Του Νίκου Μάστορα
Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι την 1η Φεβρουαρίου "ανοίγουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια εκτός από τα Λύκεια σε περιοχές που βρίσκονται στο κόκκινο, στα οποία θα συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση", είπε πριν από λίγο στην ΕΡΤ1 η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή.
Ωστόσο η προοπτική να ανοίξουν τα Λύκεια παντού εκτός από τις κόκκινες περιοχές, δημιουργεί ήδη αντιδράσεις και πολλές συζητήσεις ειδικά για τη Γ Λυκείου, καθώς αν υιοθετηθεί αυτή η λύση, δημιουργούνται αυτομάτως δύο κατηγορίες Λυκείων, εκείνα που επιστρέφουν στη δια ζώσης διδασκαλία κι εκείνα που θα συνεχίσουν για άγνωστο προς στιγμήν διάστημα, με διδασκαλία εξ αποστάσεως.
Ανισότητα
Όπως είναι ευνόητο, πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί παρατηρούν ότι αυτή η λύση δημιουργεί ανισότητα στις πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς οι μαθητές που συνεχίζουν δια ζώσης και οι μαθητές των κόκκινων περιοχών με μαθήματα τηλεκπαίδευσης, θα κληθούν στο τέλος να εξεταστούν στα ίδια θέματα ανταγωνιζόμενοι για την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση -και μάλιστα τη χρονιά που σχεδιάζεται να επιστρέψει η βάση εισαγωγής.
Αυτό εξάλλου είχε δηλώσει η κ.Μακρή σε άλλη της συνέντευξη: Με τους ίδιους όρους θα εξεταστούν οι μαθητές στις πανελλήνιες 2021 που θα κάνουν δια ζώσης διδασκαλία με τα παιδιά που θα συνεχίσουν την τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με όσα δήλωσε η Ζέττα Μακρή. Τόνισε, μάλιστα ότι το Υπουργείο οδηγήθηκε στη λήψη ειδικών μέτρων, προκειμένου να μην αδικηθεί κανένας μαθητής, ειδικά της Γ' Λυκείου.
Αυτό το ενδεχόμενο όμως, λένε οι εκπαιδευτικοί, δημιουργεί συνθήκες μεγάλης ανισότητας και οι υπεύθυνοι του υπουργείου Παιδείας πρέπει να το σκεφτούν πολύ σοβαρά προτού προκύψουν νέα σοβαρά ζητήματα με προσφυγές στη δικαιοσύνη. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θεωρούν ότι τα Λύκεια πρέπει να ανοίξουν ταυτόχρονα σε όλη τη χώρα, είτε να παραμείνουν όλα σε τηλεκπαίδευση και να μη γίνει διαχωρισμός ανάλογα με το αν η περιοχή είναι κόκκινη ή όχι.
Μάλιστα, ανισότητα υπάρχει ήδη και στην τηλεκπαίδευση, με άλλα παιδιά να παρακολουθούν κανονικά και άλλα να δυσκολεύονται λόγω έλλειψης τεχνικών μέσων.
Σενάρια
Τα σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση είναι αν θα δοθεί παράταση στην αναστολή λειτουργίας των σχολείων τουλάχιστον για μια εβδομάδα ή θα επιστρέψουν στις τάξεις μόνο οι μαθητές της Γ' Λυκείου. Το δεύτερο σενάριο το αποκλείσει πάντως με δηλώσεις της η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, επισημαίνοντας ότι σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς οι καθηγητές που διδάσκουν στη Γ' τάξη του Λυκείου, διδάσκουν και στις υπόλοιπες τάξεις. Επομένως, δεν θα είναι δυνατή η δια ζώσης εκπαίδευση σε συνδυασμό με την τηλεκπαίδευση των υπόλοιπων τάξεων.
Οι εμπειρογνώμονες
Σε λίγη ώρα πάντως, όλα αυτά θα διευκρινιστούν καθώς ξεκίνησε η συνεδρίαση της ολομέλειας της επιτροπής των εμπειρογνωμώνων, ώστε να επανεξετάσει τα δεδομένα και να προχωρήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις.
Εξάλλου, για το άνοιγμα των Γυμνασίων και των Λυκείων, ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των ειδικών, Νίκος Σύψας υποστήριξε ότι προκρίνεται το άνοιγμα μόνο της Γ' Λυκείου, παρόλο που στο παρελθόν είχε αποκλείσει μια τέτοια πιθανότητα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Επιπλέον, χαρακτήρισε ως «γκρίζα ζώνη» τα Γυμνάσια, τονίζοντας πως υπάρχει ακόμη ερωτηματικό γι' αυτά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη