Ως έννοια το πανεπιστήμιο συνάδει απόλυτα με την διακίνηση ελεύθερων ιδεών και απόψεων. Συνάδει με την εξέλιξη της προσωπικότητας του φοιτητή μέσα από συζητήσεις με τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας των πανεπιστημίων. Από την άλλη, το πανεπιστήμιο ως κτήριο αποτελεί τμήμα κρατικού εδάφους, αλλά διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα δημόσια κτήρια εξαιτίας των λόγων που ανέφερα προηγουμένως. Δυστυχώς όμως, με το νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην βουλή την Παρασκευή αυτά αναιρούνται εξ ολοκλήρου.
Είναι γεγονός ότι σήμερα όποιος θέλει μπορεί να μπει στους πανεπιστημιακούς χώρους δίχως να ελεγχθεί. Όμως από το ένα άκρο περνάμε στο άλλο. Πέρα από τον έλεγχο στις πύλες εισόδου το νομοσχέδιο προβλέπει εγκατάσταση μέσων καταγραφής εικόνας και ήχου των χώρων του πανεπιστημίου (αρθ. 12-παρ. 2) εκτός των αιθουσών διδασκαλίας και των γραφείων των καθηγητών (αρθ. 16). Το άρθρο 9Α του Συντάγματος (αφορά την προστασία προσωπικών δεδομένων) αναγράφει ότι: Καθένας έχει δικαίωμα προστασίας από τη συλλογή, επεξεργασία και χρήση, ιδίως με ηλεκτρονικά μέσα, των προσωπικών του δεδομένων, όπως νόμος ορίζει. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων διασφαλίζεται από ανεξάρτητη αρχή, που συγκροτείται και λειτουργεί, όπως ο νόμος ορίζει. Οι φοιτητές δεν έχουν δικαίωμα στην προστασία των προσωπικών τους δεδομένων; Ο έλεγχος στις πύλες εισόδου και η κατάργηση του ασύλου δεν αρκεί για να καταπολεμηθεί η αταξία και η ανομία στους πανεπιστημιακούς χώρους;
Όσον αφορά τώρα τις ποινές. Ο βανδαλισμός των δημοσίων χώρων θα πρέπει να τιμωρείται ακόμα και με διαγραφή των φοιτητών. Γιατί όμως δίνεται η δυνατότητα στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα να τιμωρήσουν έναν φοιτητή που αντέγραψε διαγράφοντάς τον; (αρθ. 23 και 24). Νομίζω πως εδώ έπρεπε να διαχωριστούν τα πράγματα και να γίνουν οι κατάλληλες ρυθμίσεις.
Ας μιλήσουμε τώρα για την ομάδα της Ελληνικής Αστυνομίας που θα περιφρουρεί τα πανεπιστήμια της χώρας μας (ονομάζεται Ο.Π.Π.Ι. και θα στελεχωθεί από 1080 άτομα). Βάσει του συντάγματος το πανεπιστήμιο είναι αυτοδιοίκητο. Πως γίνεται λοιπόν να παρεμβαίνει η ελληνική αστυνομία στην περιφρούρησή των πανεπιστημίων;
Είναι ύπουλο εν μέσω πανδημίας το ΥΠΑΙΘ να καταθέτει ένα νομοσχέδιο που ξεπερνάει τα όρια του Συντάγματος. Η προτεραιότητα πρέπει να είναι η δημόσια υγεία και όχι οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση. Μόλις τελειώσει αυτός ο “πόλεμος”, ας κατατεθεί το νομοσχέδιο και να γίνει δημόσια διαβούλευση με φοιτητές, εκπαιδευτικούς και πολιτικούς. Να βρούμε λύση στο πρόβλημα, μαζί, οργανωμένα και σωστά. Δίχως ύπουλα παιχνίδια.
Η πολιτική της τρέχουσας κυβέρνησης απλώνει τις ρίζες της πάνω στην λέξη ιδιωτικοποίηση. Προεκλογικά ο κύριος Κ.Μητσοτάκης ανέφερε πως επιδιώκει την αγορά υπηρεσιών υγείας από τον ιδιωτικό τομέα. Τον Δεκέμβρη που μας πέρασε (εν μέσω πανδημίας) το ΥΠΑΙΘ κατέθεσε τροπολογία που αφορά στην αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των Κολεγίων, απαξιώνοντας το ίδιο το δημόσιο πανεπιστήμιο.
Ερωτώ εγώ. Γιατί δεν γίνεται ιδιωτική η φύλαξη των πανεπιστημίων μας; Γιατί την αναλαμβάνει η Ε.Α.; Μήπως η κυβέρνηση δεν επιδιώκει την φύλαξη των πανεπιστημίων, αλλά τον έλεγχο τους; Άραγε, προσπαθούν να καταπολεμήσουν το έγκλημα ή την διακίνηση ελεύθερων ιδεών;
Γεώργιος Βοκολός, 1ο ετής φοιτητής Φυσικού Αθήνας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη