. Η εφαρμογή των πρωτοκόλλων να εξασφαλίζει την ουσιαστική προστασία από την εξάπλωση του ιού. Είναι υποκριτικό να κλείνει ένα τμήμα μόνο, όταν εκπαιδευτικοί διδάσκουν μέχρι και σε πέντε διαφορετικά σχολεία.
  6. Ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται. Εξαίρεση από τα μέτρα περιορισμού επιβατών στα Ι.Χ. αλλά και από τους περιορισμούς στη μετακίνηση από νομό σε νομό. Ελεύθερη διέλευση σε διόδια και πορθμεία.
  7. Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας. Κάλυψη όλων κενών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Εξίσωση όλων των αδειών μονίμων και αναπληρωτών!
  8. Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς (ηλικιακούς, ασθενειών κλπ) που βάζει η υπουργική απόφαση.
  9. Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας. Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.), ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα ιατρικά πιστοποιητικά.
  10. Μείωση της ύλης, γιατί οι συνθήκες δεν είναι κανονικές  και ίδιες για όλους (τοπικές καραντίνες, καραντίνες τμημάτων) ούτε και μέσα στο ίδιο σχολείο. Κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, δεν μπορεί η ύλη να «προχωρήσει» όπως στη «δια ζώσης». Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να επαναδιδαχθεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία. Κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων

 

  1. Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Καμία διοικητική αυθαιρεσία δε θα γίνει αποδεκτή.
  2. Μη καταμέτρηση των απουσιών των μαθητών εφόσον δεν εξασφαλίζονται καθολικά τα τεχνολογικά μέσα και εφόσον -όπως αποδείχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα- τα τεχνικά προβλήματα σύνδεσης, ακόμα και για όσους έχουν τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό, ήταν πολλά. Ειδική μέριμνα για δια ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία, φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.)
  3. Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων.

 

 

Καλούμε την ΟΛΜΕ να ζητήσει εκ νέου το άνοιγμα των σχολείων με πλήρη υγειονομική ασφάλεια, σύμφωνα με τα αιτήματά μας,

ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ, ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες