theatro
Οι καλλιτεχνικές σχολές (χορού, θεάτρου, κινηματογράφου) μένουν κλειστές, ενώ τα αντίστοιχα μαθήματα στο σχολείο θα διδάσκονται κανονικά

Την αντίφαση να διδάσκονται κανονικά, από την 1η Φεβρουαρίου, τα μαθήματα του χορού, του θεάτρου και του κινηματογράφου στα σχολεία αναδεικνύουν σε επιστολή της η «Κίνηση ωρομίσθιων καθηγητών χορού και κινηματογράφου των Καλλιτεχνικών Σχολείων», ενώ οι αντίστοιχες σχολές καλλιτεχνικής παιδείας θα παραμένουν κλειστές.

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί ζητούν «μια κοινή και ορθολογική απόφαση για το μάθημα του χορού, θεάτρου και κινηματογράφου τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, βάσει υγειονομικού πρωτοκόλλου».

Αναλυτικά η παρέμβαση της κίνησης: 

Η τέχνη κι ο πολιτισμός (θέατρο, χορός, κινηματογράφος) πλήττονται ανεπανόρθωτα και συνεχίζουν να απαγορεύονται αυστηρά με επέκταση της κυβερνητικής απόφασης (Δ1α/Γ.Π.οικ.:4992). Σύσσωμοι, οι ωρομίσθιοι καθηγητές χορού και κινηματογράφου των καλλιτεχνικών σχολείων ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή αντίφαση η οποία μας προκαλεί αίσθημα αφενός αμηχανίας και αφετέρου φόβου.

Βάσει της προαναφερθείσας απόφασης, οι καλλιτεχνικές δομές εκπαίδευσης της χώρας υποχρεούνται να αναστείλουν τη (δια ζώσης) λειτουργία τους, διατηρώντας τη δυνατότητα της τηλε-εκπαίδευσης. Αντιθέτως, την ίδια στιγμή με ανακοίνωση της κα Κεραμέως καλεί τους ίδιους καθηγητές να παρουσιαστούμε την 1η Φεβρουαρίου στα σχολεία μας και να διδάξουμε δια ζώσης τα μαθήματα του χορού και του κινηματογράφου.

Το γεγονός αυτό μας καλεί να αναρωτηθούμε, πρωτίστως, για το πώς είναι δυνατό οι σχολές χορού, θεάτρου και κινηματογράφου να είναι κλειστές, την ίδια στιγμή που στο σχολείο επιτρέπεται το ίδιο μάθημα, με τους ίδιους καθηγητές, και τους ίδιους μαθητές. Υπάρχει άραγε μεγαλύτερο  ποσοστό μεταδοτικότητας του covid-19 σε μια αίθουσα σχολής χορού/θεάτρου χορού/κινηματογράφου από ότι σε μια αίθουσα σχολείου; Δευτερευόντως, μας προκαλεί προβληματισμό και φόβο αναφορικά με το πόσο ασφαλές είναι να ασκήσουμε με υγειονομική ασφάλεια το επάγγελμά μας δεδομένου της ιδιαιτερότητας της φύσης του μαθήματος μας (χορός). Επισημαίνουμε ότι οι σχολικές τάξεις μαθημάτων κίνησης αριθμούν έως και εικοσιπέντε μαθητές σε ανεπαρκείς, μη ορθά εξοπλισμένες αίθουσες.

Προς υπεράσπιση του καλλιτεχνικού κλάδου, εαυτών και συναδέλφων, όπως και των μαθητών μας και των οικογενειών τους:

Αιτούμαστε μια κοινή και ορθολογική απόφαση για το μάθημα του χορού, θεάτρου και κινηματογράφου τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, βάσει υγειονομικού πρωτοκόλλου.

Παρακαλούμε όπως επιληφθείτε του θέματος. Διαμαρτυρόμαστε εντόνως και επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας. Αναμένουμε τη δημόσια απάντησή σας πριν προβούμε σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια διαμαρτυρίας.

Το παρόν υπόμνημα συντάχθηκε από την «Κίνηση ωρομισθίων καθηγητών χορού και κινηματογράφου των Καλλιτεχνικών Σχολείων» της χώρας.

Επιπροσθέτως, διευκρινίζουμε και τονίζουμε ότι εμείς, οι καθηγητές κληθήκαμε για ανάληψη υπηρεσίας, από την εκάστοτε Διεύθυνση Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα. Η πρόσληψή μας έλαβε χώρα κατόπιν πολλαπλών υπομνημάτων από πλευράς των ωρομίσθιων καθηγητών τόσο προς το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, όσο και προς την επιστημονική επιτροπή αρμόδια για την αξιολόγηση των αιτήσεών μας. Ο λόγος ήταν η πρωτοφανής καθυστέρηση της διαδικασίας (προκήρυξη, αξιολόγηση αιτήσεων, επαναξιολόγηση, προσλήψεις). Το γεγονός δυστυχώς, δε θεωρείται μεμονωμένο καθώς έχει επαναληφθεί και σε προηγούμενα έτη. Η φετινή καθυστέρηση θα έχει ως συνέπεια να μη διαθέτουμε επαρκή χρόνο να αναπτύξουμε και να ολοκληρώσουμε την απαιτούμενη ύλη. Επιπλέον, οι καθηγητές βρισκόμαστε σε καθεστώς ανεργίας από τον τερματισμό της προηγούμενης σχολικής χρονιάς πράγμα το οποίο δυσχεραίνει τις συνθήκες διαβίωσής μας. Τέλος, ξεκινώντας τη φετινή χρονιά με καθυστέρηση τεσσάρων και πλέον μηνών κινδυνεύουμε μετά το πέρας της βρεθούμε χωρίς τα απαιτούμενο αριθμό ενσήμων ώστε να πληρούμε τις προϋποθέσεις υπαγωγής μας σε πρόγραμμα του οργανισμού απασχολήσεως εργατικού δυναμικού. Πράγμα το οποίο ισούται με μηδενικό εισόδημα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
Το εξ αποστάσεως διεθνές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό» του ΕΚΠΑ και του European Wergeland...
Δωρεάν Webinars τον Φεβρουάριο από το ΠΜΣ “Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό"
eirini_mathites_volos
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Σκοπός της δράσης είναι να προωθηθεί ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τις συνέπειές τους, υπογραμμίζοντας τη θέση μας...
Αντιπολεμικό δεκαήμερο 20-31 Ιανουαρίου: Δημιουργία αντιπολεμικού υλικού από μαθητές και εκπαιδευτικούς
Kofoi
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!
Γονείς: Να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών του ΕΕΕΕΚ Κωφών και την συνέχιση των μαθημάτων.
Ακατάλληλο λόγω δομικής τρωτότητας το ΕΕΕΕΚ Κωφών-Βαρήκοων: Ενημέρωσαν με 2 μήνες καθυστέρηση τους γονείς!