«Μετά τους λειτουργούς Υγείας, τις στρατιωτικές και τις αστυνομικές δυνάμεις να εμβολιαστούν και οι εκπαιδευτικοί, τουλάχιστον αυτοί που έχουν προβλήματα υγείας». Αυτό προτείνει η καθηγήτρια Επιδημιολογίας και μέλος της Επιτροπής των Ειδικών, Αθηνά Λινού., ενώ συστήνει την εφαρμογή του «Μοντέλου της Βοστώνης» για το άνοιγμα των σχολείων.
Υπενθυμίζεται ότι κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών είχε προαναγγείλει και η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου, η οποία, σε ενημέρωσή της για την πανδημία στα τέλη Νοεμβρίου, δήλωσε μεταξύ άλλων πως δάσκαλοι και καθηγητές θα τοποθετηθούν στις ομάδες που θα συμπεριληφθούν στις προτεραιότητες για το εμβόλιο κατά του κορονοϊού.
«Υπάρχουν πολλές άλλες ομάδες συμπολιτών μας, οι οποίες συμπεριλαμβάνονται στον εμβολιασμό κατά προτεραιότητα, όπως τα σώματα ασφαλείας, οι πυροσβέστες. Οπωσδήποτε και οι εκπαιδευτικοί που έχουν έναν τόσο σημαντικό έργο θα είναι από τις ομάδες που θα συμπεριληφθούν στις προτεραιότητες», τόνισε η κα Θεοδωρίδου.
Την ίδια ώρα, η UNICEF χαρακτηρίζει τους εκπαιδευτικούς ως ομάδα που πρέπει άμεσα να εμβολιαστεί. Όπως τονίζει οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κάνουν το εμβόλιο για το κορονοϊό κατά προτεραιότητα στο πλαίσιο των εκστρατειών ανοσοποίησης.
«Μαθητές και δάσκαλοι μολύνονται με την ίδια συχνότητα»
Στον αντίποδα των όσων υποστηρίζει η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας και ειδικοί, αυστριακή μελέτη έδειξε ότι τα παιδιά μολύνονται από κορονοϊό το ίδιο συχνά με τους ενήλικες.
«Τα σχολεία δεν αποτελούν νησί των ευλογημένων. Αν δεν τα κλείσουμε, τότε διατρέχουμε σημαντικό κίνδυνο», δηλώνει χαρακτηριστικά στο περιοδικό «Der Spiegel» ο καθηγητής μικροβιολογίας του Πανεπιστημίου της Βιέννης Μίχαελ Βάγκνερ και τονίζει ότι θα πρέπει κατόπιν να γίνει ειλικρινής ενημέρωση σχετικά με τις συνέπειες που θα έχει το κλείσιμο των σχολείων στη μετάδοση του ιού. Επιπλέον, επισημαίνει ο κ. Βάγκνερ, αυτό μπορεί να λειτουργήσει μόνον εφόσον και ο γενικός πληθυσμός εγκαταλείψει πολλές από τις καθημερινές του συνήθειες, οι οποίες θεωρούνται «υψηλού κινδύνου».
Τα παιδιά, εξηγεί ο Αυστριακός μικροβιολόγος, αντανακλούν την επιδημιολογική κατάσταση του περιβάλλοντός τους. «Επειδή ωστόσο είναι συνήθως ασυμπτωματικά, ελέγχονται και λιγότερο με τεστ», τονίζει, υπάρχουν πιθανότατα πάρα πολλές περιπτώσεις άγνωστων και μη καταγεγραμμένων κρουσμάτων.
Προκειμένου να ρίξει φως σε αυτή ακριβώς την παράμετρο, ο κ. Βάγκνερ διεξήγαγε μαζικά τεστ σε σχολεία, σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια του Γκρατς, του Λιντς και του Ίνσμπρουκ και μέχρι τώρα, το κεντρικό συμπέρασμα είναι ότι «τα παιδιά κάτω των 14 ετών μολύνονται με την ίδια συχνότητα όπως και οι δάσκαλοί τους, όπως δηλαδή οι ενήλικες».
Τι είναι το «Μοντέλο της Βοστώνης»
Μιλώντας πριν λίγες ημέρες στο ραδιοφωνικό σταθμό «Θέμα 104,6» για το άνοιγμα των σχολείων, η κα Λινού τόνισε ότι «το υπουργείο Παιδείας έχει πολύ χρόνο μπροστά του να σκεφτεί πολύ σοβαρά το πώς θα αποτραπεί ο συνωστισμός».
Πρότεινε μάλιστα στο υπουργείο Παιδείας «να φτιάξει έναν μηχανισμό ώστε να μην υπάρξει συνωστισμός έξω από τα σχολεία και να υπάρχει ασφάλεια για τους εργαζόμενους στα σχολεία».
Η Αθηνά Λινού τάσσεται «υπέρ του να ανοίξουν τα σχολεία», καθώς «είναι σημαντικό για γονείς και παιδιά».
Σύμφωνα με το «Μοντέλο της Βοστώνης» (πήρε το όνομά του από την πρακτική που εφαρμόζουν οι υγειονομικές αρχές της αμερικανικής πόλης στα σχολεία) που προτείνει, «τα μισά παιδιά πάνε στο σχολείο και τα άλλα κάνουν μαθήματα εξ αποστάσεως και εναλλάσσονται».
«Κάθε μαθητής πηγαίνει στο σχολείο δυο ή τρεις ημέρες την εβδομάδα και, ομοίως, δύο ή τρεις ημέρες κάνει μαθήματα από το σπίτι», συμπληρώνει η κα Λινού.
«Επιπλέον, θα πρέπει να αξιοποιηθεί ο υπαίθριος χώρος, έτσι ώστε να περνάνε οι μαθητές πιο πολλές ώρες έξω, με ένα φούτερ και αντιανεμικό, για να αερίζονται οι τάξεις και να μειώνεται η διασπορά», σημειώνει.
Τέλος η ίδια πρότεινε «ότι για την ασφαλή επιστροφή στα θρανία θα πρέπει να "επιστρατευθούν" τα rapid test, τα οποία θα μπορούσαν να γίνονται τυχαία».
Πώς επιλέχθηκαν αυτοί που θα εμβολιαστούν πρώτα
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου, ανέλυσε, κατά την ενημέρωση της Δευτέρας, τα κριτήρια με τα οποία καθορίστηκε η προτεραιοποίηση όσων θα κάνουν το εμβόλιο ενάντια στον κορονοϊό.
Όπως δήλωσε, «πρώτο κριτήριο είναι ο αυξημένος κίνδυνος από νόσηση», δηλαδή τα άτομα με «μεγάλη ηλικία» καθώς αυτός είναι ο «υπ' αριθμόν ένα κίνδυνος για βαριά νόσηση».
Το δεύτερο κριτήριο είναι «ο αυξημένος κίνδυνος λόγω έκθεσης στον ιό» και η κύρια ομάδα «που εκτίθεται και κινδυνεύει σοβαρά από τον ιό είναι οι υγειονομικοί».
«Όταν ξεκίνησε η προτεραιοποίηση είχαμε σκέψεις για το ποια θα είναι η αποδοχή του εμβολίου από τους υγειονομικούς. Οι υγειονομικοί αποτελούν και το παράδειγμα και τον φωτεινό φάρο για τους υπόλοιπους για τον εμβολιασμό. Με μεγάλη ικανοποιήση ήδη από τον πρώτο αριθμό των ατόμων που έχουν εμβολιαστεί μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει μια ευρεία αποδοχή του εμβολίου κατά του κόβιντ από τους υγειονομικούς», σημείωσε η κ. Θεοδωρίδου.
Το τρίτο κριτήριο είναι «η διασφάλιση της φροντίδας και της νοσηλείας ατόμων ευάλωτων, ατόμων ηλικιωμένων, ατόμων που ζουν σε ειδικές δομές, σε δομές αποκατάστασης ή και οι χρονίως πάσχοντες».
Η κ. Θεοδωρίδου προσέθεσε ότι τελευταία ομάδα είναι «οι λίγοι όμως απαραίτητοι» για την λειτουργία του κράτους. Ο αριθμός που εμβολιάστηκε σε αυτή την κατηγορία είναι «μικρότερος από τους 50» ανέφερε η κ. Θεοδωρίδου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη