Σε ένα μήνα συμπληρώνεται η θλιβερή επέτειος ενός χρόνου, όπου τα προσφυγόπουλα της Ριτσώνας δεν βρίσκονται στα σχολεία. Παρ όλα αυτά η Δήμαρχος Χαλκιδέων ζητά με επιστολή της από το Υπουργείο Παιδείας στις 26 Ιανουαρίου, “να μην πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε εγκατάσταση μαθητών-προσφύγων τουλάχιστον για το τρέχον σχολικό έτος”.
Με άλλα λόγια ζητά από ένα φορέα, που είναι υπεύθυνος από το ιδρυτικό DNA του να μεριμνά, όπως “όλα τα παιδιά να είναι στο σχολείο”, να κλείσει τα μάτια και να συμπράξει μαζί στο απαράδεκτο, παράνομο και ανήθικο καθεστώς της παράτασης της έξωσης από την εκπαίδευση εκατοντάδων προσφυγόπουλων. Ζητά την έξωση αυτών των παιδιών για άλλους έξι μήνες δηλαδή συνολικά για ενάμισυ διδακτικό έτος. Είναι σαν το Υπουργείο Υγείας να σταματά την διαδικασία των εμβολιασμών μετά από αίτηση των αρνητών του εμβολίου.
Αλήθεια, από πού αντλεί αυτό το θράσος η κ. Δήμαρχος; Όπως αναφέρει στην επιστολή της “στη σύσκεψη, που είχε πραγματοποιηθεί στις 2 Σεπτεμβρίου 2020 και συμμετείχε η Δήμαρχος, με τη Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας κα. Αναστασία Γκίκα και τον Γενικό Γραμματέα Υποδοχής Αιτούντων Ασύλου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Εμμανουήλ Λογοθέτη, παρουσία και άλλων εκπροσώπων φορέων, είχε λάβει διαβεβαίωση ότι τουλάχιστον για το τρέχον σχολικό έτος, οι σχολικές μονάδες Α/ θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου δεν θα επιβαρύνονταν(!) με τη φοίτηση επιπλέον μαθητών – προσφύγων, η δε εκπαίδευσή τους θα παρεχόταν εντός της Δομής.”
Για να είμαστε δίκαιοι-όπως η πράξη έδειξε μέχρι τώρα- οι διαβεβαιώσεις που επικαλείται η κυρία Δήμαρχος τηρήθηκαν κατά γράμμα στο κομμάτι που την ενδιαφέρει. Κανένα παιδί της Ριτσώνας δε φοίτησε σε κανένα σχολείο.
Η σύσκεψη που είχε θέμα “Η φοίτηση των μαθητών-προσφύγων από τη Δομή της Ριτσώνας σε Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Χαλκιδέων” στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία μιας και δεν υπήρξε φοίτηση κανενός παιδιού.
Τελικά αποδυκνείεται ενίοτε ότι οι συσκέψεις είναι παραγωγικές, λίαν αποδοτικές και παράγουν σημαντικά εκπαιδευτικά οφέλη! Και επειδή όλοι πρέπει να έχουν μερίδιο στην επιτυχία, εύγε σε όλους τους συμμετέχοντες για το λαμπρό κατόρθωμα.
Παρόλες τις διαβεβαιώσεις το moratorium της σιωπής για την ακούσια και παράνομη αποχή των προσφυγόπουλων από την εκπαιδευτική διαδικασία έσπασε όταν “ο Δήμος πληροφορήθηκε ότι από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, έχει γίνει εισήγηση για τη λειτουργία Δομής Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) για 271 επιπλέον μαθητές από τη Δομή της Ριτσώνας στα Δημοτικά σχολεία Ανθηδόνας, Δροσιάς, Βαθέος Αυλίδας, Φάρου Αυλίδας, Παραλίας Αυλίδας, Νέας Λαμψάκου Ληλαντίων και στο 23ο Δημοτικό σχολείο Χαλκίδας”.
Η κυρία Δήμαρχος στην επιστολή της δηλώνει ότι, “ο Δήμος αδυνατεί να παρέχει οποιαδήποτε συνδρομή σε επιπλέον μαθητές, αφού δεν διαθέτει ούτε το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό, ούτε τα μέσα, ούτε τις υποδομές, ώστε να ανταπεξέλθει στις επιπλέον ανάγκες που θα προκύψουν”.
Η κ. Δήμαρχος καταφεύγει συνειδητά στο ψέμα και την παραπληροφόρηση, γιατί είναι αδύνατο να μη γνωρίζει, ότι ο Δήμος δεν έχει την ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση και η λειτουργία των ΔΥΕΠ υποστηρίζεται με ειδικό κονδύλι από τον προυπολογισμό της Βουλής. Οσο για την επίκληση της υγεινομικής κρίσης, είναι τόσο σαθρό και προσχηματικό το επιχείρημα και μόνο με το γεγονός της διάκρισης κάποιων παιδιών έναντι άλλων. Κοντολογίς τα σχολεία ακόμα και σε συνθήκες πανδημίας είναι ανοιχτά ή κλειστά για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις, τηρώντας όλους τους κανόνες. Γιατί λοιπόν η κ. Δήμαρχος καταφεύγει στο ψέμα στη διασπορά του φόβου και την στοχοποίηση των προσφύγων μαθητών με τόση συνέπεια;
Από κοινού η κυρία Δήμαρχος και ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γαλάνης, προτείνουν την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων “εντός της Δομής”. Ανάλογη πρόταση έγινε και από την υφυπουργό Μεταναστευτικής πολιτικής και Ασύλου κ. Βούλτεψη σε πρόφατη συνέντευξη, όπου αναφέρθηκε σε ένα “εθνικό σχέδιο κλειστών δομών με εκπαίδευση εντός τους, χωρίς να επιβαρύνεται η τοπική κοινωνία”. Απλά θα υπενθυμίσουμε, ότι η εκπαίδευση των παιδιών, όταν αντιμετωπίζεται σαν επιβάρυνση, τότε καλλιεργείται το κλίμα για να επιβληθεί το σκοτάδι των σχολείων γκέτο, τα σχολεία των μειονοτήτων και οι εξαιρέσεις των νόμων να προτείνονται σαν τη μαγική λύση “δια πάσαν νόσον…”.
Είναι στοιχειώδης η γνώση, ότι με την κύρωση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού με το ν. 2101/92, όπως και με τις διατάξεις του ν. 4636/19 “Κάθε ανήλικος στον οποίο έχει χορηγηθεί καθεστώς διεθνούς προστασίας, υποχρεούται να εντάσσεται στις μονάδες παροχής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος με τους όρους που ισχύουν για τους Έλληνες πολίτες”, όπως επίσης και ότι “ Για τη διευκόλυνση της ένταξης στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, προσωρινές εκπαιδευτικές δράσεις, στο πλαίσιο της άτυπης εκπαίδευσης, μπορούν να παρέχονται μεταξύ άλλων και εντός των κέντρων φιλοξενίας. Οι δράσεις αυτές δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την τυπική εκπαίδευση”.
Γίνεται φανερό ότι οι παραπάνω “ προτάσεις” αντικειμενικά γίνονται μόνο προς τους εν δυνάμει ψηφοφόρους των τοπικών κοινωνιών, όπου με συσκέψεις παραγόντων, σκορπίζοντας το φόβο και ενεργοποιώντας τα πιο συντηρητικά και σκοταδιστικά αντανακλαστικά, διαγκωνίζονται για την πολιτική κληρονομιά του κατάδικου Ευβοιώτη βουλευτή της εγκληματικής ναζιστικής οργάνωσης, που πρωτοστατούσε παλαιότερα σε τέτοιου τύπου αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών.
Να ανοίξουν όλα τα σχολεία της Χαλκίδας όλων των βαθμίδων σε όλα τα προσφυγόπουλα. Η θέση των παιδιών είναι στο σχολείο. Είναι απαράδεκτο έντεκα μήνες 850 παιδιά να βρίσκονται εκτός σχολείου. Να γίνει αγώνας δρόμου και να βγούμε νικητές να προλάβουμε να μην υπάρξει η θλιβερή επερχόμενη επέτειος, όπου 850 παιδιά θα συμπληρώσουν ένα χρόνο χωρίς σχολείο. Δεν θα είναι μόνο ένα μεγάλο κενό στην ανάπτυξη των παιδιών «μας», θα είναι ταυτόχρονα και μια μεγάλη μελανή οπή στην καρδιά της κοινωνίας μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη