Στη Δικαιοσύνη δηλώνουν ότι θα προσφύγουν οι εκπαιδευτικοί που απέχουν από τις διαδικασίες αξιολόγησης, εναντίον ορισμένων Διευθυντών που είτε σκόπιμα, είτε για οποιουσδήποτε άλλους λόγους λειτουργούν ως μακρύ χέρι της κυβέρνησης.
Με ανακοίνωσή της, η Ε 'ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προειδοποιεί τους διευθυντές αυτούς να σταματήσουν τώρα κάθε ενέργεια τρομοκράτησης, παρανομίας και αυθαιρεσίας, προειδοποιώντας τους για δικαστική εμπλοκή σε περίπτωση που συνεχίζουν.
Η ανακοίνωση
Το Δ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ –Θ την Πέμπτη 18/2/2021 και Παρασκευή 19/2/2021 πραγματοποίησε με επιτυχία δυο τηλε-ενημερώσεις συναδέλφων και συνέχισε και με άλλες δύο νέες που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 21/2.
Χαιρετίζουμε τα σχολεία που το ένα μετά το άλλο, όπως και οι συνάδελφοι με συλλογικές και ατομικές αποφάσεις δηλώνουν μαζικά συμμετοχή στην απεργία-αποχή ενάντια στην αξιολόγηση και δείχνουν το δρόμο για να τη σταματήσουμε!
Στις τηλε-ενημερώσεις, όπως και στις επισκέψεις μελών του σωματείου στα σχολεία, μας καταγγέλθηκαν προσπάθειες από Διευθυντές, που όχι μόνο δεν ενημερώνουν τους συναδέλφους για τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ, αλλά ασκούν ανοιχτά πιέσεις για να διαμορφώνουν κλίμα φόβου προς τους συναδέλφους ενάντια στις αποφάσεις του κλάδου. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:
Πολλοί Διευθυντές δεν έχουν προωθήσει στα προσωπικά μέιλ των συναδέλφων τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ. Όταν το επισημάναμε σε Διευθυντή, με απαράδεκτο τρόπο, δήλωσε ότι έχει το σωματείο γραμμένο στα παλιά του τα παπούτσια κι ότι θα στείλει τις αποφάσεις όποτε θέλει αυτός!
Υπήρξαν καταγγελίες εκπαιδευτικών που πλειοψηφικά κατέθεσαν συλλογική συμμετοχή στην απεργία αποχή και ο Διευθυντής αρνήθηκε να την πρωτοκολλήσει. Στάση όχι μόνο αντισυνδικαλιστική και αντισυναδελφική, αλλά και ολοφάνερη κατάχρηση εξουσίας. Η άρνηση παραλαβής συλλογικής δήλωσης των συναδέλφων συνιστά διοικητικό παράπτωμα. Η συλλογική αυτή δήλωση ήταν η 2η που έκαναν οι συνάδελφοι, καθώς η πρώτη «χάθηκε» από το συρτάρι που φυλασσόταν. Οι εκβιασμοί συνεχίζονται με την απαίτηση να καταθέσουν οι συνάδελφοι ατομική δήλωση συμμετοχής επικαλούμενος προφορική εντολή της ΔΔΕ. Είχε μάλιστα το θράσος να εκφράσει «απορίες» στη σύσκεψη Διευθυντών που κάλεσε η ΕΛΜΕ.
Παρόμοια περιστατικά αυθαιρεσίας εκτυλίχτηκαν και σε άλλα σχολεία, όταν Διευθυντές κάλεσαν τους συναδέλφους σε υποτιθέμενη «ενημερωτική» συνάντηση, στη διάρκεια της οποίας διαπιστώθηκε ότι κρατούνταν πρακτικά! Διευθυντής έφτασε σε σημείο να αναφέρει ότι οι συνδικαλιστές, τους οποίους ρωτάει, του αναφέρουν ότι δεν υπάρχει συνδικαλιστική κάλυψη! Στις «ενημερώσεις» εκτοξεύονται ανοιχτές απειλές ότι όσοι δε συμμετέχουν στην αξιολόγηση θα έχουν παρακράτηση μισθού και άλλες συνέπειες. Τόσο όμως οι αποφάσεις της ΟΛΜΕ, όσο και της ΑΔΕΔΥ καταγράφουν ότι η μορφή της απεργίας αποχής είναι νομοθετικά κατοχυρωμένη με το ν. 1264/1982 και έχει κριθεί νόμιμη στα δικαστήρια με πρόσφατη απόφαση του 2020 που απέστειλε η ΑΔΕΔΥ. Είναι γνωστό σε όλους ότι ποτέ δεν έχει γίνει περικοπή μισθού, όχι μόνο στην εκπαίδευση, αλλά και σε καμία άλλη δημόσια υπηρεσία.
Όσα σχολεία προκρίνουν οι συνεδριάσεις να γίνουν μέσω τηλεσυνεδριάσεων δεν εξασφαλίζουν όρους μιας δημοκρατικής συζήτησης για ένα τόσο σοβαρό θέμα, ιδιαίτερα όταν έχουμε προσπάθειες μέσω τηλεδιασκέψεων, δήθεν ενημερωτικού χαρακτήρα, οι Διευθυντές να προκαταλάβουν τις αποφάσεις των συναδέλφων. Για αυτό άλλωστε έχουμε και περιπτώσεις με έτοιμες τις ομάδες δράσης από τους Διευθυντές πριν τις συνεδριάσεις. Επιδιώκουν με συνοπτικές διαδικασίες να περάσει η αξιολόγηση και οι συνάδελφοι να μη ταχθούν με τις αποφάσεις του κλάδου. Η αδυναμία καταγραφής με ενιαίο τρόπο της ψηφοφορίας στις τηλεσυνεδριάσεις δεν διασφαλίζει την ισοτιμία των μελών στις αποφάσεις. Ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί η ισότιμη συμμετοχή όλων και η δυνατότητα να διαμορφώσουν οι συνάδελφοι τη στάση τους είναι οι συνεδριάσεις με ζωντανή παρουσία όλων. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους να ζητήσουν μικρή παράταση για να γίνουν οι συνεδριάσεις όταν ανοίξουν τα σχολεία, είτε να γίνουν στα σχολεία τώρα με τήρηση όλων των μέτρων προστασίας.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει με κάθε θυσία την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, εκμεταλλευόμενη την πανδημία, με τους εκπαιδευτικούς έγκλειστους και τα μισά σχολεία κλειστά, τους οδηγεί ακόμα και να παρανομούν. Έτσι, κάποιοι Διευθυντές διαδίδουν ότι ακόμη και αν το 50%+1 των μελών του συλλόγου δεν συμμετέχει στη συνεδρίαση, θα συγκαλέσουν και δεύτερη συνεδρίαση και τότε μπορούν με το 1/3 των μελών του συλλόγου να συγκροτήσουν ομάδες αξιολόγησης! Ερμηνεύουν ένα νόμο (άρθ. 14 ν.2690/1999) που δεν ισχύει για τη λειτουργία των συλλόγων διδασκόντων και φτάνουν στο σημείο, για να παραπλανήσουν τους συναδέλφους και να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους στην πρώτη συνεδρίαση, να λένε ότι μπορούν να κάνουν και τρίτη συνεδρίαση με όσα μέλη του συλλόγου πάρουν μέρος, αν στη δεύτερη δεν συμμετέχει το 1/3 των μελών! Απόλυτη παραβίαση των διαδικασιών που ισχύουν στις συνεδριάσεις των συλλόγων, όπως περιγράφονται στη νομοθεσία (άρθ.11 ν.1566/85, άρθ. 37 ν.1340) που καθορίζουν ότι απαρτία υπάρχει όταν συμμετέχει το 50%+1 των μελών του συλλόγου και μόνο τότε θεωρούνται έγκυρες οι αποφάσεις του συλλόγου. Καλούμε τους συναδέλφους να μην αποδεχθούν παράτυπες συνεδριάσεις και να μην υπογράψουν παράτυπα πρακτικά.
Συνάδελφοι/ισσες,
Ο φόβος έχει αλλάξει στρατόπεδο! Το διογκούμενο κύμα άρνησης υποταγής και συνενοχής στην προσπάθειά του Υπουργείου και της κυβέρνησης να διαλύσουν το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, να υπονομεύσουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να διαλύσουν τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών δε θα περάσει!
Για άλλη μια φορά διαβεβαιώνουμε τους συναδέλφους:
Η απεργία αποχή είναι νόμιμη μορφή απεργίας. Έχει εφαρμοστεί και στο παρελθόν, με μαζικό τρόπο σε όλο το δημόσιο, ενώ δεν υπήρξε καμία μισθολογική επίπτωση. Σαφέστατα, δεν αποτελεί παράβαση καθήκοντος, καθώς θα τελούμε όλα τα άλλα καθήκοντά μας, εκτός από τις διαδικασίες αξιολόγησης. Όπως μας καλύπτει η 24ωρη απεργία και ποτέ κανείς δεν είχε διοικητικές συνέπειες, το ίδιο μας καλύπτει και με την απεργία αποχή, καθώς και οι δύο μορφές πάλης περιγράφονται στο νόμο 1264/1982.
Σε όλα τα σημεία της η Υ.Π. προβλέπει ότι ο ορισμός των ομάδων εργασίας, ο προγραμματισμός, μέχρι την τελική έκθεση και την αποτίμηση είναι έργο που αποφασίζεται ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ. Η Υ.Α. παντού αναφέρεται σε συλλογικό έργο – διαδικασία, άρα όχι ενός ανθρώπου – Διευθυντή ή μειοψηφίας.
Κανένας δεν μπορεί να δώσει οποιαδήποτε εντολή – ανάθεση σε όποια/ο συνάδελφο δηλώνει ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ (η συλλογική δήλωση που καταθέτουμε στο σχολείο μας κατοχυρώνει απολύτως και για αυτό είναι απαραίτητη).
Προειδοποιούμε όλους εκείνους τους Διευθυντές που είτε σκόπιμα, είτε για οποιουσδήποτε άλλους λόγους λειτουργούν ως μακρύ χέρι της κυβέρνησης, να σταματήσουν τώρα κάθε ενέργεια τρομοκράτησης, παρανομίας και αυθαιρεσίας.
Δηλώνουμε, επίσης, ξεκάθαρα ότι η ΕΛΜΕ θα καταφύγει στη χρήση όλων των ένδικων μέσων για να προστατέψει τα μέλη της από την παράβαση καθήκοντος, την αυθαιρεσία και την κατάχρηση εξουσίας που επιδεικνύουν κάποιοι Διευθυντές.
Καλούμε τους Διευθυντές των σχολείων να συμπαραταχθούν με τις αποφάσεις του κλάδου και την απεργία αποχή για να αποτρέψουμε ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση που θα κυριαρχούν επιχειρηματικά κριτήρια στη λειτουργία του. Να αρνηθούν το ρόλο του μάνατζερ για τον οποίο τους προορίζουν και στρώνουν το έδαφος με σκληρή αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, ενώ όσοι θα αρνηθούν θα αντικατασταθούν με υπαλληλικό προσωπικό με κυρίαρχο το επιχειρηματικό πνεύμα στη στάση τους.
Συνεχίζουμε να υλοποιούμε τις αποφάσεις του κλάδου, της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ συλλογικά και υπογράφοντας μαζικά την πρόταση της ΟΛΜΕ για να σταματήσουμε το κλίμα εκφοβισμού και ανασφάλειας που καλλιεργούν οι Διοικήσεις, αλλά και Διευθυντές. Να σταματήσουμε τώρα την προσπάθεια κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών μέσω της αξιολόγησης και την ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Να υπερασπιστούμε όλοι μαζί το δημόσιο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα και να νικήσουμε!
Το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη